Nieuwe campagne Zalando speelt in op universele vraag 'Wat doe ik aan?!'
- Bureaus
- 9 okt 2024 @ 09:11
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 okt 2024 @ 09:11
- Nanny Kuilboer
In de nieuwe social first campagne van Zalando, in samenwerking met Dentsu Creative, staat de meme-cultuur centraal: ‘Eigen stijl en vrije keuze krijgen het podium’. De campagne haakt in op de internationale merkcampagne ‘What Do I Wear’.
Bijna iedereen vraagt zichzelf dagelijks af: Wat doe ik aan?! Zalando wil met deze campagne laten zien hoe het platform het maken van modekeuzes eenvoudiger maakt en consumenten inspireren om met vertrouwen hun eigen stijl te ontdekken.
Unbranded verspreid
Anne Merel, Creative Director bij Dentsu Creative: ‘Met vier opvallende snap-style online video’s speelt Zalando in op de populaire meme-cultuur, waarin verrassende en herkenbare situaties centraal staan en fashion op een onverwachte, prominente manier naar voren komt. Hierbinnen is momentum in media extra belangrijk, daarom volgt de campagne een opmerkelijke mediastrategie. De video's worden namelijk unbranded verspreid via populaire meme-platforms zoals Dumpert en ondersteund door samenwerkingen met creators. Pas later claimt Zalando de campagne door dezelfde video's, voorzien van branding, uit te rollen via DOOH en gesponsorde advertenties op verschillende lifestyle en fashion blogs.’
Cultureel relevant
Met deze campagne wil Zalando meer doen dan alleen fashion laten zien en cultureel relevant zijn. Merel: ‘Door creatief om te gaan met media positioneren we Zalando als een merk dat niet alleen trends volgt, maar ook de culturele pulse van nu weet te vangen. Dit is de eerste stap naar een hyperlokale en herkenbare merkervaring.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management