DPG Media vernieuwt home deco-magazines

- Media
- 27 sep 2024 @ 14:04
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 27 sep 2024 @ 14:04
- Michiel van Zaane
DPG Media heeft haar portfolio van home deco-magazines vernieuwd. Het nieuwe aanbod bestaat uit drie titels met elk een specifieke focus. Naast hoofdtitel Vtwonen verschijnen per oktober Vtwonen Landelijk en de volledig vernieuwde high-end titel Stijlvol Wonen.
Hoofdtitel Vtwonen kenmerkt zich door met een mix van woonstijlen een geheel eigen stijl te creëren. De titel viert in oktober haar 60-jarig bestaan en is mede om deze reden de afgelopen maanden grondig vernieuwd.
De nieuwe titel Vtwonen Landelijk komt in de plaats van het blad Wonen Landelijke Stijl. Als onderdeel van de Vtwonen-familie kan de titel vanaf nu ook stappen maken in het digitale domein, door opgenomen te worden in het cross-media-portfolio van Vtwonen met site, socials, shop en event. Wat blijft is de focus op landelijke woonstijlen.
Volledig vernieuwd is de titel Stijlvol Wonen. Deze nieuwe high-end home deco-publicatie neemt de plaats van de bestaande titels Stijlvol Wonen, Eigen Huis & Interieur en Feeling Wonen. De nieuwe redactionele formule beslaat alle high-end woonstijlen; van tijdloos tot on-trend. De eerste editie is met 356 pagina’s een waar design-statement.
De vernieuwde magazines worden gemaakt door een gefuseerd Nederlands en Belgisch redactieteam van de voormalige titels onder leiding van de eerder dit jaar aangetreden hoofdredacteur Andrea Hollebeek. ‘Ik ben heel trots op wat ik met mijn team neer heb kunnen zetten,’ aldus Hollebeek. ‘De vernieuwde magazines zijn ware pareltjes en op de redactie bruisen we van de ideeën om ze volgend jaar nóg beter te maken!’
De restylings zijn onderdeel van DPG Media’s vernieuwde focus op het home deco-domein. Koen Crijns, bij DPG Media verantwoordelijk voor Special Interest Media: ‘Met de vernieuwde titels willen we interieurliefhebbers de best mogelijke magazines aanbieden. Tegelijkertijd blijven we investeren in de digitale transformatie van het merk vtwonen. Na vorig jaar al een volledig nieuw digitaal platform uitgerold te hebben, volgt later dit jaar een nieuwe vtwonen shop en zit er voor 2025 nog meer in het vat.’
Het 60-jarig jubileumnummer van Vtwonen en de eerste editie van Vtwonen Landelijk zijn sinds eind september verkrijgbaar. De vernieuwde Stijlvol Wonen verschijnt op 3 oktober.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [column] Kijkgedrag: Arjen Lubach groots van start bij RTL4
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en gewaardeerd medium
- Audify lanceert platform voor aanleveren radiocommercials
- AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
- NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken de voorkeur geven aan een...
Laatste Nieuws
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
- AvroTros analyseert kijkgedrag met... 15-04-2025
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
- Huis-aan-huiskrant veerkrachtig en... 06-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management