Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

- Media
- 21 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DigitaalTijdschriftenUitgeefstrategiePersonalia
- 21 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc. Bindinc verwacht met de komst van De Jonge (50) haar positie als grootste uitgever van tv-gidsen en -media in Nederland te versterken.
De Jonge (foto) heeft zijn sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau Jump Retail en het marketingteam van Praxis. Hij wordt lid van het MT van Bindinc en verantwoordelijk voor alle gedrukte televisiegidsen en magazines, meldt de uitgeverij.
'In onze transitie van traditionele uitgever naar digitaal mediabedrijf is het belangrijk onze legacy te koesteren. Met de komst van Mark de Jonge versterken wij opnieuw onze printactiviteiten, nog steeds een belangrijk onderdeel van onze business', vertelt Gabriëlle de Jong, CEO van Bindinc die haar eigen carrière startte bij de uitgeverij van MarketingTribune en later o.m. uitgever van Adformatie was. De Jong: 'Met al zijn ervaring en focus op de consument is Mark de juiste persoon bij Bindinc om in de doorlopende optimalisatieslag en schaalvergroting het belang van de lezer centraal te houden. Tevreden abonnees zijn tenslotte de eerste voorwaarde voor onze winstgevendheid op de lange termijn en het verder uitbouwen van onze leidende positie in Nederland.'
Over zijn transfer naar Bindinc, zegt Mark de Jonge: 'De uitgeverij van Bindinc bevindt zich in een uitdagende markt. Het draait om de juiste balans tussen kwaliteit leveren aan onze lezers, intelligent produceren en commercieel interessant zijn voor adverteerders. We blijven met onze sterke, ervaren teams bouwen aan de beste en slimst gemaakte televisiegidsen van Nederland. Ik ben trots dat ik onderdeel mag zijn van dit bijzondere mediabedrijf waar lef en eigenaarschap voorop staan.'
(PvWK | foto: Bindinc)
Over Bindinc
'Bindinc is al 30 jaar de grootste uitgever van televisiegidsen in Nederland. Het grote publiek kent het mediabedrijf uit Hilversum onder andere van programmagidsen zoals Avrobode , NCRV-gids en Mikro Gids , maar ook van digitale gidsplatformen, zoals TVgids.nl , Binge.nl en de Gouden Televizier-Ring. Daarnaast voorziet Bindinc toonaangevende videobedrijven van data over videocontent en kijkgedrag met diverse metadatadiensten en het recent gelanceerde Bindinc VOD Insights. Zowel de uitgeverij als het onderdeel new business hebben als doel videocontent te verbinden met kijkers.'
(bron: Bindinc)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Bindinc
- TVgids.nl
- business
- NCRV
- Gabriëlle de Jong
- Mark de Jonge
- Bindinc
- Binge.nl
- Avrobode
- Mikro Gids
- uitgever
- Gouden Televizier-Ring
- gids
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

