Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc

- Media
- 21 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DigitaalTijdschriftenUitgeefstrategiePersonalia
- 21 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Mark de Jonge is de nieuwe uitgever van Bindinc. Bindinc verwacht met de komst van De Jonge (50) haar positie als grootste uitgever van tv-gidsen en -media in Nederland te versterken.
De Jonge (foto) heeft zijn sporen verdiend op het gebied van consumentenmarketing en strategie, onder andere bij creatief bureau Jump Retail en het marketingteam van Praxis. Hij wordt lid van het MT van Bindinc en verantwoordelijk voor alle gedrukte televisiegidsen en magazines, meldt de uitgeverij.
'In onze transitie van traditionele uitgever naar digitaal mediabedrijf is het belangrijk onze legacy te koesteren. Met de komst van Mark de Jonge versterken wij opnieuw onze printactiviteiten, nog steeds een belangrijk onderdeel van onze business', vertelt Gabriëlle de Jong, CEO van Bindinc die haar eigen carrière startte bij de uitgeverij van MarketingTribune en later o.m. uitgever van Adformatie was. De Jong: 'Met al zijn ervaring en focus op de consument is Mark de juiste persoon bij Bindinc om in de doorlopende optimalisatieslag en schaalvergroting het belang van de lezer centraal te houden. Tevreden abonnees zijn tenslotte de eerste voorwaarde voor onze winstgevendheid op de lange termijn en het verder uitbouwen van onze leidende positie in Nederland.'
Over zijn transfer naar Bindinc, zegt Mark de Jonge: 'De uitgeverij van Bindinc bevindt zich in een uitdagende markt. Het draait om de juiste balans tussen kwaliteit leveren aan onze lezers, intelligent produceren en commercieel interessant zijn voor adverteerders. We blijven met onze sterke, ervaren teams bouwen aan de beste en slimst gemaakte televisiegidsen van Nederland. Ik ben trots dat ik onderdeel mag zijn van dit bijzondere mediabedrijf waar lef en eigenaarschap voorop staan.'
(PvWK | foto: Bindinc)
Over Bindinc
'Bindinc is al 30 jaar de grootste uitgever van televisiegidsen in Nederland. Het grote publiek kent het mediabedrijf uit Hilversum onder andere van programmagidsen zoals Avrobode , NCRV-gids en Mikro Gids , maar ook van digitale gidsplatformen, zoals TVgids.nl , Binge.nl en de Gouden Televizier-Ring. Daarnaast voorziet Bindinc toonaangevende videobedrijven van data over videocontent en kijkgedrag met diverse metadatadiensten en het recent gelanceerde Bindinc VOD Insights. Zowel de uitgeverij als het onderdeel new business hebben als doel videocontent te verbinden met kijkers.'
(bron: Bindinc)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- NCRV
- Binge.nl
- TVgids.nl
- Bindinc
- business
- gids
- Gabriëlle de Jong
- Mikro Gids
- uitgever
- Mark de Jonge
- Avrobode
- Bindinc
- Gouden Televizier-Ring
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation