Rituals breidt wellbeing-concept Mind Oasis uit

- Food-en-retail
- 9 okt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailWinkelen
- 9 okt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Wellbeing beautymerk Rituals breidt dit jaar de Mind Oasis uit in Nederland naar Almere, Maastricht en Oisterwijk. Het innovatieve concept biedt mentale rust en ontspanning door middel van wetenschappelijk onderbouwde behandelingen die onder andere gebruik maken van ademhalingstechnieken, meditatie en massage.
De eerste Mind Oasis is in 2023 geopend in flagshipstore House of Rituals op het Spui in Amsterdam. De uitbreiding van de Mind Oasis naar meerdere steden onderstreept naar eigen zeggen Rituals’ focus op mentaal welzijn en zelfzorg, dat centraal staat in de filosofie van het merk. Hiermee verstevigt Rituals haar positie als wellbeing beautymerk verder in- en buiten de Randstad.
Eva Elias, woordvoerder van de Mind Oasis: 'We zijn trots dat we de Mind Oasis hebben uitgebreid naar drie verschillende locaties in Nederland. Het biedt een toevluchtsoord in de stad om even aan de drukte te ontglippen. In ons gehaaste bestaan is het soms lastig om rust in te bouwen en tijd voor jezelf te nemen. Dit kan leiden tot stress, overspanning of slapeloosheid. Het doel van de Mind Oasis is een ruimte bieden waar mensen kunnen komen om hun lichaam en geest te ontspannen. Bij Rituals geloven we namelijk dat geestelijke ontspanning essentieel is voor persoonlijk welzijn, een principe dat de kern vormt van het merk Rituals.’'
Rustgevende behandelingen met moderne technieken
In de Mind Oasis zijn brain massages en hydromassages beschikbaar. Beide behandelingen maken gebruik van wetenschappelijk onderbouwde technieken en bieden multi-zintuiglijke ervaringen voor ultieme ontspanning en een opgeladen gevoel1.
De brain massage vindt plaats in een privé pod en brengt je naar eigen zeggen in een 'diepe, meditatieve staat'. Tijdens een behandeling van 30 of 50 minuten laat een cocon-vormige stoel je de kracht ervaren van ademhalingstechnieken, 4D-muziek en haptische trillingen, om zo tot een diepe rust te komen. De toevoeging van licht- en geurtherapie zorgen voor een complete, multi-zintuiglijke ervaring die na een half uur al bij 74 procent van de gebruikers gelijk staat aan twee uur slaap.
Tijdens de hydromassage ervaar je diepe ontspanning van het lichaam, dankzij de kalmerende werking van floating, hydrojets, roodlichttherapie en aromatherapie. Tijdens floating drijf je op een warm waterbed en biedt een massage via hydrojets een therapeutisch effect voor verlichting van spierpijn en bij 86 procent van directe vermindering van fysieke stress. De roodlichttherapie zorgt bovendien voor stimulering van de collageenproductie en celvernieuwing, waardoor gebruikers zich volgens Rituals in korte tijd als herboren voelen.
De Mind Oasis in Almere opent op 3 oktober in het Rituals filiaal aan de Diagonaal 18, in Maastricht op 14 oktober in het Rituals filiaal aan de Grote Staat 37 en in Oisterwijk op 23 oktober in het Rituals filiaal aan De Lind 37, meldt het cosmeticamerk.
(PvWK)
1 = (blijkt uit onderzoek van DVJ Insights in 2024, bij een steekproef onder bezoekers van de Mind Oasis met N = 100, red. )
Over Rituals Cosmetics
'Rituals Cosmetics legt zich toe op duurzaam en persoonlijk welzijn in de luxe schoonheidsindustrie. Als een van de belangrijkste grondleggers van de integratie van bad-, lichaams- en thuisverzorging in één portfolio, omarmt Rituals de levensstijl om dagelijkse routines te transformeren in meer betekenisvolle momenten. Elk product is geïnspireerd op een authentieke traditie waardoor je geluk kunt vinden in de kleinste dingen. Met een uitgebreid innovatieportfolio in lichaamsverzorging, huisgeuren, natuurlijke huidverzorging en homewear, nodigt Rituals de consument uit om zijn wereld te verrijken met welzijns momenten. Rituals werd in 2000 opgericht in Amsterdam en is sindsdien uitgegroeid tot een wereldwijde expert met winkels in meer dan 36 landen in bruisende steden als Londen, Parijs en Hong Kong. Toegewijd aan haar Clean, Conscious en Caring-aanpak is Rituals trots op zijn B Corp-certificering. Als onderdeel van het streven van Rituals om haar sociale impact en milieu-impact voortdurend te verbeteren, richt het merk zich op 90% natuurlijke formules en verpakkingen die ofwel hervulbaar en recyclebaar zijn ofwel gemaakt zijn van gerecycled materiaal. In een wereld van luxemerken wil Rituals de koploper zijn in de luxe-standaard van het samenbrengen van schoonheid en welzijn in een duurzame toekomst. Voor meer informatie, ga naar www.rituals.com.'
(bron: Rituals Cosmetics )
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- hydro massage.beautymerk
- brain massage
- wellbeing
- Rituals
- stress reduction
- cosmeticamerk
- Mind Oasis
- Eva Elias
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
- Stephan van Ee van Specsavers AI kan... 22-10-2025
- BCG over 'agentic commerce' en de... 22-10-2025
- 'Proteïnehype waait niet snel over'22-10-2025
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes