Biografie Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website in het bijzonder marketingtribune.nl/design. De focus van ons platform over design ligt op packaging, visual id en digital design. Bloggers welkom! Mail me met nieuws en andere wetenswaardigheden op design@marketingtribune.nl.
Nanny Kuilboer


Heineken lanceert eerste campagne gericht op gamers
‘Not all nights out are out’ is de eerste campagne van Heineken in samenwerking met Le Pub Brazilië gericht op gamers. Met deze campagne wil Heineken laten zien dat online gaming gewoon een andere manier van socializen is (en bier verkopen natuurlijk).

Sanquin en Kinepolis vragen horrorfans om hun bloed
Bij de productie van de horrorfilm ‘Evil Dead Rise’ was zoveel nepbloed nodig, dat een eigen nepbloed-productielijn moest worden opgezet. Zo eenvoudig is het in het echte leven helaas niet, dus slaan Kinepolis en Sanquin de handen ineen en roepen horrorfilmfans op om bloeddonor te worden.

Mijn Marketing: Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Isabelle Willemsens is Country Director Noord-Europa Walt Disney Parks and Resorts bij The Walt Disney Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Longlist SAN Next Merkenbouwer 2022 bekend; 15 genomineerden
De SAN Next Merkenbouwer Accent is een initiatief van de Stichting Adverteerdersjury Nederland en wordt ondersteund door mediapartner MarketingTribune. Het doel van deze aanmoedigingsprijs is om het vele marketingtalent dat er in Nederland is op het podium te zetten, te inspireren en te stimuleren.
![[column] Marketing Affairs 2: Waardevolle marketing](/templates/img/lazyload.gif)
[column] Marketing Affairs 2: Waardevolle marketing
In zijn maandelijkse column ‘Marketing Affairs’ houdt Julian Stevense van Brandgurus marketeers een spiegel voor en omschrijft hij de problemen waar marketeers vaak tegenaan lopen. Vandaag deel 2: Waardevolle marketing.

Mijn Marketing: Lisa-Marie Klap van Karwei
Lisa-Marie Klap is brand manager bij Karwei, ‘een van de leukste bouwmarkten van Nederland’. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

DOSSIER Stelling: 'Merken moeten activisme aan de politiek overlaten'
Voor ons Dossier De marketeer als activist vroegen we de marketeers van ons panel te reageren op de stelling: 'Merken moeten activisme aan de politiek overlaten'. Een stelling die veel marketeers na aan het hart lijkt te liggen.

DOSSIER Lush: Groei in harmonie met de natuur
Voor ons Dossier Marketeer als activist in gesprek met Ruby Lee van Hoorn van Lush over mens, dier en milieu en de revolutie die de wereld nodig heeft.

Warc maakt Creative 100 2023 bekend; NL plek 33
De ‘Warc Rankings 2023 - Creative 100’ voor meest gelauwerde campagnes en bureaus is bekend. De campagne die wereldwijd de meeste awards gewonnen heeft, is ‘The Lost Class’ voor Change The Ref door Leo Burnett Chicago. Een indrukwekkende campagne over ‘school shootings’. In het landenklassement staat Nederland pas op plek 33. De combinatie Heineken en Le Pub Amsterdam verovert ook een plekje in de lijsten.

Brabantia lanceert nieuwe internationale merkcampagne 'It's the little things'
Met de nieuwe campagne in samenwerking met het Eindhovense Megawatt wil Brabantia een beweging in gang zetten naar een bewuster en duurzamer leven thuis door te laten zien dat juist de kleine dingen in het leven van grote waarde kunnen zijn.

Cordaid lanceert campagne 'Fix the systems'
De nieuwe campagne van Cordaid ‘Fix the systems’ van de hand van Fitzroy roept op tot collectieve daadkracht om wereldwijd falende systemen aan te pakken.

Porsche lanceert nieuwe campagne 'Garage Mentality'
De garage is dé plek waar het voor Porsche ooit begon en waar uit de ondernemersgeest van oprichter Ferry Porsche de eerste sportwagen ontstond. In de nieuwste campagne van de hand van Dentsu Creative brengt Porsche Nederland daarom een ode aan de ‘Garage Mentality’.

Karwei introduceert Cas en Wieke in nieuwe merkcampagne
In de nieuwe merkcampagne ‘Maak het mooier’ van Karwei, ontwikkeld door TBWA\Neboko, spelen zoon Cas en moeder Wieke de vrolijke hoofdrollen.

Blauw Research: 'Bij 8 op de 15 webwinkels blijkt de toegankelijkheid niet op orde'
Voor de nieuwe rubriek ‘Marketing Insight van de week’ bellen we met onderzoeksbureaus voor de laatste stand van zaken in onderzoekland. In de eerste aflevering Maarten van den Broek, Business Lead yourUX bij Blauw Research.

Stoov in top-40 Financial Times 1000 Fastest Growing Companies
Het Nederlandse Stoov, van de warmtekussens, staat op plek 37 in de FT1000. Stoov staat daarnaast op de 2e plek van de lijst met de best presterende Nederlandse bedrijven en de 3e plek voor e-commercebedrijven.

'Geen moment te verliezen voor Nederlandse retail'
Met een verdubbeling van het aantal webwinkels in drie jaar tijd, een stijging van het aantal fysieke winkels en een economische situatie waarin de consument de hand op de knip houdt en het klantritme is veranderd van een geplande, bewuste actie naar continu en onbewust winkelen, staat de retail in Nederland voor grote uitdagingen.

Onderzoek: Sterke klant-bureaurelatie leidt tot effectiever werk
Uit onderzoek van Warc en Aprais blijkt dat de relatie tussen klant en bureau van invloed is op effectief werk. Open deur of niet, Kim Walker, oprichter van Aprais, noemt het ‘een wake-up call’ voor de branche: ‘Een positieve relatie tussen klant en bureau is een cruciale aanjager van marketingprestaties.’

Nieuw bureau Happiness: 'Start-up-mentaliteit met achterdeurtje in de garage'
Bakken ervaring staan aan de basis van het nieuwe bureau Happiness aan de Haarlemmerweg in Amsterdam. Happiness is een hub van Happiness Anywhere. In gesprek met de vier oprichters/aandeelhouders Daan de Raaf, Iris Minnema, Nik Sluijs en Joey Boeters.

Fruitz lanceert Confessions Hotline
Datingapp Fruitz lanceert vandaag de Confessions Hotline voor jongvolwassenen, die een liefdes- of seksgerelateerde vraag of bekentenis hebben.

Swapfiets: Fiets van Bas Bunge treurigste barrel van Amsterdam
De ‘trotse’ winnaar van de Swapfiets-award voor het grootste barrel van Amsterdam is uitgereikt aan Bas Bunge. Hij deed mee aan de actie ‘Swap je barrel voor een Swapfiets-membership'.

Merkenbouwers (niet ouder dan 32) gezocht! Nomineren kan tot donderdag 2 maart!
SAN en mediapartner MarketingTribune zijn op zoek naar Next Merkenbouwers: jonge talenten die een aanmoediging en waardering verdienen. Nomineren kan tot 2 maart 2023.

Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
Andres Neira de Back en Bas Post, respectievelijk Marketing Directeur Center Parcs Europa en Marketing Directeur Nederland en België, verzorgen samen één van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2023: ‘Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij’. Een korte kennismaking met beide sprekers.
![[BCE23] Rick van Dorst: 'Ik geloof niet in platte productadvertenties met Canon als afzender'](/templates/img/lazyload.gif)
[BCE23] Rick van Dorst: 'Ik geloof niet in platte productadvertenties met Canon als afzender'
Rick van Dorst is ‘Contentmaker en -bewaker’ bij Canon. Tijdens zijn presentatie op het Branded Content Event 2023 gaat hij in op de branded content-aanpak van Canon in en rondom het tv-programma ‘Het Perfecte Plaatje’.

Daikin lanceert campagne in aanloop naar 100e gouden schaatsmedaille tijdens WK Afstanden
Tijdens het ISU WK Afstanden in Thialf Heerenveen van 2 tot en met 5 maart 2023 hoopt schaatsland Nederland de 100e gouden schaatsmedaille tijdens een WK Afstanden te veroveren. Sponsor Daikin haakt in.

Keynote Joeri Van den Bergh: '45% van de jongeren maalt niet om sociale inclusiviteit of gelijkheid'
Joeri Van den Bergh, co-founder/partner en Next Gen- en trendsexpert bij InSites Consulting zal tijdens het Branded Content Event op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht op basis van nieuwe onderzoeksgegevens over Nederlandse jongeren aantonen dat het clichébeeld over jongeren niet altijd correct is. Een korte kennismaking.

DOSSIER DE P VAN PLAATS Het echec van Ochama
In 2021 werd retailformule Ochama van de Chinese webreus JD.com in de vorm van ‘gerobotiseerde’ pick up stores in Nederland gelanceerd. Inmiddels zijn meerdere ‘robotwinkels’ alweer gesloten en lijkt de verkoop voort te worden gezet via derden zoals Blokker.

DOSSIER DE P VAN PLAATS Marketeers op stelling
We legden de stelling ‘Een mall is de ultieme P van Plaats’ voor aan ons panel van marketeers en vroegen retailexpert René Repko ook om een reactie.

Arnoud Schonis van Eredivisie: 'Ik pleit voor minder abstractie en meer begrijpelijke verhaallijnen'
Arnoud Schonis is Project Manager eSports bij Eredivisie. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden.

Eerste Coca-Cola Creations te koop in Nederland
Voor het eerst is er een limited edition van Coca-Cola Creations in Nederland te koop. De nieuwe suikervrije smaak wordt gelanceerd in samenwerking met zangeres Rosalía en is verkrijgbaar tot eind mei 2023.

Hatice van Leeuwen van MHX: 'Er zal altijd een mix nodig zijn van advertising en branded content'
Hatice van Leeuwen is Teamlead bij MHX, de creatieve studio van het Belgische mediabedrijf Mediahuis. Zij is een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2023 op dinsdag 16 mei in DeFabrique in Utrecht. Een preview op haar presentatie.

Commercial M&M’s tijdens Superbowl niet zo opzienbarend als gehoopt
De pratende M&M’s leken de mond gesnoerd door conservatief Amerika. Fox News-presentator Tucker Carlson vond de nieuwe M&M's 'te woke' en Mars leek te zwichten en stopte met de geliefde snoepkarakters. Het bleek een niet zo smaakvolle reclamestunt in opmars naar de Superbowl...

Lidl start AchtertuinMini-campagne gericht op kinderen
Vanaf maandag 13 februari 2023 kan er weer gespaard worden voor gratis knuffels bij Lidl: de AchtertuinMini’s. De campagne is onderdeel van de biodiversiteitsambitie die Lidl heeft en is ontwikkeld in samenwerking met Joe Public.

Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Myrthe Kuipers is PhD kandidaat Marketing aan de UvA Business School. Zij heeft ruim vijf jaar gewerkt bij onlinemarketingbureau Whello. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden.

Inschrijving editie 2023 NL Packaging Awards geopend
De inschrijvingen voor de NL Packaging Awards 2023 zijn geopend tot en met 21 februari 2023. De NL Packaging Awards geven de Nederlandse verpakkings- en designwereld een podium.

Mijn Marketing: Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Martin Westerlaken is marketingmanager van drie merken bij opleider Schouten & Nelissen. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Ik kijk minder lineaire tv, maar probeer wel af en toe een reclameblok mee te pakken.’

Brand Growth Event: 'Bedrijven zonder purpose zouden geen bestaansrecht mogen hebben'
Tijdens de 7e editie van het online ‘Brand Growth Event’ op donderdag 11 mei 2023 presenteert onderzoeksbureau DVJ Insights de onderzoeksresultaten van de jaarlijkse European Brand Growth Study onder meer dan 2.300 marketeers in 10 Europese landen. Nieuw dit jaar: het perspectief van 3.000 consumenten op welke aspecten zij bedrijven beoordelen op hun bijdrage aan de samenleving en welke merken als succesvol worden gezien.

Freshworks gaat samenwerking met Meta aan
Freshworks integreert zijn CRM- en CX-systemen met WhatsApp, Instagram Messaging en Facebook Messenger op het Freshworks Neo-platform: ‘Door deze samenwerking met Meta kunnen klantenservicemedewerkers nu op grote schaal geavanceerde en gepersonaliseerde berichten sturen.’
- AlgemeenNieuws Welkoop grote winnaar Shopping...Nieuws Toeristische trekpleister Keukenhof...Nieuws [branded content] Nieuwe features...Nieuws #haalhetnietinjebol: oproep...Nieuws Top 100 Adverteerders 2023 van...Nieuws DOSSIER Als merk de barricades op!...
- B2BNieuws Grootste AI-event van Nederland op...Weblog column Welke kant draait het...Nieuws DDMA publiceert visierapport over...Nieuws [branded content] COO Bas van...Nieuws Nominaties SAN ABC Accenten 2022Weblog Column SXSW 2023: AI, interactieve...
- BureausNieuws Nieuwe klanten Zandbeek Nieuws Heineken lanceert eerste campagne...Nieuws Adidas presenteert The Ridiculous RunNieuws LVTPR wordt Charly PRNieuws PR-bureau Lunhar opent deuren in...Nieuws Olivier Koning vertrekt bij Being...
- ContentmarketingWeblog [Marketing the Rainbow #32] Unilever...Nieuws Havas+Lemz lanceert Havas PlayNieuws Kledingmerk geeft woningisolatie wegWeblog [Marketing the Rainbow #31] Unilever...Nieuws 13 miljoen kijkers voor...Nieuws Bureau ContentKiosk biedt content...
- DesignNieuws Only for Men rebrandt naar OFM.Weblog Column Skoda, koploper in marketing...Nieuws Citroën 2CV rijdt zo Playmobil inNieuws Cameranu introduceert nieuwe...Nieuws ICS introduceert nieuwe huisstijl Weblog [column] Stilte op zijn Frans
- Food en RetailNieuws Jenevermuseum herintroduceert...Nieuws Albert Heijn verrast met uitgebreid...Nieuws Jasper Kessels nieuwe directeur...Nieuws Eerste NIO house in RotterdamNieuws Mijn Melk is transparant en...Nieuws Action groeit verder in 2022
- MediaWeblog Top 5-TikTok-trends: Artsen Slaan...Nieuws Fremantle neemt productiebedrijf A...Nieuws ‘Streamingdiensten moeten 4,5% omzet...Nieuws Kijken, lezen en luisteren in...Nieuws Bindinc zet favoriete binge-series...Nieuws Spotler Group neemt Wireless...
- Online MarketingNieuws OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodelNieuws Onderzoek: grote discrepantie B2B...Weblog [column] Digital Cleanup Day: 4...Nieuws Interpolis komt met vervolg op...Nieuws Salesforce lanceert Einstein GPTNieuws Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op...
- SponsoringNieuws Spin for Life haalt half miljoen op Nieuws Voetbalinternational Nathan Aké in...Nieuws Cannondale official bike partner KNVBNieuws Lidl wordt Official Partner van Uefa...Nieuws Vogelbescherming bundelt krachten...Nieuws Muziekfestival DGTL vergroot focus...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Digital Cleanup Day: 4 voordelen van een digitale...
- Interpolis komt met vervolg op campagne telefoongebruik...
- Onderzoek: grote discrepantie B2B inkopers en verkopers
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op de vingers over...
- Notitieblok Nederlandse delegatie SXSW 2023 biedt inspiratie
- Salesforce lanceert Einstein GPT
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- OpenAI onthult nieuw GPT-4-taalmodel23-03-2023
- Onderzoek: grote discrepantie B2B... 20-03-2023
- Interpolis komt met vervolg op... 16-03-2023
- Salesforce lanceert Einstein GPT16-03-2023
- Rechtbank Amsterdam tikt Facebook op... 15-03-2023
- Notitieblok Nederlandse delegatie... 14-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »