Biografie Sinds april 2009 werk ik voor MarketingTribune als (eind)redacteur voor het magazine en sinds september 2013 ben ik ook contentmanager voor onze website in het bijzonder marketingtribune.nl/design. De focus van ons platform over design ligt op packaging, visual id en digital design. Bloggers welkom! Mail me met nieuws en andere wetenswaardigheden op design@marketingtribune.nl.
Nanny Kuilboer

Chantalle Weemaes: 'Professionals geven vaak net iets te veel gas'
Chantalle Weemaes spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 namens marketing- en fulfilmentbureau Sidekix. Haar topic? Energiemanagement: ‘Zelfs je aantrekkelijkheid wordt door je hoeveelheid energie bepaald.’
Blue Field Agency: 'De CMO wordt een Chief Connecting Officer'
CEO Barbara Keurntjes en Chief Data & Insights Officer Job van den Berg, beiden van Blue Field Agency, presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022.Een korte kennismaking en sneak preview.
Markteffect en Bitvavo : Hoe win je het vertrouwen van de consument in deze turbulente wereld?
Marcel Ribbens, Head of Brand and Communication bij Bitvavo, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 samen met Bas de Vries, Client Consultant bij Markteffect, over het bouwen van een betrouwbaar merk.
Traffic Today: 'Praktijkvoorbeelden zijn handig om niet steeds opnieuw zelf het wiel te hoeven uitvinden'
Content en E-mail Marketeer Koen van Veen en Content Marketeer Sara de Rouw presenteren samen tijdens Nima Marketing Day 2022 namens onlinemarketingbureau Traffic Today. Een korte kennismaking.
Mijn Marketing: Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Marthijn van Oostveen is freelance online marketeer en sinds kort eigenaar van de webwinkel Houtwarenhuis.nl, waarvoor hij zelf ook producten maakt. Voor onze rubriek Mijn Marketing reageert hij op een aantal steekwoorden.
Ipsos en Bugaboo: 'Voorspellen van de toekomst is niet alleen maar koffiedik kijken'
Rozemarijn Landeweerd is Associate Research Director bij Ipsos. Samen met Sophie Krah (Research Executive Ipsos) en Eleonore Schut (Senior Market Intelligence Specialist Bugaboo) verzorgt zij een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022 op 16 juni in DeFabrique.
Hellmann's lanceert campagne vanuit de straten van NYC
Na een merkpositioneringstraject voor de Nederlandse markt gaat mayomerk Hellmann’s met een YouTube-serie - in samenwerking met Blauw Gras en Glasnost - terug naar de plek waar het allemaal begon: de straten van New York. Nizar Ben Messaoud van Hellmann’s: ‘. 'Het is voor het eerst dat we voor Hellmann’s een lokale campagne produceren.'
[column] Andere keuzes
Wat rationeel gezien hetzelfde is, hoeft dat in perceptie niet te zijn. De nieuwe column van Dennis Hoogervorst van DPG Media.
Mark van Hattum van MvH Media : 'Big data is het antwoord om algoritmes te verslaan'
Mark van Hattum, Directeur MvH Media, spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022 op donderdag 16 juni in DeFabrique in Utrecht. Een korte inleiding op zijn presentatie.
Dossier Vertrouwen: Marketeers op Stelling
Voor editie 06 van MarketingTribune met het Dossier Vertrouwen legden we ons Marketeers op stelling-panel de volgende stelling voor: ‘Ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie’.
Arjan van Hartesveldt van Team ITG: Afkicken van dure marketingkanalen
Arjan van Hartesveldt is Director Client Services bij fullservice marketingbureau Team ITG en hij spreekt tijdens Nima Marketing Day op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht.
Dennis van Evert van Bol.com en Koen van Lunteren van WUA : 'Hoe je optimaal aan je klantreis bouwt door naar buiten te kijken'
Dennis van Evert, Manager Customer Journey bij Bol.com, presenteert samen met Koen van Lunteren, Digital Research Consultant bij WUA, tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.
Roderik Sorbi van DVJ Insights: 'Online heeft zijn eigen wetmatigheden'
Roderik Sorbi is Senior Client Consultant bij marktonderzoeksbureau DVJ Insights. Hij spreekt op donderdag 16 juni in DeFabrique te Utrecht tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.
Gwenda van Vliet van G-Star Raw: 'We willen de sustainable leader in de markt blijven'
Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, spreekt samen met Elske Vugts van La Trappe op donderdag 16 juni 2022 in DeFabrique te Utrecht tijdens Nima Marketing Day over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken.
Finalist SAN Next Merkenbouwer Veronique Visser van Cloetta (5)
De SAN Next Merkenbouwer Accent is de individuele jaarprijs voor het talent dat de meest aansprekende bijdrage geleverd heeft aan het bouwen van een merk. De vijf finalisten zijn bekend en stellen zich voor. In deze aflevering de 5e en laatste finalist: Veronique Visser, Brand Manager Refreshment bij Cloetta voor Sportlife, King & XyliFresh.
Finalist SAN Next Merkenbouwer Stefan Bothoff van Orderchamp (4)
De SAN Next Merkenbouwer Accent is de individuele jaarprijs voor het talent dat de meest aansprekende bijdrage geleverd heeft aan het bouwen van een merk. De vijf finalisten zijn bekend en stellen zich voor. In deze aflevering Stefan Bothoff, Manager Communications & Branding bij Orderchamp.
Elske Vugts van La Trappe: 'Commercie gebruiken we als ruilmiddel om het goede te doen'
Elske Vugts is Marketing & Communicatie Manager bij Bierbrouwerij de Koningshoeven en eindverantwoordelijk voor de global merkstrategie en waardepositionering voor La Trappe Trappist. Daarnaast is zij bestuurslid Nima-Zuid en werd zij vorig jaar de eerste Beste Brabantse Marketeer. Tijdens Nima Marketing Day 2022 spreekt zij samen met Gwenda van Vliet, CMO G-Star Raw, over de opmerkelijke samenwerking tussen de twee merken.
Finalist SAN Next Merkenbouwer Danique Wildschut van Bertolli (2)
De SAN Next Merkenbouwer Accent is de individuele jaarprijs voor het talent dat de meest aansprekende bijdrage geleverd heeft aan het bouwen van een merk. De vijf finalisten zijn bekend en stellen zich voor. In deze aflevering marketeer Danique Wildschut, Brand Manager Bertolli bij Enrico Food.
SRM wordt partner Nationale Marketing Benchmark van Mark Stronger
Opleidingsinstituut SRM sluit zich aan bij de Nationale Marketing Benchmark. De Nationale Marketing Benchmark is een onderzoek naar de organisatie en effectiviteit van marketing in Nederland en een initiatief van marketingadviesbureau Mark Stronger.
Martin Huisman van Johnson Factory deelt zijn kijk op automotive tijdens Nima Marketing Day 2022
Martin Huisman RM is Managing Director van Johnson Factory, gespecialiseerd in het organiseren en verbeteren van verenigingen en stichtingen. Tevens is hij oud-voorzitter van Nima en werkt hij al zijn hele leven in de automotive. Over dat laatste gaat dan ook zijn presentatie tijdens Nima Marketing Day 2022. Een tipje van de sluier…
Dossier Direct Marketing: 'DM slaat bijna altijd de plank mis'
Onder Direct Marketing (DM) wordt over het algemeen verstaan de directe communicatie van een merk met individuele - potentiële - klanten. Te denken valt hierbij aan bijvoorbeeld direct mail, telemarketing, e-mailmarketing, maar ook aan onder meer kortingsbonnen en contact via social media. Maar hoe blij wordt de gemiddelde consument hiervan? We legden de stelling 'DM slaat bijna altijd de plank mis' voor aan ons panel.
Gemeente Den Haag: 'Geluk is het belangrijkste streven van de mens'
Ernst van den Berg SMP (rechts op de foto) is Chief Brand Officer bij Gemeente Den Haag. Samen met Luuk Helleman, Programmamanager Citybranding Gemeente Den Haag, verzorgt hij een van de presentaties tijdens Nima Marketing Day. Samen reageren zij op een aantal steekwoorden.
[CMO] Gwenda van Vliet van G-Star Raw: 'Hoe rebelser reclame, hoe beter'
Hardcore denimmerk G-Star Raw is sinds een paar jaar nadrukkelijker in zicht bij de consument. En hoe. Reclame mag schuren, vindt CMO Gwenda van Vliet, sinds drie jaar aan het marketingroer bij het modemerk. Haar missie: G-Star de denimspecialist van de wereld maken. In gesprek over mode en media, concurrentie, creativiteit, de toekomst van marketing, e-commerce en de inzet van icoon Snoop Dogg. ‘Wij kleuren graag buiten de lijntjes.’ Deel 21 van de serie 'CMO in het diepe'.
Jiffy Group en BTM: 'Brand Design is meer dan een mooi plaatje'
Global Marketing Manager van Jiffy Group Chantal Oostvogels en Directeur/partner Bataafsche Teeken Maatschappij Ruud Boer RM verzorgen samen een presentatie tijdens Nima Marketing Day met de titel ‘Brand Design als aanjager organisatiecultuur in B2B’. Een korte kennismaking.
Mijn Marketing: Ruby Lee van Hoorn van Lush
Ruby Lee van Hoorn is Brand Communications Lead bij Lush. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Suitsupply-campagnes verwarren me.’
Dossier Media: Top 100-Adverteerders en de stille kracht van tv
Ook in 2021 hield corona nog huis in Nederland en dat was terug te zien in de mediabestedingen. Toch blijken adverteerders rasoptimisten en veerden in het tweede kwartaal de bestedingen weer spectaculair op. Mediaconglomeraat Nielsen verzorgt jaarlijks de input van deze speciale Top-100 Adverteerders-editie.
Philip Christiaans en Joep Linssen (Brownies&downieS): Hoe je sociale impact kunt combineren met een commercieel succesvol bedrijf
Formule Manager Philip Christiaans en Brand Manager Joep Linssen werken ‘voor het leukste horecaconcept van Nederland: Brownies&downieS!’ Op donderdag 16 juni geven zij een presentatie tijdens Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Christiaans is verantwoordelijk voor de groei van en Linssen voor de marketing en branding van het merk.
Dossier Media: Nationaal Media Onderzoek
Editie 04 van MarketingTribune staat weer in het teken van de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Het Mediatrends-rapport van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) is de opvolger van de Media Standaard Survey (MSS), een onderzoek dat tussen 2014 en 2018 werd uitgevoerd in opdracht van SKO, NLO, NOM en VINEX.
42 Nederlandse nominaties voor Webby Awards
In totaal zijn er 42 genomineerde Nederlandse cases voor een Webby Peoples Voice Award; tien meer ten opzichte van vorig jaar. Stemmen kan tot donderdag 21 april.
Chiel Menthen en Marcel Aalders (Carpetright): 'Wat is leuker dan een bestaand merk opnieuw uit te vinden?'
Marcel Aalders (rechts op de foto) is Head of Marketing & Ecommerce bij Carpetright. Samen met zijn collega Sr. Online Marketeer Chiel Menthen verzorgt hij een van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht.
Dossier Media: Audify
Traditiegetrouw in editie 04 deTop-100 Adverteerder in samenwerking met Nielsen. Audify heeft het Audiojaarrapport 2021 gepubliceerd en daaruit blijkt dat audio steeds verder digitaliseert, zowel vanuit de luisteraars als de adverteerders. De totale audioreclamebestedingen stegen in 2021 met 23,4% naar een recordniveau van 209,5 miljoen euro en opvallend is dat FMCG fors meer investeert.
Tim van Heel (Interpolis): 'Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?'
Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’
Dossier Media: Screenforce
Traditiegetrouw in editie 04 deTop-100 Adverteerder in samenwerking met Nielsen. In 2021 was de stille kracht van tv overduidelijk. De reclamebestedingen op de buis groeiden met 20% naar 903 miljoen euro. In gesprek met directeur Screenforce Michel van der Voort over het op 9 maart gepresenteerde TV Jaarrapport 2021.
Janske Michiels (Upstairs Traprenovatie): 'Mijn expertise is tv en dan zoek ik voornamelijk de crossmediale samenwerking op'
Janske Michiels is Marketing Manager bij Upstairs Traprenovatie. In haar presentatie tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht legt zij uit wat de kracht van tv is en dan met name de crossmediale samenwerking met vtwonen: ‘Ik neem de bezoeker mee in de resultaten van de afgelopen jaren en laat vooral inzien hoe je iets meetbaar kunt maken.’
Dossier Media: McDonald's
McDonald’s Nederland is een steady adverteerder met een lichte stijging naar plek 15 in de Top-100 Adverteerders van MarketingTribune in samenwerking met Nielsen. Ook wat betreft radio en OOH staat de fastfoodketen in de Top-10. MarketingTribune vroeg Annemarie Swijtink, Senior Director Marketing, DCE & Brand Impact bij McDonald's Nederland, naar haar mediakeuzes.
[Mijn Marketing] Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Tim Geelen is Senior Brand Manager bij The Coca-Cola Company en verantwoordelijk voor de merken Fuze Tea, Sprite en Royal Bliss in Nederland: ‘Ik geloof niet in de traditionele verdeling tussen disciplines als marketing en sales en de gedachte dat deze vaak tegengestelde belangen hebben binnen een organisatie.’
Dossier Media: Blokker
In editie 04 van MarketingTribune, 29 maart verschenen, traditioneel de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Blokker duikelt nog net niet de Top-100 Adverteerders uit en hangt met de vingers aan het randje op plek 99. MarketingTribune spreekt met Director Marketing en E-commerce Martin van Velzen: ‘Televisie heeft nog steeds meer collectieve impact dan online media.’
Dossier Media: Birra Moretti van Heineken
In maart 2021 introduceerde Heineken het Italiaanse Birra Moretti in Nederland. Het is dan ook een nieuwkomer in de Top-100 Adverteerders en bekleedt de 2e positie in de Top-10 Nieuwe merken. In gesprek met Yvonne de Liefde, Marketing Manager Birra Moretti bij Heineken Nederland.
Dossier Media: Aldi
Editie 04 van MarketingTribune (29 maart 2022) staat traditioneel in het teken van de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. Aldi stijgt met stip dus tijd voor een gesprek met Luca Bade van Aldi.
EuroParcs lanceert commercial met John de Wolf en Jan Boskamp
Feyenoords hoofdpartner EuroParcs lanceert een commercial met hoofdrollen voor Feyenoord-iconen John de Wolf en Jas Boskamp met zijn rode zwembroek. De heren gaan samen op vakantie naar EuroParcs.
Mijn Marketing: Charlotte Paulus van Talk360
Charlotte Paulus werkt als Brand Manager bij bel-app Talk360: ‘Branding richt zich op de lange termijn en zorgt voor onder andere brand equity en dat is essentieel voor een succesvol bedrijf.’
37 procent Nederlanders maakt gebruik van spraakassistenten
Het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van spraakassistenten steeg afgelopen jaar naar 37%. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch uitvoerde in opdracht van Achmea, DDMA, NPO, Project Zilver en Y.digital.
Omzet Action in Europa steeg met 23 procent in 2021
In 2021 steeg de omzet van Action in Europa naar € 6,8 miljard. Dit is een groei van 22,7% in vergelijking met 2020. Met 267 nieuwe winkels (en 5.000 nieuwe banen), waaronder ook in Italië, heeft Action nu 2.000 winkels. Ook opende de non-food discounter twee nieuwe distributiecentra in Polen en Slowakije.
- AlgemeenNieuws Chantalle Weemaes: 'Professionals...Nieuws [branded content] Pleidooi voor een...Nieuws [branded content] Prijsstrategie:...Nieuws ‘Hé psssst, jochie!’ Utrecht...Nieuws Snelle verrast busreizigers in...Nieuws Makelaarsland geschorst door NVM...
- B2BWeblog Is personal marketing een mythe? Weblog De sweet spot van de creativiteitNieuws Inzendingen Customer Data Award 2022...Weblog Merkwaarde is sturend voor...Weblog Marc Reijnders (FieldLab) Circulair...Nieuws PR- en communicatiebureaus ruim...
- BureausNieuws Versterking creatief team OgilvyNieuws Zorginstituut en Wefilm willen...Nieuws Fitzroy ontwikkelt internationale...Nieuws DVJ Insights breidt consultancy team...Nieuws Sanne Stenvert marketinglead bij...Nieuws Pakt lanceert productiehuis Crush
- ContentmarketingWeblog [column] Met conversational...Nieuws De Grand Prix Content Marketing is...Nieuws Petrol Industries en Jay Jay Boske...Nieuws DIY video Gamma over bouwen boomhut...Nieuws Crowdmedia start wervingscampagne...Nieuws Dossier Contentmarketing
- DesignNieuws RAW zoekt talent voor DOOH ChallengeNieuws Nominaties European Design Awards...Nieuws Schakelen met Volkswagen TaigoWeblog [column] De klank van ItaliëWeblog [column] Geleend vertrouwenNieuws Qatar Airways rolt loper uit
- Food en RetailNieuws Dirk gaat op de kleintjes lettenNieuws TIPPR lanceert no waste-marktplaats...Nieuws Lassie start campagne poké bowl rijst Nieuws 'Kinderen onbeschermd tegen...Nieuws Leonie Dankers (Healthy Seas Socks):...Nieuws Retailnamen Ekoplaza en Marqt gaan...
- MediaNieuws [onderzoek] Ruim helft Nederlanders...Nieuws Omzet New Skool Media gegroeid in 2021Nieuws KRO-NCRV lanceert campagne tegen...Nieuws Econoom Kees de Kort verlaat BNR na...Nieuws Streamingdienst voor bedrijven...Weblog [column] Andere keuzes
- Online MarketingNieuws Google en Twitter niet aansprakelijk...Nieuws ACM verduidelijkt regels voor...Nieuws [branded content] Zo ontwerp je een...Nieuws Marketingfacts lanceert nieuwe websiteNieuws Regels en toezicht voor influencers...Nieuws Blue Field Agency: 'De CMO wordt een...
- SponsoringNieuws Nederlandse Loterij keert 50,4...Nieuws TikTok officiele sponsor Uefa Womens...Nieuws Nederlandse topdarters bij Toto Dart...Nieuws Hartstichting en ONeill lanceren...Nieuws Biecht Derksen valt verkeerd: Toto...Nieuws Renault premium partner Roland Garros
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

Kunstmuseum Den Haag

Vereniging Nederlandse Woonbond

Christelijke Hogeschool Ede

Bengelmedia

Prins Bernhard Cultuurfonds

Easywalker

Sligro Food Group

Sligro Food Group

Saint-Gobain Weber Beamix

Tripolis
Laatste Nieuws
- Google en Twitter niet aansprakelijk... 18-05-2022
- ACM verduidelijkt regels voor... 18-05-2022
- [branded content] Zo ontwerp je een... 18-05-2022
- Marketingfacts lanceert nieuwe website17-05-2022
- Regels en toezicht voor influencers... 17-05-2022
- Blue Field Agency: 'De CMO wordt een... 17-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres
- Toon alle events »