Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
- Bureaus
- 2 okt 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 2 okt 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De afgelopen weken kwam het Dienjaar van Defensie al veelvuldig in het nieuws. Het concept, bedoeld om meer jongeren met Defensie te laten kennismaken, slaat aan. De interesse onder jongeren stijgt en van de eerste lichting Dienjaarders koos maar liefst 80% ervoor om bij Defensie te blijven werken. Aanleiding voor een campagne.
In de campagne, ontwikkeld door SteamTalmark, wordt het Dienjaar nadrukkelijk niet gepositioneerd als baan, maar als een unieke ervaring. ‘We laten vooral zien wat je tijdens het Dienjaar zoal meemaakt’, aldus Paul Klaessen Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie Defensie. ‘We doorlopen in de campagne verschillende momenten van het Dienjaar. Echte momenten. Zowel de mooie als de minder mooie. Zo maken we de campagne geloofwaardig en sluiten we dicht aan bij de belevingswereld van jongeren. Of je nu bij Defensie blijft of niet, het Dienjaar is altijd een mooie ervaring waar je de rest van je carrière de vruchten van plukt – wat je ook gaat doen.’
Volwaardig medewerker inclusief salaris
Een jaar geleden ging de eerste lichting van het Dienjaar van start. Het doel: meer jongeren enthousiasmeren voor een militaire carrière bij Defensie. Het Dienjaar biedt jongeren de kans om een jaar lang - betaald - te ervaren hoe het is om bij Defensie te werken. Geen snuffelstage, maar gewoon als volwaardig medewerker, inclusief salaris. Ook de gebruikelijke basistraining is onderdeel van het programma. Na een jaar staat het iedereen vrij om te blijven - als militair of reservist. De campagne loopt vanaf 1 oktober en omvat (Dl)OOH in en rondom MBO’s, social video’s, bioscoop, ervaringsvideo’s en verdiepende content.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers