Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
- Bureaus
- 2 okt 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 2 okt 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
De afgelopen weken kwam het Dienjaar van Defensie al veelvuldig in het nieuws. Het concept, bedoeld om meer jongeren met Defensie te laten kennismaken, slaat aan. De interesse onder jongeren stijgt en van de eerste lichting Dienjaarders koos maar liefst 80% ervoor om bij Defensie te blijven werken. Aanleiding voor een campagne.
In de campagne, ontwikkeld door SteamTalmark, wordt het Dienjaar nadrukkelijk niet gepositioneerd als baan, maar als een unieke ervaring. ‘We laten vooral zien wat je tijdens het Dienjaar zoal meemaakt’, aldus Paul Klaessen Hoofd Arbeidsmarktcommunicatie Defensie. ‘We doorlopen in de campagne verschillende momenten van het Dienjaar. Echte momenten. Zowel de mooie als de minder mooie. Zo maken we de campagne geloofwaardig en sluiten we dicht aan bij de belevingswereld van jongeren. Of je nu bij Defensie blijft of niet, het Dienjaar is altijd een mooie ervaring waar je de rest van je carrière de vruchten van plukt – wat je ook gaat doen.’
Volwaardig medewerker inclusief salaris
Een jaar geleden ging de eerste lichting van het Dienjaar van start. Het doel: meer jongeren enthousiasmeren voor een militaire carrière bij Defensie. Het Dienjaar biedt jongeren de kans om een jaar lang - betaald - te ervaren hoe het is om bij Defensie te werken. Geen snuffelstage, maar gewoon als volwaardig medewerker, inclusief salaris. Ook de gebruikelijke basistraining is onderdeel van het programma. Na een jaar staat het iedereen vrij om te blijven - als militair of reservist. De campagne loopt vanaf 1 oktober en omvat (Dl)OOH in en rondom MBO’s, social video’s, bioscoop, ervaringsvideo’s en verdiepende content.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- Van hobby naar bedrijf: de succesvolle groei van JorRaptor op...
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- RTL maakt overstap naar Dentsu07-10-2024
- Make-over voor Food for Skin04-10-2024
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe... 04-10-2024
- Adobe kiest Dentsu Creative als... 03-10-2024
- Defensie lanceert nieuwe campagne... 02-10-2024
- KNGF lanceert campagne Hondicap01-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing