Ekdom organiseert welkomstfeest voor luisteraars Radio Veronica

- Media
- 3 sep 2024 @ 08:13
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 sep 2024 @ 08:13
- Michiel van Zaane
DJ Gerard Ekdom is op 2 september begonnen met zijn nieuwe ochtendshow op Radio Veronica. Op 26 september organiseert hij een welkomstfeest 'om de luisteraars te leren kennen'. Daarnaast kreeg het hele radiostation een nieuwe audiobranding.
Ekdom licht toe: ‘Het kan zijn dat jij mij wel eens gezien hebt, maar ik jou nog niet! Ik wil jou ook graag leren kennen. Daarom organiseer ik op 26 september een welkomstfeest voor de luisteraars van Radio Veronica. Het enige dat je hoeft te doen is opvallen!’
Opvallen kan volgens het radiostation op allerlei manieren. Luisteraars kunnen bijvoorbeeld een serenade doen, een grote G in hun grasveld maaien, een spandoek maken of een gedicht schrijven. Ook 'je baby de naam Gerard geven' wordt als voorbeeld genoemd. Luisteraars kunnen hun opvallende initiatieven insturen via de website van Radio Veronica. Degene die met zijn of haar actie het meest opvalt, wint bovendien een geheel verzorgde reis naar Bonaire. Ekdom zelf viel op in zijn eerste uitzending door per ongeluk de luisteraar op te roepen een bericht te sturen naar de Radio 10-app, zijn vorige werkgever.
Nieuwe audiobranding
Radio Veronica heeft niet alleen een nieuwe programmering, maar ook een vernieuwd jinglepakket. Het nieuwe sounddesign, gemaakt door Pure Jingles, is mede geïnspireerd op de Veronica-playlist en bevat subtiele verwijzingen naar hits van kernartiesten. De audiobranding sluit tevens aan bij de nieuwe positionering, die luisteraars een welkom en verbonden gevoel wil geven.
Robbert-Jan van de Velde, station director van Radio Veronica, licht toe: ‘We zijn ontzettend blij met de nieuwe audiovormgeving. Met de komst van Gerard Ekdom, naast Wout & Frank en Rob Stenders, willen we het clubhuisgevoel verder versterken en het merk laden met onze slogan ‘Join the Club’. De nieuwe jingles spelen daarin een belangrijke rol als branding- en marketinginstrument.’
Foto: Ekdom in de studio. ©Naomi van Verseveld.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

