De Koffiejongens maakt design met Mickey Philips

De Koffiejongens maakt design met Mickey Philips
  • Food-en-retail
  • 30 aug 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

De Koffiejongens en kunstenaar Mickey Philips hebben de krachten gebundeld om iets bijzonders te creëren: een uniek koffieblik dat 30 augustus wordt gelanceerd.

Met het Mickey Philips x De Koffiejongens koffieblik brengen de twee partijen naar eigen verwachting niet alleen een glimlach in keukens door heel Nederland, maar ook een vleugje kunst dat dagelijks plezier toevoegt aan je koffiemomenten. Het ontwerp bevat een speelse knipoog naar Mickey's iconische smiley, die speciaal voor deze samenwerking is getransformeerd in een lachende koffiekop. Het resultaat? Een stijlvol en creatief statement voor elke keuken, waarbij je dagelijkse koffiemoment voortaan verrijkt wordt met een vrolijke glimlach.

De samenwerking tussen De Koffiejongens en Mickey Philips ontstond als een natuurlijke match, aangezien beide partijen al tijden fan van elkaar waren. Jojanneke Goedhart, Brand Manager bij De Koffiejongens, licht toe: “We wilden al heel lang een prachtig koffieblik ontwikkelen waarin je je kleurrijke koffiecups of bonen stijlvol kunt opbergen. Koffie drinken is een bewust moment om van te genieten, en we werden meteen enthousiast toen we Mickey’s kunst ontdekten via Instagram. Haar keramieken tompoucen en smiley-tegels brachten zoveel vrolijkheid dat we wisten: hier moeten we iets mee doen.”

Smileys door heel Nederland
Mickey Philips hoefde geen moment na te denken over de samenwerking. Hun tone of voice, de kleuren, en het rebelse karakter spreken me erg aan. Ze willen goed doen, zonder daarover hoog van de toren te blazen. Dat past bij mij. Het idee van een koffieblik vond ik niet alleen slim, maar ook ontzettend leuk. Hoe geweldig is het om straks mijn smileys in keukens door heel Nederland te zien? Dat maakt me oprecht vrolijk!”

Creatief proces en vakmanschap
Het creatieve proces achter dit unieke koffieblik was een samenspel van vakmanschap en visie. Mickey Philips heeft haar kenmerkende smiley getransformeerd in een ontwerp dat zowel speels als elegant is, passend bij de stijl en waarden van De Koffiejongens. Dit nieuwe smiley ontwerp - waarbij de oogjes van de smiley de vorm van koffiekopjes aan hebben genomen - werd door Mickey gekleid, vervolgens door haar door een machine gehaald en daarna omgevormd naar een print voor op de knappe lichtroze koffieblikken die nu dus verkrijgbaar zijn. Vakmanschap speelde een grote rol bij dit ontwerp! En dat kwam goed uit, want voor zowel De Koffiejongens en Mickey was vanaf het allereerste begin duidelijk: het blik moest niet alleen functioneel, maar ook een kunstobject zijn. Zo eentje die de sfeer in elke keuken verrijkt. De uiteindelijke productie vond plaats met veel aandacht voor detail en duurzaamheid, wat resulteerde in een product dat even stijlvol als verantwoord is.

Duurzaam en lokaal
Het De Koffiejongens x Mickey Philips koffieblik is niet alleen een feest voor het oog, maar ook duurzaam geproduceerd. Gemaakt van gerecycled staal in Wormerveer en samen met de koffie ingepakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook duurzaam is de gedachtegang, want: een kunstobject gooi je niet zomaar weg. Dit blik is er één voor het leven.

Het blik, een marketing collectors item ter waarde van €19,95 (incl. verzendkosten), is vanaf 30 augustus verkrijgbaar bij een abonnement op De Koffiejongens via http://www.dekoffiejongens.nl/mickey of los te verkrijgen via hun webshop, zolang de voorraad strekt, zo melden de jongens nog.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken