Carrefour België verbetert voorraadbeheer met AI
- Food-en-retail
- 15 aug 2024 @ 14:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AI
- 15 aug 2024 @ 14:00
- Nanny Kuilboer
Met meer dan 40.000 dagelijkse kortingen die verwerkt moeten worden in de 83 grootste winkels van Carrefour België was er behoefte aan een eenvoudige oplossing om de vervaldata efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.
Deligate, de Zweedse expert in voedseltechnologie en voedselverspilling, assisteerde Carrefour met de implementatie van een trackingtool op basis van AI.
60 minuten per winkel bespaard
‘De nieuwe tool zal ons helpen de operaties te stroomlijnen, kosten te verlagen en de winstgevendheid te verbeteren’, aldus Benoît Moreau, New Technology & Winstore Manager bij Carrefour België. ‘Dankzij geïntegreerde intelligente kortingen en volledige controle over de voorraad in de rekken, zal het een sleutelrol spelen in onze strategie om afval te verminderen en de economische prestaties te verbeteren. De nieuwe tool moet ook de dagelijkse routines van meer dan 300 medewerkers in de supermarktketen verbeteren en tot 60 minuten per dag per winkel besparen. Deze gewonnen tijd kan vervolgens worden besteed aan taken die meer voldoening geven, zoals klanten helpen en zorgen dat de productpresentatie en de winkelomgeving optimaal zijn, zodat de winkelervaring van de klant zo aangenaam mogelijk is.’
Headerbeeld met dank aan Carrefour
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management