Google introduceert generatieve AI pas-tool

- Food-en-retail
- 24 jul 2023 @ 08:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVirtual RealityARAI
- 24 jul 2023 @ 08:29
- Peter van Woensel Kooy
Google heeft zijn virtuele try-on-tool uitgebracht als reactie op problemen bij online winkelen, wanneer je kleren koopt. Deze nieuwe tool gebaseerd op artificial intelligence, moet het passen achter het scherm versimpelen.
Uit onderzoek dat Google in april 2023 samen met Ipsos heeft uitgevoerd onder 1.614 Amerikaanse volwassenen, blijkt dat 59% van de respondenten ontevreden is over producten die ze online kopen, omdat ze er anders uitzien dan verwacht.
In een blogpost hintte Google op zijn plannen om de AI-technologie toe te passen om ook online winkelen voor andere items te verbeteren. Het zoekmachinemerk zegt hierin dat het van plan is om ergens later in 2023 een virtuele pas-tool voor herenkleding, inclusief tops, te lanceren. 'Ons nieuwe generatieve AI-model kan slechts één kledingafbeelding nemen en nauwkeurig weergeven hoe het zou draperen, vouwen, vastklampen, uitrekken en rimpels en schaduwen vormen op een diverse reeks echte modellen in verschillende poses', stelt Lilian Rincon, senior director van product en winkelen, in de door Retail Dive opgepikte blogpost. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Retail Dive | beeld: Google)
Beeld boven: Een selectie van drie verschillende modellen die hetzelfde shirt dragen. Met de virtuele pasfunctie van Google kunnen gebruikers modellen selecteren van maat XXS tot 4XL, met verschillende huidtinten, lichaamsvormen en haartypes.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- AI
- Retail Dive
- winkelen
- Ipsos
- Lilian Rincon
- senior director
- pashokje
- product
- virtual reality
- pas-tool
- kleding
- online
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management