Postillion kiest eerste virtual influencer als brand ambassador
- Food-en-retail
- 8 jul 2020 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InfluencermarketingAIMarketing
- 8 jul 2020 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Postillion Hotels gaat begin 2021 als eerste Nederlandse hotelketen een langdurige samenwerking aan met Esther Olofsson, dé eerste virtual influencer van Nederland. Dit ter gelegenheid van de opening van het nieuwe hotel in het World Trade Centre (WTC) Rotterdam.
Olofsson is volledig computer-generated en een creatie van communicatiebureau RauwCC. Als brand ambassador uit bits en bytes is zij prominent betrokken bij de feestelijke onthulling en opening van het nieuwe Postillion hotel en is daarna 24/7 als 'most trusted city guide' beschikbaar voor hotelgasten.
Postillion opende in 2015 al een Convention Centre in het Rotterdamse rijksmonument en faciliteert hier vanaf 2021 hotelaccommodatie. 168 voormalige kantoorruimtes worden omgebouwd tot hotelkamers. Om hotelgasten te informeren over alles wat de stad Rotterdam te bieden heeft qua hotspots en highlights, maakt Postillion gebruik van de digitale kennis van influencer Esther Olofsson.
Esther Olofsson
Esther Olofsson is onder leiding van Maarten Reijgersberg, oprichter van RauwCC, volledig in-house ontwikkeld. Hij liet zich inspireren door bestaande virtual influencers, zoals Lil' Miquela, Noonoouri en Shudu, en creëerde vanuit zijn drive om te pionieren samen met zijn team de eerste Nederlandse virtual influencer.
De 29-jarige Esther Olofsson, 'geboren' in Zweden, bestaat uit bits en bytes maar kan visueel-fysiek aanwezig zijn op bestaande locaties. Op basis van haar origin story maakt ze - net als elk ander mens - keuzes. Door haar brede internationale achtergrond vormt ze een goede match met de internationaal georiënteerde stad Rotterdam en Postillion dat zich steeds meer op de internationale hotel- en (congres)markt wil positioneren. Daarnaast zorgt haar virtuele karakter voor continue bereikbaarheid.
Digitaliseren en innoveren
Digitalisering en innovatie staan hoog op de agenda bij Postillion. Zo zijn alle 252 hotelkamers in Postillion Hotel Amsterdam spraakgestuurd en lanceerden zij een eigen Artificial Intelligence boekingssysteem, 'Michiel'.
'Een samenwerking met Esther is voor Postillion een logische stap. Ze is hi-tech, vooruitstrevend en uniek, dat past perfect bij de stappen die wij zetten op het gebied van smart hospitality. Het samenwerken met een virtual influencer biedt veel mogelijkheden. Zo is Esther overal tegelijk en op elk moment beschikbaar en kan zij onze gasten dus te allen tijde informeren als digitale stadsgids. Daarnaast zijn wij trots dat deze samenwerking bijdraagt aan de verdere ontwikkeling van virtual influencers', aldus Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur Postillion Hotels.
Esther Olofsson is ook te volgen op Instagram via @esther.olofsson.
(PvWK)
Over RauwCC
'RauwCC is hét Rotterdamse communicatiebureau met de focus op social media. Kenmerkend voor het bureau: altijd kritisch en soms eigenwijs. Met een uniek team van contentmakers en -managers ontwikkelt het bureau van concept tot strategie, van implementatie tot publicatie. Ook de creatie van motion graphics, social video's, infographics of corporate identities pakt RauwCC voor diverse opdrachtgevers op. RauwCC gelooft in de combinatie van offline en online communicatie. Met een breed pakket aan creatieve en ondersteunende diensten creëert RauwCC content die werkt. En dat altijd in co-creatie om samen tot het beste resultaat te komen.'
(bron: RauwCC)
Over Postillion Hotels
'Postillion Hotels is een Nederlandse hotelketen met vestigingen in Amsterdam, Utrecht Bunnik, Rotterdam, Amersfoort Veluwemeer, Arnhem, Deventer en Dordrecht. De hotelketen richt zich primair op de vergader- en congresmarkt. Met het Meet Work Stay-concept komt Postillion Hotels tegemoet aan alle behoeften van de zakelijke reiziger van nu. Meet Work Stay is een totaalconcept waarbinnen vergaderen, werken en verblijven een geïntegreerde formule vormen. In de bedrijfsvoering van Postillion Hotels is innovatie en verkenning van nieuwe mogelijkheden in de markt een belangrijk aandachtspunt.'
(bron: PH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- WTC
- opening
- World Trade Centre
- hotel
- Rotterdam
- hotelketen
- Esther Olofsson
- Nederland
- Postillion Hotels
- gelegenheid
- VR
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




