“Big 5” kunstenaars van Den Haag in de spotlights

“Big 5” kunstenaars van Den Haag in de spotlights
  • Design
  • 17 sep 2024 @ 11:13
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Door de lens van gigantische verrekijkers worden vijf meesters in de spotlight gezet. In cultuurmaand september nodigen Haagse musea bezoekers uit om kunstwerken van Vermeer, Rembrandt, Mondriaan en Escher en het Panorama Mesdag met eigen ogen te komen bekijken.

‘Dit zijn de “Big 5” van Den Haag – meesters waarvan je de werken ten minste één keer in je leven gezien moet hebben. Met trots presenteren wij de unieke kunstervaring die Den Haag te bieden heeft op een speelse, innovatieve manier,’ zegt Sander Hanenberg van het marketingbureau van The Hague & Partners.

In de musea het Mauritshuis, het Kunstmuseum Den Haag, Escher in Het Paleis en Museum Panorama Mesdag zijn wereldberoemde werken zoals Vermeer’s Meisje met de Parel, Rembrandt’s Anatomische les van dr. Nicolaes Tulp, Mondriaan's Victory Boogiewoogie, Escher’s Belvédère en het Panorama van Scheveningen door Mesdag te zien.

Hanenberg: ‘Vijf meesters, één stad. Dat is het motto van deze nieuwe campagne. Deze werken zijn permanent tentoongesteld en zo is er het hele jaar een goede reden om Den Haag te bezoeken.’

Verrekijker
De campagnebeelden, waarbij iemand een grote verrekijker vasthoudt en daarmee recht in de camera kijkt, waren afgelopen week in Amsterdam te zien. In de lenzen van de verrekijkers kunnen voorbijgangers twee van de vijf meesters spotten. Deze campagnebeelden, gemaakt door The Projects, zijn gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie.

Daarnaast waren de reclameobjecten van JCDecaux voorzien van opvallende, driedimensionale verrekijkers, geproduceerd en uitgevoerd door O2H Creative Solutions. Deze waren te zien rondom het Museumplein om internationale cultuursnuivers te laten zien wat Den Haag te bieden heeft.

Hananberg: ‘Deze activatie had als doel het vegroten van de bekendheid van Den Haag als culturele dagbestemming, op slechts 45 minuten reizen van de hoofdstad. Als buitenlandse tourist moet je soms juist verder kijken dan Amsterdam, want in Den Haag kun je je helemaal onderdompelen in kunst en cultuur.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken