Ben verrast studenten met gratis meubels

- Bureaus
- 13 sep 2024 @ 07:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 sep 2024 @ 07:37
- Michiel van Zaane
Studenten in Utrecht en Leiden werden verrast door plotseling opduikende blauwe banken, tafels en zelfs koelkasten die onverwachts opdoken op verschillende plekken in de stad. Geen kunstproject, maar gratis meubels speciaal voor studenten, aangeboden door telecomprovider Ben.
Studenten zijn gek op gratis, en dat begrijpt Ben. Want het geld dat je hebt, geef je natuurlijk het liefst uit aan leuke dingen. Daarom komt Ben speciaal voor de student met abonnementen met veel gratis, zoals gratis aansluiting, gratis 5G en gratis extra data. Om deze deal op een sympathieke en creatieve manier onder de aandacht te brengen, biedt Ben gratis meubels aan. “Subtiel” versierd met reclame voor de Ben Student-abonnementen. De campagne is ontwikkeld door TBWA\Neboko.
‘In plaats van het budget te stoppen in dure reclameposters, wilden we iets doen waar studenten echt iets aan hebben’, aldus Margaret Kreuger, Manager Brand & Communications bij Odido. De meubels zoals banken, tafels, lampen en koelkasten werden neergezet op plekken in steden waar veel studenten wonen. Daar werden ze in korte tijd opgehaald door studenten en op fietsen en winkelwagens naar hun studenthuizen gebracht, waar ze een mooi plekje kregen de tussen de verkeersborden en trofeeën uit de kroeg.
‘Een standaard outdoor campagne hangt meestal een week. Het mooie van deze actie is dat de boodschap jarenlang de doelgroep blijft bereiken’, zegt Erik Falke, Executive Creative Director van TBWA\Neboko. Naast deze activatie wordt de campagne online ondersteund met korte registratievideo’s en een social campagne met studentenwijsheden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

