Gluren door het sleutelgat naar nieuw festival

- Algemeen
- 21 nov 2024 @ 10:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 nov 2024 @ 10:24
- Michiel van Zaane
Over de grachten en door de straten van Amsterdam beweegt in de week van 18 november een lichtgevend sleutelgat, als onderdeel van de activatiecampagne van het nieuwe kunst- en muziekfestival The Spirit of Amsterdam.
Festival The Spirit of Amsterdam is onderdeel van Amsterdam 750. Van 22 t/m 24 november 2024 openen meer dan 35 kerken, moskeeën, tempels en synagogen hun deuren voor een innovatief creatief programma. Het driedaagse festival biedt een combinatie van zingeving, viering, clubcultuur, theater, hedendaagse rituelen en stilte. The Spirit is bedoeld als een culturele tegenbeweging als eigentijds medicijn tegen de almaar toenemende polarisatie in de maatschappij.
Het festival is een initiatief van drie sociaal-creatieve ondernemers, waaronder Robert-Jan Glas, voormalig creative director en regisseur. Glas is nu artistiek directeur van The Spirit of Amsterdam, en begeleidt zowel de programmering als de “sleutelgat-campagne”.
Amsterdam staat vol met historische en nieuwe gebedshuizen, locaties waar maar een klein percentage van de Amsterdammers gebruik van maakt. Tijdens het festival gaan deze deuren open voor het grote publiek. Robert-Jan Glas: ‘The Spirit of Amsterdam is geen religieus festival. Maar het gaat wel over geloven. Het is een ‘cultural take-over’ van bijna 40 van de mooiste en meest historische gebouwen van Amsterdam en daar blazen we er nieuw energie in met cutting edge beeldende kunst, theater, storytelling, ceremonie, hedendaagse rituelen, symposia en stilte. We kondigen ons gloednieuwe festival aan met een activatie (en bijbehorende filmpje) dat simpel is, maar super impactvol. Vooral nu brengt ons verlichte sleutelgat een gevoel van verwondering en hoop - net zoals ons festival zal doen (en geen AI-effecten voor nodig).’
The Spirit of Amsterdam: 22 t/m 24 November 2024, met o.a. Abdelkader Benali, Lev Avitan, Wasim Arslan, Raoul Heertje, Iris Hond, Karima el Fillali, Amsterdam Sinfonietta, Bruno Sitton en Marjorie Boston.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- ASN Bank kiest voor één krachtig merkbeeld
- Lego meest inspirerende onderneming van 2025
- Gut en The Valley reageren op Hertog Jan Leeuw
- Reframe presenteert DE&I-onderzoek binnen Nederlandse...
- Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
- Bol en Tiny Miracles maken kunst tastbaar én sociaal met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers