Mores lanceert campagne 'Ik hoor je'

- Bureaus
- 25 jun 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jun 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
In de culturele, creatieve en mediasector zijn de afgelopen jaren veel initiatieven, handreikingen en gedragscodes opgezet om grensoverschrijdend gedrag tegen te gaan. Als steun- en adviespunt voor deze sector, omarmt Mores die ontwikkeling en start een campagne.
Want Mores concludeert tegelijkertijd dat een veilige werkplek nog lang niet overal de realiteit is. Met de campagne ‘Ik hoor je’ roept Mores organisaties op om hun verantwoordelijkheid te nemen en samen te werken aan een cultuur waarin mensen zich gezien, gehoord en gesteund voelen.
'Iedereen heeft recht op een veilige werkplek', stelt Febe Deug, bestuursvoorzitter van Mores. 'Met de campagne ‘Ik hoor je’ nodigen we organisaties binnen de sector uit om zich hier samen met ons voor in te zetten. Door het gesprek over (on)gewenst gedrag te voeren, vertrouwenspersonen zichtbaar en toegankelijk te maken, maar vooral: door te laten zien dat je luistert.'
Een warm en krachtig statement
De slogan ‘Ik hoor je’ vormt een warm en krachtig statement richting de werkvloer. Het geeft werkenden, studenten, vrijwilligers en stagiairs het signaal: je staat er niet alleen voor. Om deze boodschap breed zichtbaar te maken binnen de sector, ontwikkelde Mores een universeel campagnebeeld. Via een toolkit kunnen deelnemende organisaties dit beeld gratis downloaden als poster, flyer of social media-uiting. De materialen zijn eenvoudig te personaliseren en verwijzen naar de meldstructuren binnen de eigen organisatie en naar Mores als vangnet.
'Een essentieel onderdeel van een veilige werkplek is dat mensen weten waar ze met hun verhaal terecht kunnen en dat hun signalen serieus genomen worden', aldus Deug. De toolkit helpt organisaties om die boodschap intern zichtbaar te maken, bijvoorbeeld door de posters op te hangen op de werkvloer of de uitingen te verspreiden via nieuwsbrieven en sociale media.
Een breder commitment
‘Ik hoor je’ wil volgens de makers meer dan alleen een campagnebeeld zijn. 'Het vraagt om een breder commitment van organisaties om zich hard te maken voor een veilige werkplek. Mores ondersteunt hen daarbij als adviespunt én als platform voor kennisdeling. Zo organiseren we bijeenkomsten met experts en publiceren we regelmatig artikelen met praktische handreikingen op onze website', licht Deug toe. 'Op die manier hopen we dat de campagne niet alleen zichtbaar is, maar ook leidt tot tastbare verandering op de werkvloer.'
Tegelijkertijd realiseert Mores zich dat niet iedereen op de eigen werkplek de juiste steun vindt. Daarom fungeert Mores ook als onafhankelijk vangnet: 'Wij zijn er voor iedereen in de sector die te maken krijgt met grensoverschrijdend gedrag, maar hiervoor niet binnen de eigen organisatie terecht kan of wil.'
Voor en door de sector
De campagne ‘Ik hoor je’ is volgens de club ontwikkeld vóór en mét organisaties in de culturele, creatieve en mediasector en kwam tot stand met steun van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Regeringscommissaris seksueel grensoverschrijdend gedrag en seksueel geweld Mariëtte Hamer: 'Luisteren is een kwaliteit. Of het nu is om een collega op te vangen, grensoverschrijdend gedrag te signaleren of feedback te ontvangen. Daar begint een veilige werkomgeving – en dat is precies waar de campagne "ik hoor je"voor staat.'
Voor informatie staat op Mores.nl/ikhoorje.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- regeringscommissaris
- Mores
- werkplek
- Ministerie van Onderwijs Cultuur en Wetenschap
- veilig
- bestuursvoorzitter
- Febe Deug
- seksueel geweld
- Mariëtte Hamer
- Me2
- grensoverschrijdend gedrag
- grensoverschrijdend gedrag
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- DDB Amsterdam nieuwe creatieve... 25-06-2025
- Lebara prikt met ‘Logisch!? Award’... 25-06-2025
- Hibou gekozen als PR-partner voor... 25-06-2025
- Mores lanceert campagne 'Ik hoor je'25-06-2025
- Nieuwe BrandMR-campagne maakt... 24-06-2025
- Sun brengt humor in huishoudelijke... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation