Aix Rosé prolongeert Aixperiences Under The Sun

Aix Rosé prolongeert Aixperiences Under The Sun
  • Food-en-retail
  • 25 jun 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Waarom geen merkenbouwen met audio? De Provençaalse wijnmaker Maison Saint Aix viert de officiële start van de zomer met de lancering van een playlist onder de naam 'Aixperiences' - Under the Sun. Hij is gemaakt samen met Playlister.

De lijst markeert volgens het wijnmerk het begin van een nieuw zomerseizoen én de release van de veelgeprezen jaargang Aix Rosé 2024.

Muziek speelt een essentiële rol in het versterken van zintuiglijke ervaringen – van culinair genot tot sfeervolle interieurs – maar wordt nog vaak over het hoofd gezien bij het beleven van een zorgvuldig gekozen wijn. Maison Saint Aix en Playlister spelen hierop in met een op maat gemaakte soundtrack die het genieten van een glas Aix Rosé verrijkt.

De zomerse afspeellijst Aixperiences Under the Sun bevat volgens de samenstellers 30 zorgvuldig geselecteerde nummers die 'perfect' aansluiten bij het karakter van Aix Rosé. Net als de succesvolle lente-editie biedt de playlist variatie en diepgang, zonder dat luisteraars zelf hoeven te kiezen. 'De muziek vormt een naadloze en ontspannen achtergrond voor zonnige dagen, lange avonden en gekoelde glazen onder de open hemel.'

'Van het samen zijn met vrienden onder het genot van goede wijn, muziek en eten tot het geluid dat onze wijn en filosofie vertegenwoordigt, dit heeft ons altijd bijzonder gefascineerd,' vultt Victor Verhoef, Marketing director van Maison Saint Aix aan. 'Deze zomer brengen we opnieuw de juiste sfeer tot leven, in samenwerking met Playlister, door soundtracks te cureren die volledig passen bij het karakter van onze wijn. We hopen dat mensen er net zo van zullen genieten als wij.'


Ben Bridgewater, medeoprichter van Playlister, voegt toe: 'Net zoals Maison Saint Aix haar rosé maakt met de perfecte blend van druiven, streven wij ernaar de ideale muzikale match te vinden. Of het nu gaat om een zonovergoten terras aan zee of een stijlvol dakterras in de stad: een zorgvuldig gekozen soundtrack versterkt de beleving van een verfrissend glas rosé. We zoeken naar klanken die passen bij het smaakprofiel, het terroir, de setting en vooral bij de geest van de zomer.'

Aixperiences Under the Sun viert warme, soulvolle houseklanken die het levendige smaakprofiel van Aix Rosé weerspiegelen en de ontspannen sfeer van het seizoen versterken. De playlist nodigt uit tot avontuur, gezelligheid en genieten – of dat nu aan het strand is, onderweg of thuis met vrienden.

De nieuwe afspeellijst is vanaf nu beschikbaar via [deze link] op Spotify.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken