Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje

Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje
  • Food-en-retail
  • 17 jun 2025 @ 18:59
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam lanceert Ola een speciale ‘Amsterdam Raket’ in de rood-zwarte kleuren van de hoofdstad. Het limited-edition ijsje wordt op 21 juni feestelijk geïntroduceerd tijdens het concert van Kris Kross Amsterdam op het Festival op de Ring.

De actie maakt deel uit van het officiële partnerschap tussen Amsterdam 750 en The Magnum Ice Cream Company, het moederbedrijf van Ola. Sinds begin dit jaar is het wereldwijde hoofdkantoor van deze ijsdivisie van Unilever gevestigd in Amsterdam. ‘Amsterdam voelt meteen als thuis’, zegt Peter ter Kulve, President Ice Cream. ‘De energie, de creativiteit, de handelsgeest en het internationale karakter van de stad sluiten naadloos aan bij wie wij als bedrijf willen zijn.’

Volgens Pieter Olierook, General Manager Ice Cream Benelux, staat het ijsje symbool voor de verbondenheid met de stad. ‘Het ijsje is, binnen vijf maanden, als een raket ontwikkeld om de stad Amsterdam te vieren.’ De verpakking is versierd met de iconische Andreaskruizen.

De Amsterdam Raket zal de hele zomer te verkrijgen zijn op evenementen als De Amsterdamse Zomer en Sail Amsterdam. Naast het ijsje lanceert Ola ook het ‘Raket T-shirt’, een samenwerking met de New Amsterdam Surf Association. De opbrengst gaat naar Stichting Muziekids en draagt bij aan een nieuwe muziekstudio in het Emma Kinderziekenhuis.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken