Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje

- Food-en-retail
- 17 jun 2025 @ 18:59
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 jun 2025 @ 18:59
- Kel Koenen
Ter ere van het 750-jarig bestaan van Amsterdam lanceert Ola een speciale ‘Amsterdam Raket’ in de rood-zwarte kleuren van de hoofdstad. Het limited-edition ijsje wordt op 21 juni feestelijk geïntroduceerd tijdens het concert van Kris Kross Amsterdam op het Festival op de Ring.
De actie maakt deel uit van het officiële partnerschap tussen Amsterdam 750 en The Magnum Ice Cream Company, het moederbedrijf van Ola. Sinds begin dit jaar is het wereldwijde hoofdkantoor van deze ijsdivisie van Unilever gevestigd in Amsterdam. ‘Amsterdam voelt meteen als thuis’, zegt Peter ter Kulve, President Ice Cream. ‘De energie, de creativiteit, de handelsgeest en het internationale karakter van de stad sluiten naadloos aan bij wie wij als bedrijf willen zijn.’
Volgens Pieter Olierook, General Manager Ice Cream Benelux, staat het ijsje symbool voor de verbondenheid met de stad. ‘Het ijsje is, binnen vijf maanden, als een raket ontwikkeld om de stad Amsterdam te vieren.’ De verpakking is versierd met de iconische Andreaskruizen.
De Amsterdam Raket zal de hele zomer te verkrijgen zijn op evenementen als De Amsterdamse Zomer en Sail Amsterdam. Naast het ijsje lanceert Ola ook het ‘Raket T-shirt’, een samenwerking met de New Amsterdam Surf Association. De opbrengst gaat naar Stichting Muziekids en draagt bij aan een nieuwe muziekstudio in het Emma Kinderziekenhuis.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Zachtfruitcampagne ‘Een handje zomer’ richt zich op jonge...
- [column] Waarom communicatie het verschil maakt in de...
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje17-06-2025
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 16-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam en... 11-06-2025
- Bakker Bart speelt in op knorrende... 10-06-2025
- Aldi verleidt pubers met versaanbod10-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation