TheFork kiest Team Lewis voor strategische social boost
.jpg)
- Bureaus
- 17 jun 2025 @ 09:43
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Marketing
- 17 jun 2025 @ 09:43
- Imke Walenberg
Restaurantplatform TheFork, onderdeel van Tripadvisor, heeft een nieuwe socialmediapartner in de arm genomen: het internationale PR- en marketingbureau Team Lewis. Met een slimme, datagedreven aanpak wil TheFork zich steviger positioneren in de Nederlandse foodscene. De strategie? Een mix van influencermarketing, creatieve paid campagnes en, misschien wel het belangrijkste, authentieke content van echte foodies.
Nederland als groeimarkt
TheFork, actief in 11 landen en verbonden aan meer dan 55.000 restaurants wereldwijd, ziet Nederland als groeimarkt. De ambitie: top-of-mind zijn als dé app voor culinaire ontdekkingen, waar je niet alleen nieuwe restaurants spot, maar ook direct je tafel boekt. Met Team Lewis aan boord wordt ingezet op zichtbaarheid én communitybuilding, want bereik is mooi, maar connectie met je doelgroep is goud.
In de contentstrategie draait het allemaal om echtheid. Geen gelikte stockbeelden, maar korte video’s en posts van local foodies die hun favoriete hotspots delen. TikTok staat hierbij centraal, met een slimme doorvertaling naar Instagram. Alles om op precies die plekken te zijn waar foodlovers dagelijks scrollen, ontdekken en liken.
Referentiepunt voor culinaire ontdekkingen
Els Zubeida, Marketing Specialist North Region bij TheFork, ziet in Team Lewis de perfecte match: 'Ze snappen hoe het Nederlandse sociallandschap werkt en weten op een creatieve, opvallende manier te communiceren. Dat sluit naadloos aan bij onze ambitie om hét referentiepunt voor culinaire ontdekkingen te worden.'
Ook bij Team Lewis is het enthousiasme groot. 'TheFork is een sterk merk met een heldere visie,' aldus Vera Kops, VP Western Europe. 'We brengen onze ervaring in food, lifestyle en digital samen om content te maken die raakt, inspireert én presteert.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN grote winnaar bij SAN Accenten 2024
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- Digitale Museumkaart krijgt frisse campagne en modern jasje...
Laatste Nieuws
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation