Lidl lanceert 'Drop de Biet'

- Food-en-retail
- 18 jun 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 18 jun 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Voor de elfde keer is Lidl de beste supermarkt in groente en fruit. Dat wordt gevierd met een unieke merkactivatie op Best Kept Secret en Pinkpop 2025: Drop de Biet, een minirave waar festivalgangers vijftien minuten lang losgaan op beats, tussen het rondvliegende fruit en een (‘droppende’) biet.
Lidl lanceert ‘Drop de Biet’: volgens de retailer de gezondste party van het festivalseizoen
Voor de elfde keer is Lidl volgens de Consumentenbond 'de beste supermarkt in groente en fruit'. Dat wordt gevierd met een merkactivatie op Best Kept Secret en Pinkpop 2025: Drop de Biet, een minirave waar festivalgangers vijftien minuten lang kunnen losgaan op beats, tussen het rondvliegende fruit en een (‘droppende’) biet. Met deze activatie wil Lidl een jong publiek op een verrassende en speelse manier laten ervaren dat groente en fruit niet alleen gezond zijn, maar ook een leuke en energieke toevoeging aan het dagelijks leven.
'Shake je shotje klaar'
Bezoekers stappen een kleurrijke groente- en fruitwereld binnen, met een gigantische biet boven hun hoofd en een shake-o-meter aan de muur. De spanning stijgt en dan dropt de biet. De muziek knalt, opblaasgroenten vliegen door de lucht en het feest barst los. Hoe harder er wordt geshaket, hoe voller de shake-o-meter. Staat deze op maximum? Dan volgt de beloning: een vers vitamineshotje van Lidl.
'Met Drop de Biet laten we zien dat Lidl verder kijkt dan de winkels. We willen merkbeleving brengen waar mensen het niet verwachten, op een manier die bij ons past: toegankelijk, fun en impactvol', aldus Cato Sampers, marketing manager Lidl Nederland.
Van stunt naar statement
De activatie is ontwikkeld in samenwerking met Buutvrij for life en ondersteund door diverse social bureau’s.
'Lidl durft te verrassen', zegt bedenker Reuben Alexander van Buutvrij, 'En dat geeft ons de ruimte om concepten te ontwikkelen die niet alleen aandacht trekken, maar ook een merkgedachte voelbaar maken. Drop de Biet is daar een perfect voorbeeld van: speels, gedurfd en vol energie.
Festivalagenda 'Drop de Biet' is drie dagen lang te beleven op het festivalterrein van Best Kept Secret en Pinkpop 2025.
beeld: Lidl
Over Lidl Nederland
'Als onderdeel van de Schwarz Group is Lidl een van de meest toonaangevende ondernemingen in de levensmiddelenbranche in Europa. De organisatie exploiteert momenteel meer dan 12.000 winkels en 200 distributie- en logistieke centra in 31 landen. In 1997 heeft Lidl haar eerste filialen in Nederland geopend. Inmiddels is Lidl Nederland uitgegroeid tot een organisatie met circa 440 filialen door het gehele land en een webshop voor non-food artikelen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een verantwoord assortiment in food en non-food artikelen, dat tot stand komt met zorg voor mens, dier en milieu. Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen; vandaag én in de toekomst. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Lidl doet dit samen met haar leveranciers, medewerkers, partners én klanten. Voor verdere informatie over het duurzaamheidsbeleid en initiatieven van Lidl, ga naar Lidl.nl/duurzaamheid.'
(bron: Lidl)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Pinkpop 2025
- Drop de Biet
- Best Kept Secret
- actie
- Cato Sampers
- festival
- marketing manager Lidl Nederland
- retail
- Lidl
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo lanceert 'De lekkerste bakkerij van Nederland'
- Alpro helpt met voedingsstoffen in elke hap
- [onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij...
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren - CMO Flower Farm
- Marktbakker 't Stoepje promoot 'Warm warmer warmst'
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van Haven naar Hofstad
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Blokker heropent eerste dozijn winkels18-06-2025
- Creative Gym en AH Retail Media... 18-06-2025
- Vlaggetjesdag Scheveningen 2025: van... 18-06-2025
- Lidl lanceert Drop de Biet18-06-2025
- Ola viert Amsterdam 750 met raketijsje17-06-2025
- [marketeer 226] Jasper Spaargaren -... 13-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation