Creative Gym en AH Retail Media Services bundelen krachten

Creative Gym en AH Retail Media Services bundelen krachten
  • Food-en-retail
  • 18 jun 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Creative Gym en AH Retail Media Services starten het Boosting Retail Creativity programma voor merken en bureaus om creatie binnen retailmedia naar een hoger niveau te tillen.

Hoe haal je meer uit investeringen in retailmedia? Door lef te tonen in elke fase van het proces – van strategie tot creatie en executie – én door vanaf het begin als multidisciplinair team samen te werken aan heldere doelstellingen, mediastrategie en conceptontwikkeling. Dat is de centrale gedachte achter de nieuwe samenwerking tussen Creative Gym en AH Retail Media Services. Sinds dit jaar bundelen zij hun krachten om merken en bureaus actief in het retaildomein te trainen en te coachen. In interactieve sessies leren deelnemers hoe zij het creatieve en strategische niveau van hun retail media structureel kunnen verhogen.

'Veel merken benutten nog niet het volledige creatieve potentieel van hun investeringen in retailmedia', zegt Dinesh Sonak, founder van Creative Gym (foto links). 'Met het Boosting Retail Creativity programma willen we bijdragen aan de creatieve ontwikkeling van retail media en zorgen voor meer wow bij shoppers in apps en in de winkel. Dit vraagt om specifieke kennis in combinatie met lef. Merken krijgen van ons concrete tools, inzichten en oplossingen om hun creativiteit in retail campagnes te versterken.'

De trainingen zijn speciaal ontworpen voor multidisciplinaire teams van merken, media- en creatieve bureaus die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de strategie, creatie en productie van retail media campagnes. In energieke sessies wordt als één team gewerkt aan het versterken van creatief leiderschap en vakmanschap. Daarbij wordt onderzocht hoe de kansen van retail media slimmer kunnen worden benut en hoe de creative excellence en relevantie van campagnes en promoties kunnen worden verbeterd. Deelnemers ontvangen praktische tools, directe feedback van expert coaches, benchmarks en best practices. Daarnaast wordt de Retail Creativity Scorecard aangereikt voor de implementatie van alle opgedane inzichten.

'Door samen te trainen, versterken we niet alleen de samenwerking tussen merk, media en creatie, maar zorgen we er ook voor dat de kwaliteit van retail media structureel verbetert', vults Max de Jong, Senior Manager Media Performance & Consumer Insights bij AH Retail Media Services aan (op de foto rechts). Hij is een van de coaches van het programma. Meer info staat op Creativegym.co.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken