Blokker heropent eerste dozijn winkels

Blokker heropent eerste dozijn winkels
  • Food-en-retail
  • 18 jun 2025 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Blokker heropent vandaag een dozijn winkels, bevestigt de familie in een e-mail aan klanten. Het betreft vestigingen in Alphen aan den Rijn, Amsterdam (Haarlemmerdijk en Rozengracht), Bovenkarspel, Breskens, Den Bosch, Elst, Emmen, Hoogezand, Voorburg, Weert en Zeist.

Eerder werd al bekend dat er dit jaar minstens 37 eigen winkels worden geopend. De fgranchisezaken vielen destijds buiten het faillissement. Drijvenfde kracht achter de heropeningsgolf in een nieuw jasje met andere positionering, is Roland Palmer, een neef van Jaap en Ab Blokker, die samen kort na de eeuwwisseling de winkelketen groot maakten. Nadat Blokker vorig jaar failliet ging, kocht de moeder van Roland, Ans Palmer-Blokker, de naam en de webwinkel voor één miljoen euro van de curator meldt de Telegraaf. 'Zoon Roland kon zo starten met het bouwen aan een nieuw leven voor de Blokkerwinkels.' Dat voornemen wotdt nu uitgerold.

Herpositionering
De vernieuwde Blokker-winkels keren terug naar het vertrouwde aanbod van huishoudelijke producten. ‘Van strijkijzers en kledingstomers tot koekenpannen en schoonmaakmiddelen,’ aldus categorymanager Joop Geelen in RetailTrends. Ook de bekende papieren folder zal deze zomer weer verschijnen. Opvallend is dat de winkels opnieuw het klassieke Blokker-logo gebruiken: de herkenbare hoofdletters in oranje blokken maken hun rentree, in plaats van de latere huisstijl met kleine letters en een punt, zo meldt het vakmedium. Voor wie zich een beetje verdiept in marketing en in brand equity is herkenbaarheid een logische keuze, mits het merk ook herladen wordt naar de wensen en mensen van deze tijd.

foto boven: heropende Blokker in Zeist deze morgen
credits: Ernst-Jan Smids (Jump Retail & Retail Radar)


Knipogend naar een brocantezaak op de Westerstraat beheerst het positieve Blokkernieuws ook lokale buurtapps, zoals in de Jordaan

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken