Hibou gekozen als PR-partner voor Europese betaaloplossing Wero

Hibou gekozen als PR-partner voor Europese betaaloplossing Wero
  • Bureaus
  • 25 jun 2025 @ 10:00
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

PR- en influencerbureau Hibou gaat in Nederland aan de slag voor Wero, de pan-Europese betaaloplossing die iDEAL moet opvolgen. De European Payments Initiative (EPI), het samenwerkingsverband achter Wero, selecteerde het Amsterdamse bureau om de reputatie van de digitale wallet te versterken onder consumenten, beleidsmakers en retailers.

De keuze voor Hibou is geen toeval. Het bureau werkte de afgelopen vier jaar nauw samen met iDEAL en bouwde daar ervaring op met het positioneren van een betaalmerk in de Nederlandse markt. 'We weten hoe we media-aandacht kunnen genereren én vasthouden,' zegt Benjamin Fledderus, Head of PR bij Hibou. 'Die kennis zetten we nu in om Nederlanders te informeren over wat Wero betekent voor hun dagelijkse betaalverkeer.'

Stapsgewijze overgang

Wero is ontwikkeld door zestien Europese banken, waaronder ING, Rabobank en ABN Amro, als alternatief voor de dominantie van Amerikaanse betaalnetwerken. De dienst is al actief in Duitsland, Frankrijk en België, en wordt binnenkort ook in Nederland uitgerold. Daarbij zal iDEAL stapsgewijs overgaan in Wero.

Het doel is helder: een veilige, efficiënte én Europese betaalmethode. Hibou wordt verantwoordelijk voor de PR-strategie rond deze transitie en zal zich richten op redactionele zichtbaarheid en reputatieopbouw.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken