Hibou gekozen als PR-partner voor Europese betaaloplossing Wero
.jpg)
- Bureaus
- 25 jun 2025 @ 10:00
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 25 jun 2025 @ 10:00
- Imke Walenberg
PR- en influencerbureau Hibou gaat in Nederland aan de slag voor Wero, de pan-Europese betaaloplossing die iDEAL moet opvolgen. De European Payments Initiative (EPI), het samenwerkingsverband achter Wero, selecteerde het Amsterdamse bureau om de reputatie van de digitale wallet te versterken onder consumenten, beleidsmakers en retailers.
De keuze voor Hibou is geen toeval. Het bureau werkte de afgelopen vier jaar nauw samen met iDEAL en bouwde daar ervaring op met het positioneren van een betaalmerk in de Nederlandse markt. 'We weten hoe we media-aandacht kunnen genereren én vasthouden,' zegt Benjamin Fledderus, Head of PR bij Hibou. 'Die kennis zetten we nu in om Nederlanders te informeren over wat Wero betekent voor hun dagelijkse betaalverkeer.'
Stapsgewijze overgang
Wero is ontwikkeld door zestien Europese banken, waaronder ING, Rabobank en ABN Amro, als alternatief voor de dominantie van Amerikaanse betaalnetwerken. De dienst is al actief in Duitsland, Frankrijk en België, en wordt binnenkort ook in Nederland uitgerold. Daarbij zal iDEAL stapsgewijs overgaan in Wero.
Het doel is helder: een veilige, efficiënte én Europese betaalmethode. Hibou wordt verantwoordelijk voor de PR-strategie rond deze transitie en zal zich richten op redactionele zichtbaarheid en reputatieopbouw.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
Laatste Nieuws
- DDB Amsterdam nieuwe creatieve... 25-06-2025
- Lebara prikt met ‘Logisch!? Award’... 25-06-2025
- Hibou gekozen als PR-partner voor... 25-06-2025
- Mores lanceert campagne 'Ik hoor je'25-06-2025
- Nieuwe BrandMR-campagne maakt... 24-06-2025
- Sun brengt humor in huishoudelijke... 24-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation