Nieuwe merkcampagne Save the Children

Nieuwe merkcampagne Save the Children
  • Bureaus
  • 1 sep 2025 @ 13:36
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Save the Children Nederland en TBWA\Neboko hebben een nieuw merkplatform gelanceerd met de campagne ‘De wereld veranderen. Begin bij een kind’. De campagne speelt in op het gevoel van machteloosheid dat veel Nederlanders ervaren tegenover mondiale problemen en laat zien dat ieder kind het potentieel in zich draagt om bij te dragen aan een hoopvolle toekomst.

Uit onderzoek door FactSnapp, onderdeel van PanelWizard, blijkt dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich machteloos voelt bij wereldwijde uitdagingen. Toch wil bijna 40 procent wel bijdragen, maar weet men vaak niet waar te beginnen. Pim Kraan, directeur van Save the Children Nederland, benadrukt dat de campagne juist hierop inspeelt: ‘Veel mensen kennen onze naam, maar minder mensen weten wat we precies doen. Wij zetten ons dagelijks in om kinderen in nood niet alleen nú te helpen, maar hen ook een toekomst te geven waarin ze hun volledige potentieel kunnen benutten.’

Bekijk hieronder de commercial:



In de campagne worden kinderen afgebeeld alsof ze hun toekomstige beroep al uitoefenen – van chirurg tot coach. Die beelden worden afgewisseld met scènes uit hun huidige leven, waarmee zichtbaar wordt hoe de steun van Save the Children direct perspectief biedt.

Doug Fridlund, Associate Creative Director bij TBWA\Neboko: ‘Mensen worden dagelijks overspoeld met slecht nieuws. Die constante stroom van ellende leidt vaak tot machteloosheid. Daarom laten we kinderen niet zien als slachtoffers, maar zoals Save the Children hen ziet: vol potentieel. Als je een kind nú helpt, heeft dat een blijvend effect.’

De campagne wordt breed uitgerold via televisie, bioscoop, online video, digital out of home, social media en display.

Credits

Klant: Save the Children Nederland  

Bureau: TBWA\Neboko 

Mediabureau: Hearts & Science (Omnicom Media Group) 

Productie: Make by TBWA\Neboko 

Productiepartij: MJZ  

Regisseur: Henry Hobson 

Edit: Work Editorial & Make by TBWA\Neboko 

Grade: Rascal
Online edit: Framestore
Sound: Make Sound
Muziek: MassiveMusic 

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken