Nieuwe merkcampagne Save the Children

- Bureaus
- 1 sep 2025 @ 13:36
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 1 sep 2025 @ 13:36
- Kel Koenen
Save the Children Nederland en TBWA\Neboko hebben een nieuw merkplatform gelanceerd met de campagne ‘De wereld veranderen. Begin bij een kind’. De campagne speelt in op het gevoel van machteloosheid dat veel Nederlanders ervaren tegenover mondiale problemen en laat zien dat ieder kind het potentieel in zich draagt om bij te dragen aan een hoopvolle toekomst.
Uit onderzoek door FactSnapp, onderdeel van PanelWizard, blijkt dat ruim 70 procent van de Nederlanders zich machteloos voelt bij wereldwijde uitdagingen. Toch wil bijna 40 procent wel bijdragen, maar weet men vaak niet waar te beginnen. Pim Kraan, directeur van Save the Children Nederland, benadrukt dat de campagne juist hierop inspeelt: ‘Veel mensen kennen onze naam, maar minder mensen weten wat we precies doen. Wij zetten ons dagelijks in om kinderen in nood niet alleen nú te helpen, maar hen ook een toekomst te geven waarin ze hun volledige potentieel kunnen benutten.’
Bekijk hieronder de commercial:
In de campagne worden kinderen afgebeeld alsof ze hun toekomstige beroep al uitoefenen – van chirurg tot coach. Die beelden worden afgewisseld met scènes uit hun huidige leven, waarmee zichtbaar wordt hoe de steun van Save the Children direct perspectief biedt.
Doug Fridlund, Associate Creative Director bij TBWA\Neboko: ‘Mensen worden dagelijks overspoeld met slecht nieuws. Die constante stroom van ellende leidt vaak tot machteloosheid. Daarom laten we kinderen niet zien als slachtoffers, maar zoals Save the Children hen ziet: vol potentieel. Als je een kind nú helpt, heeft dat een blijvend effect.’
De campagne wordt breed uitgerold via televisie, bioscoop, online video, digital out of home, social media en display.
Credits
Klant: Save the Children Nederland
Bureau: TBWA\Neboko
Mediabureau: Hearts & Science (Omnicom Media Group)
Productie: Make by TBWA\Neboko
Productiepartij: MJZ
Regisseur: Henry Hobson
Edit: Work Editorial & Make by TBWA\Neboko
Grade: Rascal
Online edit: Framestore
Sound: Make Sound
Muziek: MassiveMusic
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Delta zet gaming in voor lancering... 01-09-2025
- Sport en cultuur gewoon mogelijk... 01-09-2025
- Vitakruid lanceert nieuw... 01-09-2025
- Nieuwe merkcampagne Save the Children01-09-2025
- Campagne roept jongeren op tot... 01-09-2025
- Campagne waarschuwt jongeren voor... 01-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers