Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'

- Bureaus
- 1 sep 2025 @ 15:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 1 sep 2025 @ 15:35
- Peter van Woensel Kooy
Het vitamine- en supplementenmerk is al langer bekend bij kenners, maar stelt zich met de nieuwe campagne ‘het zit erin’ nu voor aan het grote publiek. Met deze merkcampagne wil Vitakruid iedereen in Nederland aanmoedigen: Want wat je ook uit je dag wilt halen: ‘het zit erin’.
Tom de Groot, creatief betrokken bij DDB Amsterdam, legt uit: ‘Het nieuwe merkconstruct "Het zit erin" stelt ons in staat om alles waar Vitakruid voor staat te belichten. Van persoonlijke doelen aanmoedigen: het zit erin. Tot welke hoogwaardige ingrediënten er in de producten zitten: het zit erin.’
Bob van Inge, eigenaar van Vitakruid, voegt toe: ‘Waar we in communicatie eerst vooral focusten op persoonlijk advies, leggen we nu de nadruk op kwaliteit. Met doordachte formules en alleen de beste nutriënten bieden we consumenten producten die écht het verschil maken.’
Het nieuwe merkplatform ‘Het zit erin’ komt tot leven in een volledige 360°-campagne, kenmerkend door een opvallende creatieve kijk en een POV vanuit het product, die de gedachte ‘het zit erin’ extra benadrukt. Naast TV, Socials, OLV en radio krijgt (D)OOH speciale aandacht. Met situationeel geplaatste, slimme uitingen wordt verfrissend ingespeeld op het umfeld waarin ze zich bevinden. Zo krijgt iedereen op het juiste moment en op de juiste plek een aanmoediging: Alles uit je ochtend halen. ‘Het zit erin’.
Met ‘Het zit erin’ kiest Vitakruid niet alleen voor een nieuwe slogan, maar introduceert het een nieuw platform dat het fundament vormt voor alle toekomstige merkcommunicatie. Vitakruid hoopt hiermee nog meer Nederlanders te inspireren om het beste uit zichzelf te halen – want: ‘het zit erin’.
Bekijk hier de film:
Credits
Klant: Vitakruid
Bureau: DDB Amsterdam
Productiemaatschappij: Studio Studio
Regie en muziek: Joost Biesheuvel
Sound: Public Audio
Edit: Jits Vlaar
Post Productie: The Compound
Grading: Ruben Labree
3D: Studio Nori
Over Vitakruid
'Vitakruid viert dit jaar haar 25-jarig bestaan. Het merk is in de loop der jaren uitgegroeid vanuit een orthomoleculair fundament tot één van de bekendste en meest geadviseerde merken onder therapeuten*. Naast vitaminen, supplementen en persoonlijk advies kunnen consumenten bij Vitakruid nu ook terecht voor hoogwaardige proteïnen, creatine en andere sportgerelateerde producten, waarmee het merk eind vorig jaar het aanbod uitbreidde en zich introduceerde op de sportsupplementenmarkt.'
(bron: Vitakruid)
*Onderzoek van Markteffect (2023), met 1.109 therapeuten: Vitakruid werd door 76 % als voorkeursmerk genoemd. De nummers 2 en 3 volgden op 50 % en 47 %.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Delta zet gaming in voor lancering... 01-09-2025
- Sport en cultuur gewoon mogelijk... 01-09-2025
- Vitakruid lanceert nieuw... 01-09-2025
- Nieuwe merkcampagne Save the Children01-09-2025
- Campagne roept jongeren op tot... 01-09-2025
- Campagne waarschuwt jongeren voor... 01-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers