EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in ‘F*ckjargon’-campagne
.jpg)
- Content
- 26 aug 2025 @ 16:00
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 26 aug 2025 @ 16:00
- Imke Walenberg
Met de campagne ‘F*ckjargon’ wil EasyToys seksuele ongemakken bespreekbaar maken via opvallende (D)OOH-uitingen met een knipoog naar kantoor- en bouwjargon. De actie gaat hand in hand met de introductie van een nieuwe supplementenlijn: EasyToys Health, ontwikkeld om klachten als een verminderd libido, vaginale droogheid en erectieproblemen te verlichten.
Volgens onderzoek dat het bedrijf liet uitvoeren, ervaart bijna tweederde (64,8%) van de Nederlanders boven de dertig jaar weleens seksuele klachten. Toch blijkt de stap naar een arts vaak groot door schaamte of de verwachting dat het vanzelf overgaat. Met de nieuwe productlijn wil EasyToys een laagdrempelig alternatief bieden.
De campagne is sinds deze week zichtbaar in verschillende steden. Op de Amsterdamse Zuidas prijken teksten als 'Meer vergaderd dan gepresteerd? Stimuleer je output', terwijl op bouwplaatsen posters hangen met 'Geen zin om te sauzen? Zorg voor een nette afwerking met EasyToys Health.' De boodschap speelt bewust met jargon uit de werkomgeving en legt op luchtige wijze de link met seksuele gezondheid.
Uit de taboesfeer halen
Marc van Boven, CEO van moederbedrijf EQOM Group, benadrukt dat EasyToys het onderwerp uit de taboesfeer wil halen: 'We zien dat veel mensen met klachten blijven rondlopen. Met deze campagne en productlijn willen we het gesprek openen en mensen de kans geven zelf stappen te zetten.'
De supplementenlijn bestaat uit acht producten, waarvan zeven verkrijgbaar zijn bij Etos en de volledige reeks via de website van EasyToys. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met ACE PR en ACE Media.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Lexa kiest AndAgencyAmsterdam als pr- en influencerpartner
- Boest trapt af met mysterieuze campagne voor Art Zoo Museum
- Koffiedealer Douwe verrast festivalgangers op Lowlands
- [column] Festivalactivaties 2025: zo maak je merkbeleving...
- [column] De digitale begraafplaats van goede ideeën
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing creëert waarde voor bedrijf,...
Laatste Nieuws
- EasyToys zet taboe rond seksuele... 26-08-2025
- Breda investeert in studentenbinding... 26-08-2025
- Brabant Partners lanceert campagne... 25-08-2025
- GPCM2025: 'Goede contentmarketing... 25-08-2025
- Koffiedealer Douwe verrast... 19-08-2025
- Boest trapt af met mysterieuze... 14-08-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers