EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in ‘F*ckjargon’-campagne

EasyToys zet taboe rond seksuele klachten centraal in ‘F*ckjargon’-campagne
  • Content
  • 26 aug 2025 @ 16:00
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de campagne ‘F*ckjargon’ wil EasyToys seksuele ongemakken bespreekbaar maken via opvallende (D)OOH-uitingen met een knipoog naar kantoor- en bouwjargon. De actie gaat hand in hand met de introductie van een nieuwe supplementenlijn: EasyToys Health, ontwikkeld om klachten als een verminderd libido, vaginale droogheid en erectieproblemen te verlichten.

Volgens onderzoek dat het bedrijf liet uitvoeren, ervaart bijna tweederde (64,8%) van de Nederlanders boven de dertig jaar weleens seksuele klachten. Toch blijkt de stap naar een arts vaak groot door schaamte of de verwachting dat het vanzelf overgaat. Met de nieuwe productlijn wil EasyToys een laagdrempelig alternatief bieden.

De campagne is sinds deze week zichtbaar in verschillende steden. Op de Amsterdamse Zuidas prijken teksten als 'Meer vergaderd dan gepresteerd? Stimuleer je output', terwijl op bouwplaatsen posters hangen met 'Geen zin om te sauzen? Zorg voor een nette afwerking met EasyToys Health.' De boodschap speelt bewust met jargon uit de werkomgeving en legt op luchtige wijze de link met seksuele gezondheid.

Uit de taboesfeer halen

Marc van Boven, CEO van moederbedrijf EQOM Group, benadrukt dat EasyToys het onderwerp uit de taboesfeer wil halen: 'We zien dat veel mensen met klachten blijven rondlopen. Met deze campagne en productlijn willen we het gesprek openen en mensen de kans geven zelf stappen te zetten.'

De supplementenlijn bestaat uit acht producten, waarvan zeven verkrijgbaar zijn bij Etos en de volledige reeks via de website van EasyToys. De campagne werd ontwikkeld in samenwerking met ACE PR en ACE Media.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken