'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt niet bij marketing'

'Mijn eindverantwoordelijkheid stopt niet bij marketing'
  • Food-en-retail
  • 26 aug 2025 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Liesbeth de Rooij is Managing Director Marketing bij kinder- en lifestylemerk Little Dutch. Voor de rubriek ‘De zomer van…’ beantwoordt zij een aantal zonnige vragen.

Kun je iets meer vertellen over Little Dutch?
Little Dutch is een kinder- en lifestylemerk voor kinderen van 0 t/m 4 jaar en bestaat inmiddels 15 jaar. Het verhaal begon toen onze oprichter op zolder een handgemaakt lampenkapje maakte voor de kinderkamer. Dat ene kapje groeide uit tot een collectie en uiteindelijk tot een compleet merk dat inmiddels verkrijgbaar is in meer dan 50 landen. We zijn een conceptmerk: we ontwerpen al onze producten in eigen huis, van houten speelgoed en textiel tot interieuraccessoires en newborn essentials, en brengen die samen binnen herkenbare thema’s. Elk ontwerp is doordacht, veilig en stijlvol, met oog voor detail en een vleugje eigentijdse speelsheid. Onze kracht zit in de samenhang: alle assortimentsgroepen sluiten aan bij een verhaal of sfeer. Van de zachte eenvoud van Newborn Naturals tot de magische beleving van Fairy Garden.
Voor mij stond het altijd op mijn bucketlist om te werken voor een merk met een duidelijke purpose en merkwaarden die écht geleefd worden. Bij Little Dutch komt dat samen. Met mijn achtergrond als consultant en mijn ervaring in B2B, maar ook met mijn roots in binnenhuisarchitectuur, styling en branding/merkpositionering, ligt mijn kracht in merken laten groeien en impact maken.
Als Managing Director Marketing ben ik eindverantwoordelijk voor de marketing creative koers van Little Dutch. Van conceptontwikkeling tot fotoshoots: alle creatieve ideeën, campagnes en visuele vertalingen van ons merk vallen onder mijn eindregie. Ik leid de ontwikkeling van 360° geïntegreerde campagnes die niet alleen verhalen vertellen, maar ook écht verbinden met onze doelgroep én met onze merkwaarden. Elke campagne wordt ondersteund door sterke visuele content en fotoshoots die onze collecties tot leven brengen, zowel richting retailers als consumenten.
Mijn eindverantwoordelijkheid stopt niet bij marketing. Samen met mijn collega’s in het MT ben ik medeverantwoordelijk voor de volledige bedrijfsvoering en de groei van Little Dutch als merk. Dat betekent: internationale expansie, merkontwikkeling, én het realiseren van omzet- en margedoelstellingen.

Wat zijn je plannen voor zomer 2025 en neem je je laptop mee?
Deze zomer ben ik twee weken met mijn gezin naar Frankrijk geweest, écht even family time. We zijn gestart in Parijs, reisden door naar de Champagnestreek, vierden de 50e verjaardag van mijn broer met de hele familie in Meymac en sloten af met een paar dagen aan de kust met mijn man, onze kinderen (17 en 22) en vrienden. Dagen gevuld met fijne gesprekken, de omgeving ontdekken, genieten van de Franse wijnen en vooral van elkaar. Daar laad ik van op.
Mijn laptop bleef bewust thuis, maar mijn telefoon had ik natuurlijk wel bij me. Ik dacht: ik kijk af en toe en reageer op een mailtje of appje. In de praktijk werd het een soort workation. Juist doordat er rust ontstond, kwam er ruimte voor creativiteit. Eén idee kreeg ineens écht vorm: de strategie voor de grootse lancering van ons nieuwe thema, inclusief de locatie van de internationale campagneshoot.
Dat zijn de projecten waar ik ontzettend veel energie van krijg. Het voelt niet als werk, maar als een creatief avontuur dat ons merk verder versterkt. Tijdens mijn vakantie heb ik de eerste lijnen uitgezet en mijn team alvast in beweging gebracht, zodat we na de zomer grote stappen kunnen zetten. Want dát is de kracht van Little Dutch: vanuit onze thema’s verhalen creëren die gezinnen wereldwijd raken.

Wat is je geheime truc om je team in de zomer gemotiveerd te houden?
We maken prachtige producten en dat geeft ons als team veel energie. Daarnaast zorgen we voor afwisseling. In de zomer zijn we bijvoorbeeld volop bezig met onze kerstcampagne, maar ook met de campagne voor de strandcollectie 2026. Dat contrast tussen kerstlichtjes en zomerse sferen houdt ons creatief en alert.
De airco houdt ons hoofd koel en het zijn vaak de kleine dingen die het verschil maken: samen even een koffiemomentje buiten in de zon. Dat brengt luchtigheid en energie, precies wat je in de zomer nodig hebt.

Wat is de gekste zomercampagne die jullie wel eens gedaan hebben?
De gekste zou ik het niet noemen, maar wel één van de meest bijzondere: ons Little Garden Event. Via social riepen we moeders op zich aan te melden en nodigden uiteindelijk 30 mama’s met hun kindjes uit voor een exclusieve dag. Geen influencers, maar echte fans van ons merk. Dat leverde zulke waardevolle ontmoetingen en gesprekken op, het voelde heel puur en dichtbij.

Deze zomer vierden we ons vijftienjarig bestaan met een 360°-campagne. Online blikten we terug op onze reis en in het weekend van de viering boden we onze hele collectie met een unieke korting aan, een kans voor gezinnen om samen met ons mee te vieren. Daarnaast organiseerden we een groot feest voor familie, vrienden, collega’s, partners en hun kinderen. Met alles erop en eraan: foodtrucks, een speurtocht, muziek… Het was een dag vol warmte, vrolijkheid en verbondenheid. Echt een mijlpaal om nooit te vergeten.

Hoe ziet de perfecte zomerdag en zomeroutfit eruit? Teenslippers en korte broek naar kantoor of niet?
Teenslippers naar kantoor? Nee, dat past niet bij mij. Blote benen trouwens ook niet. Ik voel me het prettigst in een mooie lange jurk of jumpsuit: luchtig maar stijlvol, vaak met een hakje eronder.
Mijn perfecte zomerdag begint met een koffie in de auto, dak open en de zon op mijn gezicht. Overdag strategisch en creatief bezig zijn op kantoor en de dag afsluiten met een goed glas wijn in de tuin. Tijdens het avondeten gezellig de dag doornemen met mijn gezin, dat zijn voor mij de kleine momenten die groot geluk brengen.

Welke Spotify Playlist staat op?
Ik heb niet echt een vaste playlist, maar zet vaak iets op in de sfeer van Ibiza Lounge, dat draait lekker weg op de achtergrond. Muziek heeft voor mij vaak te maken met de plek en het moment. Vorige zomer draaiden we veel Tino Martin, dat was vooral de playlist van mijn zoon en onderweg in Maleisië zongen we allemaal mee (behalve mijn man 😉). Deze zomer was het La Vie en Rose. Ik hoorde het al in Parijs bij een straatmuzikant en het kwam daarna telkens terug in restaurants en cafés. Een prachtig nummer dat helemaal paste bij de sfeer van mijn vakantie.

Wat staat er op de planning voor het najaar?
Heel veel! Het wordt weer een periode vol energie. We staan op een grote internationale B2B-beurs, er liggen meerdere campagnes klaar en we gaan het zomeridee verder uitwerken: de lancering van een nieuw thema, inclusief een campagneshoot op een bijzondere locatie in het buitenland.
Dat soort momenten zijn voor mij magisch. Intensief, creatief en ontzettend inspirerend om samen met het team te doen. Ik kijk er enorm naar uit om dit nieuwe hoofdstuk van Little Dutch straks met de wereld te delen.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken