
Allitererende Stefano Keizer luidt voor Blokker het zomertafelen in
Bietenburgers bakken op je balkon. Visjes verhitten op je vlonder, paprika poffen op je platje… Enkele voorbeelden waarbij de karakteristieke stem van Stefano Keizer in combinatie met alliteratie de smaakpapillen doet rollen.
![[branded content] Marketing voor kleine ondernemingen in een post-pandemische wereld](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Marketing voor kleine ondernemingen in een post-pandemische wereld
Meer dan 99 procent van alle bedrijven in Europa zijn kleine en middelgrote onder¬nemingen. Toch worden deze bedrijven als marketingsegment onvoldoende bediend, onderschat en ondergewaardeerd. Voor grote merken die zich op het mkb richten, is het van cruciaal belang dat zij hun toekomstige behoeften in een post-pandemische wereld begrijpen.

L'Or Espresso lanceert nieuwe campagne met sterren-chef Bijdendijk
Het koffiemerk L´Or Espresso lanceert deze week een campagne in samenwerking met sterren-chef Joris Bijdendijk. De 360 graden branded contentcampagne is opgezet door Havas Media en is een samenwerking tussen L´Or Espresso en Joris Bijdendijk.
![[video] Zo werken de personeelsvrije winkels van Amazon Go en Amazon Fresh](/templates/img/lazyload.gif)
[video] Zo werken de personeelsvrije winkels van Amazon Go en Amazon Fresh
Amazon beheerst wereldwijd slechts ongeveer 5% van de totale retailmarkt, die zowel online- als offline-retail omvat. Dit geeft volgens SellerApp aan dat het zwakke punt van Amazon de fysieke winkels zijn. Gaan de volledige geautomatiseerde pilotstores het verschil maken?
![[interview] Nexeye wil marktleider worden in value-for-money optieksegment](/templates/img/lazyload.gif)
[interview] Nexeye wil marktleider worden in value-for-money optieksegment
Hans Anders Retail Group heet voortaan Nexeye. Marketeer Rian van Koulil is betrokken bij de internationale positionering en reputatieontwikkeling van de groep. Zij vertelt over de merkstrategie, haar bureau en de aanstaande lancering.

Supernova Sportswear: 'Hoe je missie te vertalen op het gebied van merk, product, prijs en promotie'
Marieke Romano-van den Hoek (links) en Elise Althoff (rechts), oprichters van Supernova Sportswear, verzorgen samen één van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022. Zij spreken over de dilemma’s en ervaringen van startende impact-ondernemers. Een korte kennismaking.

SAN ACCENTEN 2021 Kruidvat Adverteerder van het Jaar
Zojuist zijn de SAN Accenten 2021 uitgereikt. Kruidvat werd Adverteerder van het Jaar, GoSpooky Bureau van het Jaar en Škoda won de Consistent Accent. De NKOTB-Accent ging naar New Era Consultancy en Anouk van Huissteden ging er vandoor met The Next Merkenbouwer Accent.
![[branded content] Hoe speel je in op de veranderende markt van influencer marketing?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Hoe speel je in op de veranderende markt van influencer marketing?
Samen met Bob ten Berge, Head of Strategy, en Leonie Belderbos, Team Lead Brand Partnerships, blikken we in 2 delen terug op tien jaar Talpa Social en de belangrijkste mijlpalen. In dit tweede deel, een blik op de nieuwste trends in influencer marketing.

Effie Awards 2022 open voor inzending
Bureaus en adverteerders kunnen tot 26 augustus aanstaande cases inzenden waarin marketing en/of communicatie een belangrijke rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat.

Lush wil lokale regeneratieve initiatieven ondersteunen
Regeneratief is meer dan duurzaam en ook gericht op herstel. Het Lush Regenerative Fund is er voor kleinere, lokale initiatieven die werken aan ecologische of sociale projecten in Nederland waarbij regeneratieve werkwijzen centraal staan. Aanvragen kunnen ingediend worden tot en met 30 juni 2022.

'Veggie Tenders' in alle Nederlandse KFC-restaurants
KFC Nederland introduceert een nieuw vegetarisch assortiment: de Original Recipe Veggie Tenders - verkrijgbaar op een burger, in een bucket, als snack, in een boxmeal en als Twister.

Strategische denkers (2): 'Strategie is een Gesamtkunstwerk'
In de tweede aflevering van deze serie over strategie laat Edwin van Druten (zie foto hieronder), head of strategy & content bij bureau Hibou, strategen uit de creatieve industrie aan het woord aan de hand van 6 begrippen. Deze aflevering: Antoinette Hoes, transformation director bij Innocean Berlijn.

Albert Heijn gaat binnensteden stil en schoon bevoorraden en plaatst laadpalen
Vanaf eind 2022 is zowel de thuisbezorging van boodschappen, als de bevoorrading van de winkels in het centrum van Den Haag door AH 100% elektrisch. Rotterdam, Utrecht en Amsterdam volgen, belooft de retailketen, die daarnaast 240 laadpalen voor e-cars bij winkels plaatst.

Steffie van der Velde nieuwe marketingmanager Luxaflex
Steffie van der Velde (33) is per 1 juni 2022 gestart als marketingmanager bij Luxaflex Nederland.

FBTO roept 1 juni uit tot Pluk de Dag en plant bloemen
Verzekeraar FBTO wil bijdragen aan meer kleur en heeft daarom bij Leeuwarden 10.000 m² aan kleurrijke wilde bloemen gezaaid. 1 juni is voortaan een nationale dag: Pluk de Dag! Iedereen kan meestemmen over een volgend stukje Nederland dat meer kleur moet krijgen.

KRO-NCRV: 'Factchecken en debunken misinformatie van levensbelang'
Ali Haselhoef en Rosanne van de Leemkolk, respectievelijk Conceptontwikkelaar Innovatie en Creative bij KRO-NCRV, spreken samen tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Taksi brengt blauwe slang tot leven
Als je één slok Taksi neemt, waan je je in de tropen. In de nieuwe Taksi tv-commercial schudt dochterlief haar vader wakker uit zijn tropische slangendroom: pap wat ben je nou aan het doen?
![[onderzoek] Slechts 51% marketeers heeft 'Moment of Truth' gedefinieerd](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Slechts 51% marketeers heeft 'Moment of Truth' gedefinieerd
Voor elk merk of product is er één moment dat beslissend is voor het wel of niet kopen van het product of de dienst. Uit de vele gesprekken die DVJ Insights jaarlijks voert met CMO’s en marketingdirecteuren wordt duidelijk hoe belangrijk dit moment is en hoeveel effort nodig is om effectief te zijn tijdens dit belangrijke moment.

Albert Heijn introduceert nieuw schap met gezondere tussendoortjes
In het kader van het ‘Beter eten’ programma dat draait om makkelijk, betaalbaar en lekker eten, waardoor een gezondere leefstijl voor iedereen bereikbaar wordt, breidt Albert Heijn het assortiment van verantwoorde tussendoortjes flink uit.

Frank Tebbe en Pauline Wielens over Giro555: 'Een uitzonderlijk merk'
Frank Tebbe en Pauline Wielens zijn respectievelijk actie-coördinator en communicatie-coördinator Giro555. Samen spreken zij tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Kleijnen en Teunissen winnen 24H pitch Jonge Honden
In de Amsterdamse Hallen organiseerde creatievenclub de Jonge Honden een nieuwe editie van de bekende 24 Uurs pitch. Dit keer mochten de teams werk maken voor Bol.com. Hoofdprijs: drie keer twee tickets voor Cannes Lions 2022.

DDB wint C&A-account in Europa
Retailmodemerk C&A heeft na een pitch DDB aangesteld als lead agency voor strategie en creatie in Europa. DDB nam deel aan de pitch met een samengesteld team van DDB Unlimited, DDB Germany en Adam&EveDDB.

Michelin 2022 bekroont 3 nieuwe **restaurants en 10 nieuwe *sterren
In het De La Mar Theater in Amsterdam zijn zojuist de nieuwe Michelinsterren voor 2022 bekendgemaakt. Check hier de namen van de gelauwerde restaurants die een of meer Michelinsterren kregen toegewezen.

AdGreen beperkt milieuschade bij film- en fotografieproducties - lancering Ad Net Zero Awards
AdGreen NL is een non-profit organisatie die de missie en het werk van Adgreen UK uitdraagt in Nederland. AdGreen UK wil de reclame-industrie branchebreed helpen om de negatieve milieu effecten van film- en fotografie productie te verminderen.

Tambr: 'Wij geloven dat audio elk merk kan laten groeien en dat geloof verspreiden we graag'
Sonic branding-bureau Tambr verzorgt ook dit keer weer een van de sessies tijdens Nima Marketing Day 2022. Deze keer met medewerking van Ine Stultjens, Head of Marketing & Communication bij Royal Auping. De redactie stelde alvast wat vragen over de sessie aan oprichters Niels de Jong en Willemijn van Hussen.

Nieuwe duurzaam wonen-campagne Centraal Beheer claimt het moment
Centraal Beheer heeft het startschot gegeven voor een nieuwe duurzaam wonen-campagne. Het concept komt van DDB Unlimited en wordt ingezet vanuit de vele natuurlijke wachtmomenten in je leven, met een knipoog naar ‘Even.’

Onno Koole van Losberger De Boer over het implementeren van value based pricing
Onno Koole is Group Marketing Director bij Losberger De Boer, een van de grootste leveranciers van tijdelijke en permanente modulaire gebouwen ter wereld. Hij is een van de sprekers tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

Rechtzaak over blokkade Russische media
Diverse internetproviders, de NVJ (Nederlandse Vereniging van Journalisten, red.), het Persvrijheidsfonds en Bits of Freedom, stappen naar het Europese Hof van Justitie vanwege de opmerkelijke blokkade van Russische staatsmedia.

Nieuwe Limited edition Calvé Pindakaas nu met speculaas
Calvé wil pindakaasliefhebbers graag een handje helpen bij het maken van bijzondere combi's en brengt een limited edition variant uit met stukjes crunchy speculaas. 'Met de nieuwe Calvé Speculaas Pindakaas kun je je volgende boterham of stukje appel een lekkere twist geven.'

Alpe d'HuZes is terug met maximaal aantal deelnemers
Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ beklimmen 5000 deelnemers op 2 juni 2022 lopend of fietsend de Franse Alpe d’Huez om geld op te halen voor kankeronderzoek. Na twee coronajaren vindt het evenement weer plaats.

Erik Schoppen: 'Alleen duurzame merkenbouw heeft nog toekomst'
Erik Schoppen is medeauteur van ‘Strategisch merkenmanagement’, het standaardwerk op het gebied van toekomstgericht en duurzaam merkenbeheer. Deze maand is de vijfde herziene editie uitgekomen, nu volledig gericht op duurzame merkenbouw, op zowel economisch als sociaal en ecologisch vlak.

Ewa Skotnicki van Fairphone: 'Fysieke ontmoetingen zijn de bakermat van creativiteit'
Ewa Skotnicki is Head of Brand Fairphone. Zij spreekt tijdens Nima Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.
![[onderzoek] Opmars van social commerce is niet meer te stuiten](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Opmars van social commerce is niet meer te stuiten
Social media zijn dit jaar definitief doorgebroken als marketing- en verkoopkanaal voor producten en diensten. Dit blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online onderzoek van Ruigrok NetPanel.

Melanie Koning van Grolsch: 'Wat betekent een merk voor mij en voor de maatschappij?'
Melanie Koning is Marketing Manager Grolsch. Zij werkt al 25 jaar voor het bier met de beugel, zowel nationaal als internationaal, en voornamelijk als marketeer. Voor de rubriek Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden.

Marieke Heesakkers is Beste Brabantse Marketeer
Marieke Heesakkers, Marketing & Culture Manager bij Berkvens Deursystemen, is woensdag 25 mei uitgeroepen tot winnaar van de Beste Brabantse Marketeer 2021.

Dan Gliatta van The Cargo Agency over het belang van B2B-marketing richting het MKB
Simpel gezegd helpt Dan Gliatta, Chief Strategy Officer bij The Cargo Agency, grote merken als Microsoft, Mercedes-Benz en LG met hun marketing richting het MKB. Hij presenteert tijdens Nima Marketing Day namens Cargo Strategy, een nieuw en wereldwijd marketingconsultancy ‘and insights factory’ in Amsterdam.

Energiedrank Tenzing klaar om Nederlandse markt op te schudden
Tenzing Natural Energy, de volledig plantaardige en caloriearme energiedrank die een positieve impact wil maken op de planeet, wordt gelanceerd in Nederland.

Katja Schuurman wordt merkambassadeur Leclerc Baby
Leclerc Baby, dat producten maakt om het ouderschap gemakkelijker te maken, werkt samen met Katja Schuurman als nieuwe merkambassadeur. Ook steunt het bedrijf de stichting ‘Return to sender’, dat zich inzet om via eerlijke en duurzame handel vrouwen te helpen een beter bestaan op te bouwen.

Ophaalpunten volgende stap in synergie tussen Blokker en Ochama
Ochama is gestart met haar eerste Ochama Pickup Go punt in het Blokker filiaal aan de Grote Marktstraat in Den Haag. Ochama-klanten kunnen vanaf nu hun vooraf online bestelde boodschappen bij Blokker ophalen.

NVM start nieuwe campagne: Zeker Weten
NVM Wonen lanceert op 30 mei 2022 een nieuwe consumentencampagne. De centrale campagneboodschap zet de NVM-makelaar als deskundig adviseur die de consument zekerheid biedt bij de (ver)koop en (ver)huur van een woning.

Trustpilot verwijdert miljoenen nepbeoordelingen
Reviewplatform Trustpilot zegt in zijn tweede transparantierapport 2,7 miljoen nepbeoordelingen van het platform te hebben verwijderd. Dit komt neer op 5,8 procent van het totaal aantal achtergelaten reviews in 2021.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference