Podcastserie ‘The Next Tony’ #10 met Oma’s Soep-founders Max Kranendijk en Martijn Canters

- Algemeen
- 23 dec 2025 @ 11:54
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 dec 2025 @ 11:54
- Kel Koenen
Hoe bouw je een commercieel merk dat structureel maatschappelijke impact maakt? In de tiende aflevering van The Next Tony spreken marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp met Max Kranendijk en Martijn Canters, jeugdvrienden en oprichters van Oma’s Soep.
Wat begon als een sociaal initiatief tegen eenzaamheid onder ouderen, groeide in acht jaar uit tot een schaalbaar impactmerk. Naast kant-en-klare soepen verkoopt Oma’s Soep inmiddels ook maaltijden, salades, pannenkoeken en koeken. De helft van de winst wordt geïnvesteerd in sociale activiteiten voor ouderen. De kern daarvan vormen de wekelijkse Kookdagen, die plaatsvinden in veertien Nederlandse steden in samenwerking met negentig studentenverenigingen.

(vlnr) Ester van Dusseldorp, Martijn Canters, Max Kranendijk en Rupert Parker Brady
Met honderden vrijwilligers en een groeiend team – inmiddels vijftien medewerkers in Amsterdam – zet Oma’s Soep in op structurele verbinding tussen jong en oud. De ambitie is groot: het aantal ontmoetingen vergroten van 100.000 naar 1 miljoen. Inmiddels schrijft het bedrijf zwarte cijfers en wordt de blik gericht op internationale groei, met uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk – het walhalla van warme soepen.
The Next Tony laat zien hoe missiegedreven ondernemers commercieel succes koppelen aan maatschappelijke waarde, zonder “bullshit bingo”. De serie komt mede tot stand dankzij MarketingTribune en Marketingfacts. De aflevering met Max Kranendijk en Martijn Canters is nu te beluisteren.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- McDonald’s most terrible discussion of the year?
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- JONGERENICONEN 2026 - Next gebreide iPhone pocket
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- JONGERENICONEN 2026 - Gezocht: 'affordable future'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

