Aanbesteding gemeente Almere gewonnen door TD

- Bureaus
- 19 dec 2025 @ 07:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 dec 2025 @ 07:01
- Kel Koenen
TD (Total Design) gaat de komende jaren aan de slag voor de gemeente Almere. Het bureau won de recente aanbesteding en is geselecteerd voor zowel het perceel Grafische Vormgeving als dat van Communicatiecampagnes. Daarmee wordt TD verantwoordelijk voor een breed palet aan creatieve en strategische communicatie-opgaven voor de zevende gemeente van Nederland.
De aanbesteding liep het afgelopen jaar en kende in de laatste fase vijf deelnemende bureaus. Met de gunning kiest Almere voor één partner die zowel de visuele identiteit als de campagneaanpak integraal kan doorontwikkelen. Volgens de gemeente sluit die samenhangende aanpak aan bij de behoefte om de communicatiekracht structureel te versterken, zeker met het oog op de verdere groei en positionering van Almere.
Binnen de samenwerking zal TD worden ingezet voor uiteenlopende werkzaamheden, waaronder grafische vormgeving, het ontwikkelen van campagneconcepten en de creatie van (digitale) communicatiemiddelen. De focus ligt daarbij op het vergroten van de communicatie-impact en het verder uitbouwen van de visuele identiteit van de gemeente, die zich de komende jaren nadrukkelijk wil blijven profileren richting inwoners, ondernemers en partners.
Aan de zijde van de gemeente Almere wordt uitgekeken naar de samenwerking. ‘We zijn blij dat TD de aanbesteding heeft gewonnen en kijken uit naar een professionele en creatieve samenwerking voor onze 50-jarige gemeente in de komende jaren’, stelt Marjolein Hoorn, namens de gemeente Almere.
Volgens Milo van der Meij, partner bij TD, was het winnen van beide percelen een belangrijke ambitie. ‘We zien campagnes en vormgeving als iets dat je in samenhang moet bekijken voor het beste resultaat. Daarom zijn we extra blij dat we allebei de percelen hebben gewonnen voor de zevende gemeente van Nederland’, zegt Van der Meij. Volgens hem biedt de opdracht ruimte om strategie, creatie en uitvoering dichter bij elkaar te brengen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw agency of record voor Sweco19-12-2025
- Aanbesteding gemeente Almere... 19-12-2025
- FarmCamps speelt in op vakantiestress18-12-2025
- Campagne haalt stigma van... 18-12-2025
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

