Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen

Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
  • Food-en-retail
  • 19 dec 2025 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Wat begon als een exclusief ogend high-end diner, blijkt opnieuw een slimme Lidl-stunt met een duidelijke boodschap. Op het Europaplein in Amsterdam opende de supermarkt deze week pop-uprestaurant ‘Le Deux’, waar gasten worden geserveerd met sterwaardige gerechten die volledig zijn bereid met producten uit het Lidl Deluxe-assortiment.

In de keuken werken sterrenchef Niven Kunz en kookboekenauteur en influencer Tobias Camman samen. Hun missie is 'laten zien dat een feestelijk kerstdiner niet onbetaalbaar hoeft te zijn'. De naam ‘Le Deux’ is daarbij geen toeval, maar een speelse verwijzing naar ‘Deluxe’, vergelijkbaar met eerdere Lidl-stunts zoals restaurant ‘Dill’ in Stockholm.

Volgens Lidl is de belangstelling overweldigend. Kort na opening stroomden de reserveringen binnen, waarna het aantal beschikbare plekken direct is uitgebreid. Toch werkt het restaurant inmiddels met een wachtlijst en loting, vanwege de grote vraag.

Dineren voor het goede doel
Het dinerconcept is gekoppeld aan een maatschappelijk doel. Gasten betalen geen vaste prijs, maar doneren via een QR-code wat zij kunnen missen. De volledige opbrengst gaat naar het Jeugdeducatiefonds, dat zich inzet voor kinderen die opgroeien in armoede. Lidl ondersteunt dit doel daarnaast met extra acties: de hele maand december kunnen klanten hun statiegeld doneren en per verkochte feeststol wordt één euro afgedragen aan het fonds.

Laura Klaver, Head of Marketing bij Lidl, licht toe: ‘Uit ons onderzoek blijkt dat 83 procent van de Nederlanders liever geeft dan ontvangt. Met dit initiatief maken we het mogelijk om iets extra’s te doen voor een ander, terwijl we laten zien dat luxe kerst voor ieder budget haalbaar is.’

Soepjurk als statement
Een opvallend moment tijdens de openingsavond was de verschijning van Kim Feenstra. Het model en de actrice, die openlijk spreekt over haar jeugd in armoede, verscheen in een designjurk gemaakt van verpakkingen van Lidl Deluxe-zalmsoep. Daarmee gaf zij extra betekenis aan de boodschap van samen delen en oog hebben voor mensen die het minder breed hebben, juist in de feestdagen.

Le Deux is nog tot en met vrijdag 19 december 2025 geopend, meldt de retaildiscountketen.

Praktische informatie
Le Deux
Geopend tot en met 19 december, dagelijks van 18.30 tot 22.00 uur
Locatie: Europaplein 22, Amsterdam (bij de Rai)
Aanmelden en reserveren via [deze link].

 

Foto: Lidl

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken