Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society

- Food-en-retail
- 22 dec 2025 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 22 dec 2025 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Tweesterrenchef Soenil Bahadoer is als eerste Nederlandse chef toegetreden tot de exclusieve Dom Pérignon Society. Zijn officiële toetreding onderstreept de internationale waardering voor zijn signatuur en markeert een nieuwe verbinding tussen de Nederlandse gastronomie en een van ’s werelds meest iconische champagnemerken.
De Dom Pérignon Society vormt naar eigen zeggen een zorgvuldig samengesteld, internationaal netwerk van chefs, kunstenaars en creatieve vernieuwers die een gedeelde visie hebben op vakmanschap, verbeelding en tijd. 'Het gezelschap is nadrukkelijk geen open community: leden worden persoonlijk uitgenodigd op basis van hun eigenzinnige benadering van creatie en perfectie. Met zijn toetreding schaart Bahadoer zich in een rij met onder anderen Albert Adrià, Eneko Atxa en Quique Dacosta.'
Dom Pérignon is als Maison gebouwd op het idee dat ware creativiteit ontstaat binnen duidelijke grenzen. 'Elke champagne van het huis is een vintage, afkomstig uit één enkel oogstjaar, waarbij harmonie niet het vertrekpunt is maar het resultaat van precisie, geduld en meesterschap. Die filosofie vindt Dom Pérignon terug in de keuken van Bahadoer, die bekendstaat om zijn gelaagde smaken, contrasten en technische verfijning', aldus het huis.
Na dertig jaar als chef-eigenaar van het tweesterrenrestaurant De Lindehof in Nuenen en de recente opening van restaurant GEM. heeft Bahadoer zich ontwikkeld tot een van de meest invloedrijke culinaire stemmen van Nederland. Zijn stijl verenigt klassieke Franse technieken met de krachtige smaken uit zijn Surinaams-Hindoestaanse achtergrond. ‘Voor mij draait koken om emotie, identiteit en vakmanschap,’ zegt Bahadoer. ‘Dat sluit naadloos aan bij Dom Pérignon. We delen dezelfde toewijding aan perfectie, het vinden van balans in contrast.’
Ook vanuit Dom Pérignon wordt die verwantschap benadrukt. Chef de Cave Vincent Chaperon noemt Bahadoers werk een treffende weerspiegeling van het gedachtegoed van het huis. ‘Soenil’s stijl is gedurfd en precies; eigenschappen die Dom Pérignon na aan het hart liggen,’ aldus Chaperon. ‘Hij combineert techniek en emotie op een manier die zeldzaam is. Zijn keuken belichaamt de spanning die onze champagnes zo karakteriseert.’
De toetreding van Bahadoer bevestigt volgens de initiatoren van de societeit de positie van Dom Pérignon als merk dat actief de dialoog zoekt met makers buiten de eigen discipline. 'Door samen te werken met chefs die grenzen opzoeken binnen hun vak, blijft het champagnehuis zijn visie op creativiteit, tijd en emotie verdiepen.' Voor Bahadoer betekent het lidmaatschap een nieuwe internationale erkenning, voor Dom Pérignon een versterking van het netwerk van visionaire makers die het Maison vertegenwoordigen. De merknaam Dom Pérignon werd voor het eerst geregistreerd door Eugène Mercier, de oprichter van Mercier Champagne. Hij verkocht het merk vervolgens aan het champagnehuis Moët & Chandon, dat de naam Dom Pérignon gebruikte voor zijn prestigieuze cuvée, die voor het eerst werd uitgebracht in 1937. Zowel Moët & Chandon als Dom Pérignon maken nu deel uit van de LVMH-groep, waaraan MarketingTribune (printeditie 11/'25 bestel [hier] na) recent uitgebreid aandacht besteedde.
foto: Dom Pérignon Society
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




