Biografie Tamara de Vos heeft na het afronden van de studie Media en Informatiemanagement als redacteur voor diverse tijdschriften gewerkt. Sinds 2023 werkt zij bij BBP Media, eerst als redacteur bij Twinkle en nu als allround redacteur bij MarketingTribune en CustomerFirst.
Tamara de Vos-Vlot


Campagne Nestlé draait om verhalen van collega's
Nestlé Benelux is deze maand gestart met een employer branding campagne waarin medewerkers centraal staan. De campagne, actief in Nederland en België, moet vooral medior professionals aanspreken. Onder andere presentatrice Moïse Trustfull werkt mee aan de activatie.

Overname Pinch vergroot Nederlandse aanwezigheid Apadmi
Apadmi, een Europees digital product consultancybureau met Britse oorsprong, heeft het Nederlandse mobile agency Pinch overgenomen. Door de overname breidt Apadmi zijn marktpositie in Nederland verder uit.

'Smeuïge' samenwerking tussen Pockies en chef Bijdendijk
Het Amsterdamse loungewearmerk Pockies werkt samen met chef Joris Bijdendijk aan een kledingontwerp onder de naam ‘Boter’. Het resultaat is een door Studio Boter vormgegeven limited edition T-shirt.

DNB: Online kaartbetalingen sterk in de lift
In 2024 besteedden Nederlanders € 198 miljard met betaalpas of creditcard, zo blijkt uit nieuwe cijfers van De Nederlandsche Bank (DNB). Dat is een stijging van 15% ten opzichte van 2022. De toename komt vooral door meer online kaartbetalingen.

Veggies First: van bijgerecht naar craving
De internationale groentecampagne ‘Veggies First’ is gelanceerd in Nederland. De beweging richt zich op het verhogen van de groenteconsumptie onder generatie Z en jonge millennials, met als doel om groente tegen 2035 structureel de hoofdrol te geven in het dagelijkse eetpatroon.

Praxis introduceert AI-hulp in app voor winkelbezoek
Doe-het-zelvers kunnen met een nieuwe functie in de Praxis-app sneller hun weg vinden in de winkel. De retailer lanceert een AI-gestuurde ‘Product locator’ die direct antwoord geeft op locatievragen van klanten.

Bijna helft Nederlanders lid van loyaliteitsprogramma
Maar liefst 42 procent van de Nederlandse consumenten is aangesloten bij een of meerdere loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit de Retail Radar 2025 van marketingtechnologiebedrijf Voyado. Populaire motivaties zijn extra korting, gratis verzending en incidentele cadeaus. Bol Select is het vaakst genoemde favoriete programma.

Europese Toegankelijkheidswet gaat op 28 juni in
De European Accessibility Act (EAA) treedt op 28 juni 2025 in werking en verplicht bedrijven hun digitale diensten toegankelijk te maken voor iedereen. In Nederland zijn bestaande wetten aangepast om deze wetgeving nationaal te implementeren.

Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
De Belgische voedingsstartup Kriket brengt zijn op krekels gebaseerde producten naar Nederland. Na succes in eigen land zijn de mueslirepen, proteïnerepen en granola’s nu onder meer verkrijgbaar bij Holland & Barrett en Bever.

Terug in de tijd met Google Earth
Google viert deze maand de twintigste verjaardag van Google Earth met de introductie van een nieuwe functie: historische Street View. Hiermee kunnen gebruikers een digitale tijdreis maken langs hun favoriete locaties, op basis van eerder verzamelde Street View-beelden.

Koelkast met ijsbaden centraal in activatie Inventum
Tijdens de watereditie van de Strong Viking Run introduceerden Inventum en reclamebureau Opvallers een reusachtig obstakel in de vorm van een koelkast, met daarin twee ijsbaden. De actie maakt deel uit van Inventums campagne rond 'Koelen & Vriezen'.

Libresse lanceert de Refresh Spot op Pinkpop
Tijdens Pinkpop 2025 introduceert Libresse de zogenoemde Refresh Spot: een speciaal festivaltoiletconcept gericht op menstruerende bezoekers. Onderzoek toont aan dat menstruatie bij de helft van de vrouwen+ leidt tot ongemak op festivals. Eén op de vijf heeft weleens een evenement overgeslagen om die reden.

The Family en Open Now fuseren tot The Family
Na een fusie gaan The Family en Open Now samen verder onder de naam The Family. Het nieuwe bureau combineert gedragswetenschappelijke inzichten met creatieve strategie en positioneert zich met de slogan 'home of proven creativity'.

Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Het Ministerie van Defensie heeft op 16 juni een nieuwe campagne gelanceerd onder de titel 'Tijd voor Defensie: Vind de plek die ziet wat je kan'. De campagne is ontwikkeld door Dentsu Creative Amsterdam en richt zich specifiek op vrouwen, die momenteel met 19% ondervertegenwoordigd zijn binnen de organisatie.
![[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Consument kiest vaak voor duurzaamheid bij boodschappen
Bij het doen van de dagelijkse boodschappen houdt een meerderheid van de Nederlandse consumenten rekening met duurzaamheid. Dit blijkt uit onderzoek van Deloitte, uitgevoerd door Panelwizard onder ruim 1.000 Nederlanders van 18 jaar en ouder.

Odido nieuwe partner Esther Vergeer Foundation
Odido is toegetreden als partner van de Esther Vergeer Foundation met als gezamenlijk doel het stimuleren van sportdeelname onder kinderen met een lichamelijke beperking of chronische aandoening. De samenwerking richt zich op het organiseren van sportkampen en de deelname aan TeamNL Paralympische Talentdagen.

Driehoek is het nieuwe vierkant: Verkade vernieuwt chocoladereep
Verkade heeft zijn klassieke chocoladerepen voorzien van een nieuw ontwerp. Het Nederlandse merk introduceert een driehoekige breekvorm die volgens hun eigen onderzoek de smaakbeleving van chocolade versterkt. De receptuur is identiek, maar de vernieuwde vorm zou het mondgevoel verbeteren en het eten vergemakkelijken.
![[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Digitale vermoeidheid groeit onder jongeren
Een groeiend aantal jongeren wil minder tijd besteden op hun smartphone, maar worstelt met het daadwerkelijk loskomen van het scherm. Dat blijkt uit het jaarlijkse What’s Happening Online trendrapport van onderzoeksbureau Ruigrok. Vooral Generatie Z kampt met digitale vermoeidheid en voelt de impact van social media op het mentale welzijn.

Bagels & Beans deelt (weer) gratis zonnebrand uit
Op deze druilerige dinsdag, ook wel de ‘Dag van de Zonnebrand’, start Bagels & Beans opnieuw een zomercampagne waarbij op alle terrassen gratis zonnebrand beschikbaar wordt gesteld. Net als in 2024 werkt de horecaketen hiervoor samen met verzorgingsmerk Naïf.

Hak komt met limited edition verpakking 'Bestie'
De Kidneybonen Chili Schotel van Hak krijgt tijdelijk een nieuw jasje, geïnspireerd op de populaire mascotte ‘Bestie’. Deze limited edition verpakking maakt onderdeel uit van de bredere ‘Zak erin!’-campagne, waarin de promotie van de bonenschotels in stazak centraal staat.

ANWB lanceert nieuwe merkcampagne 'ANWB ... en gaan'
De ANWB presenteert een nieuwe merkcampagne onder de titel ‘ANWB …en gaan’, ontwikkeld in samenwerking met Selmore Creative Agency en Hotel L’Amour. De campagne positioneert de ANWB nadrukkelijk als breder mobiliteitsmerk.

Picnic start campagne met goedkoper Duits assortiment
Online supermarkt Picnic introduceert een nieuw assortiment van ongeveer vijftig populaire producten die in Duitsland voordeliger zijn ingekocht. Nederlandse klanten kunnen de artikelen vanaf deze week bestellen via de Picnic-app.
- AlgemeenNieuws Felle kritiek op Sire-campagneNieuws ‘Stats for Equality’ tegen...Nieuws ‘Activatie werkt als het oprecht is’Nieuws ‘Echte verhalen werken beter dan...Weblog [column] In goed we trustWeblog [column] Wat ik leerde in Cannes:...
- B2BNieuws Marketingtransfers week 26, 2025Nieuws Centraal Beheer: werkdruk zet...Nieuws Dotdotdash opent Europese hub in...Weblog [column] LinkedIn en PR zijn on the...Nieuws Mediahuis E-commerce behaalt...Nieuws PXR verkoopt advertentieruimte voor...
- BureausNieuws Artis beleef je van zonsopgang tot...Nieuws Adnight 2025 start met 'Marketing...Nieuws Digital humans, data en durf, zo...Nieuws L’Or mixt zomer, stijl en smaak in...Nieuws Overname Pinch vergroot Nederlandse...Nieuws Omnicom lanceert sportlabel Dark...
- ContentmarketingNieuws Inschrijving Grand Prix Content...Nieuws Campagne Nestlé draait om verhalen...Nieuws Stayokay speelt met vooroordelen in...Nieuws Decathlon viert zomerse klassiekers...Weblog [column] De generatie van alles en...Nieuws Fietsersbond lanceert campagne voor...
- DesignNieuws 'Smeuïge' samenwerking tussen...Nieuws ‘Common Ground’ siert Nederlands...Weblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...
- Food en RetailNieuws Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann...Nieuws Jumbo viert zomer met Jan Smit en...Nieuws Shein krijgt 40 miljoen boete voor...Nieuws Sea Water en Flink brengen...Nieuws Wibra groeit stevig door met...Weblog [column] Gymshark werd way of life...
- MediaNieuws NDP Nieuwsmedia stelt bescherming...Nieuws Cupra en Audio Obscura onthullen...Nieuws Mediahuis geeft abonnees van 9...Nieuws BBC Studios leidt wereldwijd op...Nieuws ‘Je moet de groenten van HAK hebben’...Nieuws Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna...
- Online MarketingWeblog [column] Marketingfacts Focus #5Nieuws DNB: Online kaartbetalingen sterk in...Nieuws AI-modellen geven vergeten mode een...Nieuws Bijna helft Nederlanders lid van...Nieuws Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR...Nieuws Wat als je advertenties inspelen op...
- SponsoringNieuws Nike's Oranje Fatalis-campagne voor...Nieuws Rabobank Utrecht nieuwe partner...Nieuws Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw...Nieuws Odido nieuwe partner Esther Vergeer...Nieuws TCL wordt wereldwijde partner van...Nieuws Nieuwe Eredivisiebal eert...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers