Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+

Nieuwe Pride-campagne van KPN: eerbetoon aan generaties LGBTQIA+
  • Algemeen
  • 30 jun 2025 @ 12:04
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens Pride 2025 lanceert KPN de campagne Pride Verified om duidelijk te maken dat queer zijn geen tijdelijke hype is. De telecomprovider wil met deze campagne bijdragen aan een veiliger en inclusiever internet voor de LGBTQIA+ gemeenschap. Daarmee bouwt KPN voort op haar bredere #BeterInternet-initiatief.

In de campagne staan persoonlijke verhalen van oudere LGBTQIA+ personen centraal, waaronder Marjet Bos (73), Gerard Robben (73) en Flip Strik (75). Zij groeiden op in een tijd zonder internet, zonder zichtbare rolmodellen en zonder taal voor hun gevoelens. Door hun verhalen te delen, wil KPN laten zien dat queer zijn een diepgewortelde identiteit is, en geen digitale trend. 'We zijn er altijd geweest en we zullen er ook altijd blijven,' zegt Bos in haar video.

'Deze mensen vochten al vóór het internettijdperk voor hun zichtbaarheid en rechten,' aldus Hilde Garssen, Chief People Officer bij KPN. 'Door hun verhalen online te delen, willen we jonge mensen inspireren en laten zien dat jezelf zijn geen modegril is.

Tegelijkertijd wijst KPN op de groeiende online haat tegen de queer community, ondanks de toegenomen zichtbaarheid. Met deze campagne wil het bedrijf bewustwording creëren en bijdragen aan een inclusievere digitale omgeving.

Technologie voor veiligheid op het water

KPN is dit jaar opnieuw actief tijdens de Canal Parade in Amsterdam. De boten worden uitgerust met slimme IoT-sensoren die zorgen voor veilige afstanden en precieze positionering op het water. Als technology partner speelt KPN al jaren een rol in het veiliger en toegankelijker maken van Pride-evenementen. In 2015 won het bedrijf nog een prijs voor een lege boot met 360°-camera, waarmee mensen wereldwijd de parade konden volgen, ook in landen waar LGBTQIA+ rechten onder druk staan.

KPN’s inzet voor inclusie

Binnen de organisatie voert KPN actief beleid op het gebied van diversiteit en inclusie. Via het KPN Pride-netwerk worden onder andere verlofregelingen aangepast voor regenbooggezinnen en mensen in gendertransitie. Eerder werd het bedrijf hiervoor beloond met de Winq Workplace Award. Ook ondersteunde KPN jarenlang een leerstoel aan de Universiteit Leiden rond inclusie op de werkvloer.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken