DPG Media lanceert Ad Manager+

- Algemeen
- 27 jun 2025 @ 04:39
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 jun 2025 @ 04:39
- Kel Koenen
Ad Manager+ is een suite van vier AI-gedreven tools binnen het bestaande self-service platform Ad Manager. Tijdens het jaarlijkse klantevenement Grow Live presenteerde DPG Media deze innovatie als antwoord op de groeiende behoefte aan efficiëntere en slimmere advertentiecampagnes, zónder in te leveren op controle, transparantie of brand safety.
‘Ad Manager+ is onze visie op AI in advertising, maar dan op de DPG Media manier: vertrouwd, lokaal en slim’, stelt Stefan Havik, Chief Digital Officer bij DPG Media. ‘Combineer AI met onze premium omgeving en je krijgt iets uitzonderlijks: performance met een gerust hart.’ Ad Manager+ bundelt vier die elk een specifiek onderdeel van het campagneproces ondersteunen. Smart Optimization maakt gebruik van realtime AI-optimalisatie om campagnedoelen te behalen, variërend van standaardmetingen tot toekomstige custom metrics zoals attention en uniek bereik. In testomgevingen leidde dit tot 15 tot 40 procent betere resultaten dan bij traditionele setups.
Smart Audience springt automatisch bij als de levering van een campagne achterblijft en wordt de komende tijd uitgebreid met extra functies voor audience planning en segmentatie. Smart Studio fungeert als een creatieve AI-werkruimte waarin adverteerders slimme tekstvarianten kunnen genereren en binnenkort ook beelden kunnen creëren en automatisch laten bijsnijden of uitbreiden.
Tot slot ondersteunt Smart Assistant gebruikers stap voor stap bij het opzetten en beheren van campagnes, als eerste stap richting een toekomst waarin agentic AI een centrale rol speelt. ‘Ad Manager+ zet AI aan jouw kant’, aldus Stefan Havik. ‘Slimme ondersteuning wanneer je wilt en volledige controle wanneer het nodig is.’
De lancering onderstreept DPG Media’s bredere strategie om technologische innovatie te combineren met een transparant en lokaal advertentie-ecosysteem. Binnen Ad Manager+ betalen adverteerders alleen voor ingezette media – zonder verborgen tech fees. De eerste functies van Ad Manager+ zijn per direct beschikbaar voor Nederlandse gebruikers, met een Belgische uitrol later deze zomer. ‘Met Ad Manager+ geven we adverteerders meer, zonder dat het meer hoeft te kosten’, besluit Havik. ‘Een plus die echte waarde toevoegt: meer impact, met minder moeite.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- SPIL schudt de Nederlandse journalistiek wakker met jong...
- Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025
- Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes
- TBWA\Neboko wint Zilveren Leeuw met ‘Maccie’
- ‘Marketeers moeten minder student en meer beoefenaars van...
- Heineken wint recordaantal Lions in Cannes
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation