Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes

Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes
  • Algemeen
  • 19 jun 2025 @ 22:04
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Cannes

GUT Amsterdam heeft donderdagavond tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity een Gouden Leeuw gewonnen in de categorie Creative Effectiveness voor de campagne 'Don't Drink Hertog Jan'. De campagne, die inspeelt op het idee van ‘verleiding door onthouding’, werd geprezen om zijn slimme effectiviteit en lange termijn impact.

Gut Amsterdam laat met deze prijs zien dat het relatief jonge bureau zich stevig weet te nestelen tussen de wereldtop. ‘Don't Drink Hertog Jan’ combineert strategie, humor en omgekeerde psychologie op een manier die zowel consumenten als juryleden aanspreekt.

Ook LePub Amsterdam en Dentsu Creative Amsterdam vielen in de prijzen binnen dezelfde categorie. LePub won Zilver voor de Philips-campagne ‘Refurb’, waarin refurbished producten opnieuw betekenis kregen in het consumentendomein. Dentsu Creative werd bekroond met Brons voor de emotioneel geladen KPN-campagne ‘Stukje van mij’.


De mensen achter de KPN-campagne met de bronzen leeuw op de trappen van het Palais de Festival in Cannes

LePub viel donderdag sowieso ruimschoots in de prijzen: het bureau won die dag negen Leeuwen in totaal, verdeeld over werk voor onder meer Tecate, Heineken, Bottega Veneta en New Balance. De zilveren Leeuw voor ‘Refurb’ was daarbij de enige prijs in Creative Effectiveness voor LePub Amsterdam.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken