Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes

- Algemeen
- 19 jun 2025 @ 22:04
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Cannes
- 19 jun 2025 @ 22:04
- Kel Koenen
GUT Amsterdam heeft donderdagavond tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity een Gouden Leeuw gewonnen in de categorie Creative Effectiveness voor de campagne 'Don't Drink Hertog Jan'. De campagne, die inspeelt op het idee van ‘verleiding door onthouding’, werd geprezen om zijn slimme effectiviteit en lange termijn impact.
Gut Amsterdam laat met deze prijs zien dat het relatief jonge bureau zich stevig weet te nestelen tussen de wereldtop. ‘Don't Drink Hertog Jan’ combineert strategie, humor en omgekeerde psychologie op een manier die zowel consumenten als juryleden aanspreekt.
Ook LePub Amsterdam en Dentsu Creative Amsterdam vielen in de prijzen binnen dezelfde categorie. LePub won Zilver voor de Philips-campagne ‘Refurb’, waarin refurbished producten opnieuw betekenis kregen in het consumentendomein. Dentsu Creative werd bekroond met Brons voor de emotioneel geladen KPN-campagne ‘Stukje van mij’.
De mensen achter de KPN-campagne met de bronzen leeuw op de trappen van het Palais de Festival in Cannes
LePub viel donderdag sowieso ruimschoots in de prijzen: het bureau won die dag negen Leeuwen in totaal, verdeeld over werk voor onder meer Tecate, Heineken, Bottega Veneta en New Balance. De zilveren Leeuw voor ‘Refurb’ was daarbij de enige prijs in Creative Effectiveness voor LePub Amsterdam.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Basic-Fit, Consumentenbond en Jean Bâton winnen Nima Marketing...
- Nederland scoort 15 nominaties op Cannes Lions 2025
- Orange Lions en Dentsu presenteren: On The Record
- Cannes Lions telt bijna 27 duizend inzendingen
- De kracht van smaak en erfgoed
- SPIL schudt de Nederlandse journalistiek wakker met jong...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation