Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x en scherpt merkvisie aan
.jpg)
- Bureaus
- 19 jun 2025 @ 10:20
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 19 jun 2025 @ 10:20
- Imke Walenberg
Pr- en influencerbureau Hibou gooit het roer om. Met de nieuwe positionering ‘Neem de leiding’ kiest het bureau voor een duidelijk inhoudelijk kompas en roept het merken op om positie te durven kiezen in het publieke debat. Volgens oprichter Matthijs Rutten draait het niet meer om alleen maar zichtbaar zijn: ‘Zonder visie ben je vooral aanwezig, maar niet relevant.’
De nieuwe koers draait volledig om het versterken van merkautoriteit. ‘Wij helpen organisaties om leiderschap te tonen, inhoudelijk én in uitvoering,’ aldus Rutten. Dat begint met het durven hebben van een mening, het ontwikkelen van visie en het tonen van lef. Die inhoud brengen we tot leven via alle relevante kanalen: van PR en social tot influencer marketing, merkplatforms en zelfs digital humans.’
Nieuw label Hibou/x
In lijn met deze strategie lanceert Hibou ook een nieuw label: Hibou/x, onder leiding van John Meulemans, die vorig jaar bij de groep aantrad. Deze innovatiehub richt zich op het ontwikkelen van nieuwe vormen van communicatie en de toepassing van technologie in het vak. Meulemans noemt de ontwikkeling van de virtuele James Parkinson voor Stichting ParkinsonFonds als sprekend voorbeeld. ‘We experimenteren volop met AI en virtuele persoonlijkheden om nieuwe lagen van impact toe te voegen aan PR en influencer marketing.’
Sluitstuk bredere ontwikkeling
De herpositionering is het sluitstuk van een bredere ontwikkeling. Met de eerdere overname van Contenture, een bureau gespecialiseerd in datagedreven communicatie, haalde Hibou meer analytische slagkracht in huis. Hoewel de merknaam Contenture verdwijnt, zijn de mensen en methodiek inmiddels volledig geïntegreerd in de nieuwe structuur van het bureau.
Volgens Rutten is het samenspel van journalistieke ervaring, data-analyse en strategische communicatie precies wat opdrachtgevers vandaag nodig hebben. ‘We helpen merken niet alleen met het vertellen van hun verhaal, maar ook met het kiezen van het juiste podium en het juiste moment. Autoriteit krijg je niet door harder te roepen, maar door beter te weten waar je voor staat.’
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bol helpt vakantiestress te fixen
- Pitchen tussen wolken en zand met Matt Sleeps, RA*W laat...
- 'Mannen - Praat' maakt kwetsbaarheid tussen kerels bespreekbaar
- Becel zet hartgezondheid centraal met nieuwe campagne
- Allianz Direct stunt met bold campagne voor Gen Z
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
Laatste Nieuws
- Hibou lanceert innovatiehub Hibou/x... 19-06-2025
- KLM lanceert nieuw werkgeversmerk... 19-06-2025
- KFC kiest voor lokale kracht met... 18-06-2025
- [onderzoek] Bijna helft van... 18-06-2025
- TheFork kiest Team Lewis voor... 17-06-2025
- The Family en Open Now fuseren tot... 17-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation