Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne

- Bureaus
- 30 jun 2025 @ 05:50
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 jun 2025 @ 05:50
- Kel Koenen
Aldi verwelkomt in een nieuwe campagne een opvallende hoofdrolspeler: een klant die voor het eerst een voet in de winkel zet, en dat nog wel tijdens de XXL Voordeelweken. In de commercial is te zien hoe hij zich verbaast over de extra grote verpakkingen en het nog grotere voordeel.
‘Dat is even wennen’, aldus de campagne, maar al snel slaat hij enthousiast zijn slag. Bij thuiskomst blijkt hij echter iets vergeten. Geen ramp - hij keert met plezier terug. Een nieuwe fan is geboren.
En daar staat hij niet alleen in. Uit het halfjaarlijkse supermarkt-onderzoek van YouGov blijkt dat Aldi inmiddels op plek twee staat van favoriete supermarkten in Nederland. Daarmee is de discounter de snelste stijger van allemaal. De groei in populariteit is niet alleen te danken aan de lage prijzen, maar ook aan de verbeterde service, die door klanten steeds vaker wordt gewaardeerd.
Bekijk de commercial hieronder:
‘Met deze campagne willen we laten zien dat steeds meer mensen ALDI opnieuw of voor het eerst ontdekken. En dat ze positief verrast zijn,’ aldus het creatieve team van Joe Public, verantwoordelijk voor de campagne.
De XXL-voordeelcampagne is vanaf deze week te zien via televisie, radio, online en social media.
Credits
Opdrachtgever: ALDI
Bureau: Joe Public
Productiemaatschappij: Joe Public Shoot
Regie: Alain Friedrichs
DOP: Ezra Reverda
Edit: Patrick Schonewille
Online: Ton Habraken
Grading: Wietse van Bezooijen
Geluid: Soundcircus
Muziek: Public Audio
Media: WPP Media
Folder & POS: De Reclamefabriek
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich op vrouwen
- Nierstichting gooit het roer om met activistische koers en...
- Natwerk kiest Dawn als nieuw reclamebureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
Laatste Nieuws
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op... 27-06-2025
- Independer vindt Happiness27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation