'Make Earth Cool Again': Milieudefensie zet klimaatcrisis terug op agenda
.jpg)
- Content
- 23 sep 2025 @ 12:32
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 23 sep 2025 @ 12:32
- Imke Walenberg
Tijdens de laatste dag van de Algemene Politieke Beschouwingen klonk er opnieuw nauwelijks een stevig geluid over de klimaatcrisis. Reden voor Milieudefensie om de aandacht te trekken met een opvallende campagne: Vader Aarde, gespeeld door acteur Patrick Stoof, slaat letterlijk met zijn vuist op tafel. Met zijn pet met de slogan 'Make Earth Cool Again' vraagt hij aandacht voor de urgentie van ambitieuzer klimaatbeleid.
Volgens Milieudefensie doen gewone mensen hun best om duurzaam te leven, terwijl grote vervuilende bedrijven blijven uitstoten en zelfs subsidies ontvangen. Vader Aarde pleit daarom voor een radicaal andere aanpak: laat de vervuiler betalen en geef burgers juist een klimaatbonus. Daarmee krijgen alle Nederlanders een financiële meevaller, waarbij mensen met een kleinere portemonnee het meest profiteren.
Big Beautiful Green Bill
De campagne is gelanceerd met de presentatie van de Big Beautiful Green Bill, een voorstel met drie heldere uitgangspunten: bedrijven moeten net zo goed hun best doen voor het klimaat als burgers, wie vervuilt moet betalen en iedereen ontvangt een klimaatbonus. 'De klimaatcrisis loopt uit de hand en toch kijken politici weg,' zegt Peer de Rijk, campagneleider verkiezingen bij Milieudefensie. 'Met de verkiezingen voor de deur is dit hét moment om te eisen dat de politiek kiest voor écht klimaatbeleid.'
De samenwerking met Patrick Stoof geeft de campagne een knipoog en maakt de boodschap toegankelijk voor een breed publiek. In een korte film richt Vader Aarde zich rechtstreeks tot de politiek én tot burgers, met de oproep om in actie te komen richting de verkiezingen op 29 oktober.
Met deze campagne wil Milieudefensie voorkomen dat het klimaat wederom ondergesneeuwd raakt in het publieke debat. Vader Aarde vat het krachtig samen: 'Als ik ga, gaan we allemaal. Een stem voor mij is een stem voor jezelf.'
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'De Grand Prix draait niet om budget, maar om inhoud,...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- [column] Jeroen van Koningsbrugge
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
- Bibliotheek Rotterdam belicht verboden boeken met...
Laatste Nieuws
- 'Make Earth Cool Again':... 23-09-2025
- Milieu Centraal zet... 22-09-2025
- Nieuwe podcast onderzoekt digitale... 22-09-2025
- Het geluid van COPD, Roxeanne Hazes... 22-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes