Elk moment telt voor Metakids

Elk moment telt voor Metakids
  • Bureaus
  • 23 sep 2025 @ 07:57
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Metakids trapt de campagne ‘Elk moment telt’ af, met als gezicht de vierjarige Charlie. Zij leeft met een metabole ziekte, een aandoening die in Nederland de belangrijkste doodsoorzaak onder kinderen vormt. Voor 85 procent van de patiënten bestaat nog geen behandeling.

‘Zóveel kracht, zó weinig bekendheid. Dat raakt. Tijd om dit te veranderen: nu’, zegt actrice Bettina Holwerda, die samen met echtgenoot Jim Bakkum als nieuwe Vrienden van Metakids de missie ondersteunt. Hun lied ‘Ik zal je vinden’ vormt de soundtrack van de campagne, die gezinnen met een metabole ziekte centraal stelt.

‘Mensen hebben echt geen idee... We willen hiermee écht het verschil gaan maken’, aldus Bakkum. Dankzij de recordopbrengst van 3FM Serious Request 2024 start Metakids dit najaar het project 50in35, met als doel dat in 2035 de helft van de kinderen met een metabole ziekte behandelbaar is.

Bekijk de campagnefilm hieronder:



De campagne wordt breed uitgerold via radio en televisie en benadrukt de urgentie: ‘Zonder onderzoek geen behandeling. Zonder behandeling geen toekomst’, stelt Metakids-directeur Jan-Matthijs van Eendenburg. Nieuwe technieken als gentherapie en enzymtherapie bieden hoop, maar grootschalig onderzoek vraagt om extra financiering. Metakids roept Nederland daarom op om te doneren, te delen en gezinnen als die van Charlie, Bjorn en Sofie perspectief te bieden.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken