Elk moment telt voor Metakids

- Bureaus
- 23 sep 2025 @ 07:57
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 sep 2025 @ 07:57
- Kel Koenen
Metakids trapt de campagne ‘Elk moment telt’ af, met als gezicht de vierjarige Charlie. Zij leeft met een metabole ziekte, een aandoening die in Nederland de belangrijkste doodsoorzaak onder kinderen vormt. Voor 85 procent van de patiënten bestaat nog geen behandeling.
‘Zóveel kracht, zó weinig bekendheid. Dat raakt. Tijd om dit te veranderen: nu’, zegt actrice Bettina Holwerda, die samen met echtgenoot Jim Bakkum als nieuwe Vrienden van Metakids de missie ondersteunt. Hun lied ‘Ik zal je vinden’ vormt de soundtrack van de campagne, die gezinnen met een metabole ziekte centraal stelt.
‘Mensen hebben echt geen idee... We willen hiermee écht het verschil gaan maken’, aldus Bakkum. Dankzij de recordopbrengst van 3FM Serious Request 2024 start Metakids dit najaar het project 50in35, met als doel dat in 2035 de helft van de kinderen met een metabole ziekte behandelbaar is.
Bekijk de campagnefilm hieronder:
De campagne wordt breed uitgerold via radio en televisie en benadrukt de urgentie: ‘Zonder onderzoek geen behandeling. Zonder behandeling geen toekomst’, stelt Metakids-directeur Jan-Matthijs van Eendenburg. Nieuwe technieken als gentherapie en enzymtherapie bieden hoop, maar grootschalig onderzoek vraagt om extra financiering. Metakids roept Nederland daarom op om te doneren, te delen en gezinnen als die van Charlie, Bjorn en Sofie perspectief te bieden.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Koffiebekers zetten forenzen aan tot... 23-09-2025
- Elk moment telt voor Metakids23-09-2025
- Aldi laat nieuwe Fans van Voordeel... 22-09-2025
- Tobias Vermeiren naar Alfred als... 22-09-2025
- Adnight lanceert eerste editie... 22-09-2025
- Refurbed met Counter in zee19-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes