Tobias Vermeiren naar Alfred als Strategy Director

- Bureaus
- 22 sep 2025 @ 14:35
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2025 @ 14:35
- Kel Koenen
Na 3,5 jaar bij Dentsu Creative maakt Tobias Vermeiren de overstap naar Alfred, waar hij aan de slag gaat als Strategy Director. Bij Dentsu werkte hij onder meer op het KPN-account, waar hij een belangrijke rol speelde in de ontwikkeling van het merkplatform Beter Internet, de campagne Stukje van Mij en de populaire Louis de kat-campagnes.
Onder zijn strategische leiding won KPN in 2024 zowel de Grand Prix voor Creative Strategy tijdens Cannes Lions als de Grand Effie Europe. Daarmee schreef het merk geschiedenis: het was de eerste keer in tien jaar dat een Nederlandse case een Europese Grand Effie won en zelfs de allereerste keer voor een Nederlands merk.
Vermeiren tekende ook voor KPN’s nieuwste merkcampagne Iedereen Behalve, met soundtrack van S10, waarin aandacht wordt gevraagd voor online buitensluiten. ‘Ik volgde Alfred al langer en heb ook intensief met ze samengewerkt’, zegt hij. ‘Er zitten veel bekende gezichten en vanaf het eerste gesprek voelde het als een plek waar ik mij thuis voel en mij verder kan ontwikkelen als (creatief) merkstrateeg. Alfred is een sterk bureau met mooie merken, een goede vibe en gepassioneerde mensen met liefde voor het vak. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen.’
Bij Alfred gaat Vermeiren niet alleen aan de slag voor klanten als ASN Bank, maar draagt hij ook bij aan de verdere ontwikkeling van het bureau. Managing Director Eddy Salfischberger is enthousiast: ‘Met Tobias halen we niet alleen een ervaren merkstrateeg binnen, die bewezen heeft dat hij marktstrategieën kan ontwikkelen die zowel creatief als commercieel succesvol zijn. Zijn trackrecord bij KPN spreekt boekdelen en past perfect bij onze ambitie om de Happy Many in een versplinterd medialandschap consistent te blijven raken.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Aldi laat nieuwe Fans van Voordeel... 22-09-2025
- Tobias Vermeiren naar Alfred als... 22-09-2025
- Adnight lanceert eerste editie... 22-09-2025
- Refurbed met Counter in zee19-09-2025
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes