Milieu Centraal zet zonnepaneeleigenaren letterlijk in het zonnetje

Milieu Centraal zet zonnepaneeleigenaren letterlijk in het zonnetje
  • Content
  • 22 sep 2025 @ 15:49
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Kenniscentrum Milieu Centraal lanceert samen met bureau Gardeners de publiekscampagne ‘In het zonnetje zetten’. Met deze campagne wil de organisatie zonnepaneeleigenaren bedanken en tegelijkertijd benadrukken dat hun keuze niet alleen persoonlijk voordeel oplevert, maar ook bijdraagt aan een schoner en onafhankelijker Nederland.

De campagne speelt in op recent onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal. Daaruit blijkt dat 80% van de zonnepaneeleigenaren tevreden is met hun keuze. Toch zorgen discussies rondom de afschaffing van de salderingsregeling voor onzekerheid. Milieu Centraal wil met deze campagne het vertrouwen herstellen en de blijvende waarde van zonnepanelen benadrukken: niet alleen financieel, maar vooral voor toekomstige generaties.

Gardeners vertaalde deze inzichten naar een creatief concept waarin kinderen de hoofdrol spelen. Zij bedanken zonnepaneeleigenaren met tekeningen en persoonlijke woorden, waardoor duidelijk wordt dat hun investering nu al impact heeft op de wereld van morgen. Het resultaat is een ontwapenende en positieve boodschap die het gesprek over de energietransitie opnieuw richting geeft.

Breed opgezet

De campagne is breed opgezet en omvat strategie, creatief concept, productie en pr. Er wordt gebruikgemaakt van social content, video’s, outdoor-uitingen en landelijke en regionale media. 'Met de discussie over de salderingsregeling dreigen we uit het oog te verliezen waar het werkelijk om draait: samen werken aan een schoner en duurzamer Nederland,' aldus Anna Beth Smeltekop, strategisch communicatieadviseur bij Milieu Centraal.

‘In het zonnetje zetten’ gaat vanaf 22 september landelijk van start en positioneert zonnepanelen als symbool van duurzame vooruitgang én als bron van trots voor hun eigenaren.



Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken