Milieu Centraal zet zonnepaneeleigenaren letterlijk in het zonnetje
.jpg)
- Content
- 22 sep 2025 @ 15:49
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 22 sep 2025 @ 15:49
- Imke Walenberg
Kenniscentrum Milieu Centraal lanceert samen met bureau Gardeners de publiekscampagne ‘In het zonnetje zetten’. Met deze campagne wil de organisatie zonnepaneeleigenaren bedanken en tegelijkertijd benadrukken dat hun keuze niet alleen persoonlijk voordeel oplevert, maar ook bijdraagt aan een schoner en onafhankelijker Nederland.
De campagne speelt in op recent onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal. Daaruit blijkt dat 80% van de zonnepaneeleigenaren tevreden is met hun keuze. Toch zorgen discussies rondom de afschaffing van de salderingsregeling voor onzekerheid. Milieu Centraal wil met deze campagne het vertrouwen herstellen en de blijvende waarde van zonnepanelen benadrukken: niet alleen financieel, maar vooral voor toekomstige generaties.
Gardeners vertaalde deze inzichten naar een creatief concept waarin kinderen de hoofdrol spelen. Zij bedanken zonnepaneeleigenaren met tekeningen en persoonlijke woorden, waardoor duidelijk wordt dat hun investering nu al impact heeft op de wereld van morgen. Het resultaat is een ontwapenende en positieve boodschap die het gesprek over de energietransitie opnieuw richting geeft.
Breed opgezet
De campagne is breed opgezet en omvat strategie, creatief concept, productie en pr. Er wordt gebruikgemaakt van social content, video’s, outdoor-uitingen en landelijke en regionale media. 'Met de discussie over de salderingsregeling dreigen we uit het oog te verliezen waar het werkelijk om draait: samen werken aan een schoner en duurzamer Nederland,' aldus Anna Beth Smeltekop, strategisch communicatieadviseur bij Milieu Centraal.
‘In het zonnetje zetten’ gaat vanaf 22 september landelijk van start en positioneert zonnepanelen als symbool van duurzame vooruitgang én als bron van trots voor hun eigenaren.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- 'De Grand Prix draait niet om budget, maar om inhoud,...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- [column] Jeroen van Koningsbrugge
Laatste Nieuws
- Milieu Centraal zet... 22-09-2025
- Nieuwe podcast onderzoekt digitale... 22-09-2025
- Het geluid van COPD, Roxeanne Hazes... 22-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes