Dept ontwikkelt strategie en experience voor nieuwe tienerbank Buut
.jpg)
- Bureaus
- 24 sep 2025 @ 13:04
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 24 sep 2025 @ 13:04
- Imke Walenberg
ABN Amro lanceerde begin september Buut, een nieuwe bank speciaal voor tieners én hun ouders. Het platform, bedacht door de makers van Tikkie, is samen met Dept ontwikkeld en richt zich volledig op de digitale leefwereld van jongeren. Van strategie en propositie tot design en gebruikerservaring: Dept speelde een centrale rol in de realisatie van de app en website.
Buut geeft jongeren grip op hun geld door middel van visuele potjes waarin je eenvoudig kunt sparen en betalen. De app is simpel, speels en volledig gericht op de nieuwe generatie. Ouders behouden tegelijkertijd overzicht en kunnen hun kinderen begeleiden bij hun eerste financiële stappen.
Volgens Sanne van Kuijk, Head of Growth bij Buut, is de app meer dan een bankrekening: 'Het is een leermiddel waarmee tieners op een veilige manier ontdekken hoe je kunt budgetteren en sparen, terwijl ouders de rust hebben dat ze kunnen meekijken.'
Blank canvas-aanpak
Dept en Tikkie kozen voor een ‘blank canvas’-aanpak, waarbij de behoeften van jongeren en ouders centraal stonden. Interviews, concepttests en usability-sessies zorgden ervoor dat Buut niet alleen aantrekkelijk oogt, maar ook echt aansluit bij het dagelijks gebruik.
Naast de app ontwikkelde Dept ook een modulaire website met video’s, artikelen en interactieve elementen die dezelfde visuele stijl doorvoert. Lucas Nutbey, SVP Strategy Emea bij Dept, benadrukt de nauwe samenwerking: 'Door strategische creativiteit en praktische uitvoering te combineren, hebben we samen een nieuwe standaard neergezet voor hoe een generatie met geld omgaat.'
Met Buut wil ABN Amro de brug slaan tussen ouders en tieners, en de toekomst van geld tastbaar maken.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Multi-Gyn kiest voor influencerstrategie
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Christian Alexander viert imperfectie met nieuwe parfums
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
Laatste Nieuws
- Buut lanceert met campagne ‘Maak er... 24-09-2025
- Dept ontwikkelt strategie en... 24-09-2025
- VGP kiest voor pure cinema in... 24-09-2025
- Koffiebekers zetten forenzen aan tot... 23-09-2025
- Elk moment telt voor Metakids23-09-2025
- Aldi laat nieuwe Fans van Voordeel... 22-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes