Ex-Glasnost duo en oud-NOS-journalist starten Numen
.jpg)
- Bureaus
- 1 okt 2025 @ 09:06
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 1 okt 2025 @ 09:06
- Imke Walenberg
Drie vertrouwde uit de media- en Pr-wereld hebben hun krachten gebundeld in een nieuw bureau: Numen. Het gaat om oud-NOS-journalist en mediatrainer Frank du Mosch, en Pr-experts Stijn Zwinkels (ex-Managing Director Ace Pr/Glasnost) en Kirsten Peterse (ex-Account Director Ace Pr/Glasnost).
Vanuit het Mediapark in Hilversum willen zij merken weerbaarder maken door communicatie te verankeren in zowel maatschappelijke meerwaarde als commerciële doelen.
Numen kiest voor een integrale aanpak waarbij PR het startpunt vormt voor creatieve corporate campagnes, thought leadership, stakeholder management en interne communicatie. De eerste grote klant is Rituals, waarvoor het bureau de creatieve corporate communicatie verzorgt, nationaal én internationaal.
Onzichtbare kracht
De naam numen verwijst naar een ‘onzichtbare kracht’. Het bureau werkt met een eigen Resilience Model, dat inzicht geeft in welke maatschappelijke thema’s relevant zijn voor een merk. Zo moet een toekomstbestendige reputatie ontstaan. Een belangrijk uitgangspunt is het ‘mediatraining first’-principe. Mediatraining wordt ingezet als strategisch instrument om het kernverhaal van een organisatie boven tafel te krijgen en door te vertalen naar geloofwaardige communicatie.
Daarnaast zet numen AI in om repetitieve taken te automatiseren. Daardoor blijft er meer tijd over voor strategie, creativiteit en persoonlijke relaties met klanten en journalisten.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kansspelautoriteit waarschuwt jongeren met nieuwe campagne
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20 jarig jubileum
- Ra*w en One:Nil dagen creatief talent uit met Ajax-pitch
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich op smartphonekinderen
- Refurbed met Counter in zee
- NIO herdefinieert de autowereld door focus op community...
Laatste Nieuws
- Ex-Glasnost duo en... 01-10-2025
- Heineken opent vergeten daken met... 30-09-2025
- ING start campagne tegen online... 30-09-2025
- Aimici wil AI inzetten ter... 30-09-2025
- Branche tekent voor eerlijke... 29-09-2025
- EW lanceert verkiezingscampagne... 29-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes