Ex-Glasnost duo en oud-NOS-journalist starten Numen

Ex-Glasnost duo en oud-NOS-journalist starten Numen
  • Bureaus
  • 1 okt 2025 @ 09:06
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Drie vertrouwde uit de media- en Pr-wereld hebben hun krachten gebundeld in een nieuw bureau: Numen. Het gaat om oud-NOS-journalist en mediatrainer Frank du Mosch, en Pr-experts Stijn Zwinkels (ex-Managing Director Ace Pr/Glasnost) en Kirsten Peterse (ex-Account Director Ace Pr/Glasnost).

Vanuit het Mediapark in Hilversum willen zij merken weerbaarder maken door communicatie te verankeren in zowel maatschappelijke meerwaarde als commerciële doelen.

Numen kiest voor een integrale aanpak waarbij PR het startpunt vormt voor creatieve corporate campagnes, thought leadership, stakeholder management en interne communicatie. De eerste grote klant is Rituals, waarvoor het bureau de creatieve corporate communicatie verzorgt, nationaal én internationaal.

Onzichtbare kracht

De naam numen verwijst naar een ‘onzichtbare kracht’. Het bureau werkt met een eigen Resilience Model, dat inzicht geeft in welke maatschappelijke thema’s relevant zijn voor een merk. Zo moet een toekomstbestendige reputatie ontstaan. Een belangrijk uitgangspunt is het ‘mediatraining first’-principe. Mediatraining wordt ingezet als strategisch instrument om het kernverhaal van een organisatie boven tafel te krijgen en door te vertalen naar geloofwaardige communicatie.

Daarnaast zet numen AI in om repetitieve taken te automatiseren. Daardoor blijft er meer tijd over voor strategie, creativiteit en persoonlijke relaties met klanten en journalisten.

 

 

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken