Ciomo omarmt Italiaanse flair met rebrand

Ciomo omarmt Italiaanse flair met rebrand
  • Bureaus
  • 1 okt 2025 @ 19:03
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vengean heeft voor Ciomo, onderdeel van optiekgroep nexeye (waaronder Hans Anders, Direkt Optik en eyes + more), een complete rebrand ontwikkeld. Het eyewear merk krijgt een nieuwe merkstrategie en visuele identiteit, geïnspireerd door 'La Dolce Vita': de kunst van stijlvol Italiaans genieten.

De nieuwe uitstraling wordt gekenmerkt door een warm kleurenpalet, een verfijnd logo en een visuele stijl die vintage charme en moderne elegantie samenbrengt. ‘Met deze rebranding positioneren we Ciomo als hét merk dat Italiaanse flair vertaalt naar alledaagse elegantie’, aldus Vengean.

Om de merkidentiteit kracht bij te zetten, werkte Vengean samen met Studio Nul aan een campagne met foto’s en video’s waarin de Italiaanse lifestyle centraal staat. In de campagne ontmoeten een man en een vrouw elkaar in een restaurant, waarbij hun chemie en flair de essentie van Ciomo weerspiegelen: stijl, detail en passie. Extra nadruk ligt op luxe details van de brillen, zoals het gegraveerde logo en verfijnde metalen afwerkingen.

De campagne wordt de komende periode zichtbaar via de social kanalen en de website van Hans Anders.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken