Campagne ‘24/7 Diabetes’ maakt uitdagingen leven met diabetes zichtbaar
- Algemeen
- 29 aug 2024 @ 07:33
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 aug 2024 @ 07:33
- Michiel van Zaane
In Nederland hebben ongeveer 1,2 miljoen mensen diabetes. Bij de gemiddelde Nederlander is relatief weinig bekend over de gevolgen in het dagelijks leven van mensen die er mee moeten leven. Diabetes+, Diabetesvereniging Nederland en Dexcom lanceren daarom een campagne.
De campagne ‘24/7 Diabetes’ is bedoeld om aandacht te vragen en meer begrip te creëren voor de ziekte en de impact ervan. De campagne kwam tot stand met de hulp van mensen met diabetes, artsen en andere deskundigen uit het vakgebied. Vijf mensen met diabetes staan centraal in de campagne. Bureau Bijl PR uit Rotterdam verzorgde de pr rondom de campagne.
Sebastiaan Kam (29 jaar) uit Den Haag is een van de gezichten uit de campagne: ‘Toen ik de diagnose diabetes kreeg, was er geen rolmodel om me aan op te trekken. Dat heb ik enorm gemist terwijl ik leerde omgaan met deze ziekte. Daarom zet ik me nu in als ambassadeur, om anderen te helpen en het gat op te vullen dat ik zelf heb ervaren. De tekst bij mijn beeld in de campagne, ‘twee fulltime jobs’, raakt precies de kern. Ik vind het tof dat meerdere partijen samenwerken om meer bekendheid rondom diabetes te creëren. Ik ben trots om hier deel van uit te maken.’
Nooit uitschakelen
Cas de Heus van Diabetes+ is vanaf het eerste uur betrokken bij de campagne: ‘Het is belangrijk dat deze campagne er is. Diabetes heeft enorme impact op de levens van miljoenen mensen die het hebben, maar ook op hun geliefden. Zelfs aan je directe familie of vrienden is het haast niet uit te leggen wat de ziekte continu met je doet. Er is nog een grote groep mensen daarbuiten die niet weet dat je met diabetes de hele dag door cruciale keuzes moet maken. Het feit dat je het hebben van de ziekte nooit even kan uitschakelen en continu bezig bent met het monitoren van je glucosewaardes om cruciale keuzes te maken. Over eten en drinken, slapen en werken, inspannen en ontspannen. Want alles wat je doet of niet doet, beïnvloedt je glucosewaarden en dus jouw gezondheid op korte en lange termijn. Een beetje meer begrip hiervoor kan veel verschil maken voor mensen met diabetes.’
Lancering
De campagne bestaat uit de website 24-7diabetes.nl waar diabetesverhalen worden uitgelicht, (online) advertenties, verhalen op social media en een fysieke experience waarmee mensen kunnen ervaren wat het inhoudt om te leven met diabetes. Deelnemers ervaren de keuzes die mensen met diabetes op een dag moeten maken en de uitdagingen waarmee zij te maken krijgen.
Elike van Bronkhorst, woordvoerder bij Dexcom: ‘Met de campagne willen we de veerkracht en toewijding laten zien die nodig zijn voor een leven met diabetes. Mensen met diabetes zijn krachtig. Zij dealen de hele dag door met hun ziekte. Ondanks de technologische ontwikkelingen van de laatste jaren zoals rt-CGM en hybrid-closed-loop systemen die mensen meer inzicht en rust geven, blijft diabetes een mega impact hebben op je leven.’’
Edith Mulder, directeur van Diabetesvereniging Nederland, lanceert de campagne vol trots: ‘Voluit leven met diabetes, dat is waar we voor staan. De impact van diabetes is namelijk enorm. Diabetes is er altijd en vraagt altijd je aandacht. Je bent dag in en dag uit bezig met je lijf. Met je waarden. Met de invloed van eten, bewegen, stress en slapen. Goede zorg, begrip en meer kwaliteit van leven voor alle mensen met diabetes zijn enorm belangrijk. Daar draagt bewustwording aan bij. Daarom steunen we deze campagne met hart en ziel.’
De aftrap van de campagne en de onthulling van de experience vonden plaats in Rotterdam in het bijzijn van de samenwerkende partners, Dexcom Warriors (gesponsorde ambassadeurs) die centraal staan in de campagne en hun geliefden.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- Rijk start informatiecampagne “Word hospita!” tegen kamertekort
- In het wiel van Allard Hansma CMO Greenwheels
- Nieuwe campagne tegen opvoeren e-bike: 't kan hard gaan
- Enterprise lanceert campagne met virtuele én echte glitter...
- Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing