Biografie Peter Minkjan is medeoprichter van Team5PM. Team5PM helpt uitgevers en merken aan meer succes op YouTube en zorgt samen met de klant voor meer views, kijktijd, advertentieomzet, leads en conversies. Dit doet het bureau door hun klanten te helpen met hun content-, distributie- en conversiestrategie, de bestaande content te optimaliseren en slim te distribueren, en op basis van datagedreven inzichten content te ontwikkelen.
Peter Minkjan

[column] Influencermarketing is stuk en zo kunnen we het repareren
Een veelgebruikte manier om jongeren te bereiken is influencermarketing. Er is in de afgelopen jaren een hele industrie ontstaan, die nog steeds bloeit en groeit, maar er zit toch iets fundamenteel fout in de meeste samenwerkingen tussen merken en influencers. Influencermarketing is stuk. Hoe kunnen we het repareren?
[column] Fake news in marketingpresentaties
Nu de pandemie - voorlopig - voorbij lijkt, mogen we vanaf dit voorjaar weer samenkomen met vakgenoten tijdens events en congressen. Plekken waar de sprekers ons meenemen in de mooiste cases en de laatste marketingtrends. Geweldig om weer fysiek samen te zijn, maar helaas gaan veel van deze presentaties onwaarheden bevatten. Drie van de meest hardnekkige voorbeelden op een rij.
[column] Fake Guru's overspoelen het internet en niemand doet iets
Terwijl wij ons druk maakten over lockdowns of het bedenken van onze nieuwe purpose, heeft een andere beroepsgroep stilletjes zijn definitieve doorbraak beleefd in ons land: de Fake Guru. Was het eerst alleen nog maar irritant, steeds diezelfde joker die je aan het dropshippen wilde krijgen, nu is het een ware plaag.
[column] Moneyball-marketing
Tien jaar geleden kwam Moneyball uit, inmiddels een van mijn favoriete sportfilms. Nu ben ik geen overmatig liefhebber van cliché honkbalfilms, maar ik werd gegrepen door het verhaal dat underdogs kunnen winnen door slimmer te zijn dan hun tegenstander. Een principe dat kansen biedt voor marketing.
[column] Waarom zien webshops er al 20 jaar hetzelfde uit?
Dankzij corona doen we meer dan ooit onze aankopen online, maar bij elk bezoek viel een ding mij enorm op: de meeste webshops zijn ontzettend weinig innovatief en dat biedt kansen…
[column] Waarom veel eigen contentplatformen keihard zullen falen
Fd.nl kopte onlangs: ‘Grote sterren lokken hun fans weg van Facebook en Instagram’. Op deze manier willen ze minder afhankelijk zijn van de grote techplatformen, direct kunnen communiceren met hun fans en zo een extra inkomstenbron aanboren. Op papier een goed idee, maar in de praktijk zal het overgrote deel van deze apps falen.
[column] F*ck performancemarketing en bouw een merk
Een van de meest interessante marketingcases van het afgelopen jaar was er niet een waarin ons verteld werd hoe geweldig een merk iets had aangepakt, maar een waarin het merk toegaf grote fouten gemaakt te hebben. Fouten waar we van kunnen en moeten leren.
[column] Marketeer doe minder, maar beter!
De zomervakantie is een mooi moment om eens goed na te denken over het komende half jaar. Ons hoofd mag dan (nog) wel leeg zijn, onze agenda’s zitten al snel bomvol. Daarom is juist nu een uitstekend moment om te bepalen wat je op werkgebied allemaal nog wil doen, maar vooral wat je vanaf nu niet meer wilt doen.
[column] Waarom video's viraal gaan (en die van jou niet)
Het is een bekend fenomeen in ons werkveld: marketeers die klagen over teruglopend organisch bereik op social media.
[column] Wees minder sexy
Het is treurig maar waar. Onlangs sprak ik met een marketeer wiens grootste uitdaging in het nieuwe jaar is om geschikte influencers te vinden. En hij had ook nog geen idee wat hij precies aan moest met TikTok. Kortom, ook in 2020 maken genoeg marketeers zich druk om hypes en ‘shiny new toys’.
- AlgemeenNieuws Tentoonstelling House of Hiv toont...Nieuws [branded content] Bezorgopties...Nieuws Rode lippen tegen 'kissing disease'Nieuws AP wil aanpassing wet gebruik...Nieuws Bob richt zich op fietsers en...Nieuws Nieuw personeel mag drie maanden...
- B2BNieuws Synergie organiseert Impact on the...Nieuws Oranje Fonds lanceert Ertoe doen in...Nieuws [branded content] ‘Deze Belgische...Nieuws Fiverr bestrijdt met Selina...Weblog Column: CEO wissel eens van functie...Nieuws Fiverr lanceert nieuwe B2Bcampagne
- BureausNieuws Campagne BCC zet in op service en...Nieuws Charlotte Wisse stapt over naar De...Nieuws De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou...Nieuws SNS introduceert 'kansvergroters'...Nieuws Osborne Clarke kiest Coopr als...Nieuws Dept breidt uit met designstudio...
- ContentmarketingNieuws Jurylid GPCM Daphne Hoogenboom Blij...Nieuws Deadline inzenden GPCM 30 augustus...Nieuws Jurylid Grand Prix Content Marketing...Weblog Column Kun jij duurzame stukjes...Nieuws Robin Wollenberg, jurylid GPCM:...Nieuws Robbert Rodenburg lanceert Pride...
- DesignNieuws [De zomer van] Helmich van Herpt:...Nieuws Tikkie lanceert Groepie voor...Nieuws De Nachtwacht in 8.000 NFT'sNieuws Designer Lenny Stöpp bij...Weblog [column] Presenteren in mijn...Nieuws Alef de Jong is oprichter en...
- Food en RetailNieuws Omzet detailhandel hoger in Q2,...Nieuws Wakker Dier maakt nominaties...Nieuws McDonalds lanceert juwelencollectie...Nieuws Martijn Rommertz van Mycosan: 'Ik...Nieuws HelloFresh rapporteert hoogste...Nieuws Prijsbeleid belangrijkste aspect...
- MediaNieuws Nationale-Nederlanden lanceert...Nieuws Hoofdredacteur Marcella weg bij...Nieuws Els Rozenbroek ontvangt Mercur dOr Nieuws ‘Boost your life’ nieuwe motto...Nieuws HBO Max vanaf september beschikbaar...Nieuws Soap rond veiling FM-frequenties...
- Online MarketingNieuws RacingNews365 geeft gas op...Nieuws Justitie VS start mededingingszaak...Nieuws Onderzoek: bijna 5 Nederlandse...Nieuws HomeExchange kiest Counter Content Nieuws AliExpress past voorwaarden...Nieuws Muziekdienst Spotify groeit naar 433...
- SponsoringNieuws Grill Guru naamgever NK Surftour Nieuws Tourwinnaar Vingegaard vliegensvlug...Nieuws Fuze Tea brengt ode aan fusie van...Weblog [column] Hoeveel media-aandacht...Nieuws AGU ziet ambities uitkomen in ParijsNieuws Van Lanschot Kempen partner...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

Moonback

Sevenstar Yacht Transport

Welten

Welten

Syndus Group

Perfetti Van Melle Benelux B.V

Stichting Fight cancer

BouwKennis
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference
- Toon alle events »