Nieuwe campagne KWF roept iedereen op iets te doen tegen kanker
- Algemeen
- 15 aug 2024 @ 10:08
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 aug 2024 @ 10:08
- Michiel van Zaane
In Nederland krijgt 1 op de 2 mensen kanker. Daar kunnen we onze ogen niet voor sluiten. Daarom roept KWF heel Nederland op om aan te gaan tegen kanker. Met deze nieuwe campagne wil KWF iedereen inspireren iets te doen tegen kanker of voor elkaar.
KWF werkt elke dag aan het voorkomen van kanker, effectievere behandelmethodes en een betere kwaliteit van leven voor de kankerpatiënt. Dorine Manson, directeur KWF: ‘Daar hebben wij alle hulp bij nodig, dit is het moment waarop we iedereen vragen ‘aan’ te gaan. Op een manier die bij jou past. Of je doneert, in actie komt, of laat weten dat je aan iemand denkt die te maken heeft met de ziekte. Elke bijdrage is waardevol. Alleen zo kunnen we blijven investeren in baanbrekend onderzoek, voorlichting, en ondersteuning van patiënten en hun naasten. Samen kunnen we de toekomst van mensen met kanker veranderen.’
De campagne “Iedereen aan, tegen kanker” loopt van maandag 19 augustus tot en met zaterdag 7 september 2024. Tijdens deze campagne sluiten mensen met een eigen verhaal, bekende Nederlanders, deskundigen, KWF-ambassadeurs en alle vrijwilligers aan. Het doel is om zo veel mogelijk steun en donaties op te halen om de toekomst van mensen met kanker te veranderen. De campagne bestaat onder meer uit:
• Iedereen aan, tegen kanker: Live tv-show
Op donderdag 29 augustus maakt AVROTROS in samenwerking met KWF de live tv-show ‘Iedereen AAN, tegen kanker’. Marlijn Weerdenburg en Soy Kroon presenteren deze nieuwe tv-show vanuit Studio 21 in Hilversum. Mensen die leven met kanker vertellen samen met een bekende Nederlander hun verhaal, over het dagelijkse leven met de ziekte en de steun die zij ontvangen van hun familie en vrienden. Afgewisseld met optredens van bekende artiesten en inzichten van deskundigen.
• KWF Collecteweek
Ook dit jaar gaan er weer tienduizenden collectanten van deur tot deur om geld op te halen voor KWF. De collecteweek is van 1 tot en met 7 september. Naast het ophalen van geld voor meer kankeronderzoek is collecteren ook een manier om in contact te komen met je buren en het delen van verhalen. De collecte gebeurt niet meer alleen op straat, ook online via social media en Whatsapp wordt er geld opgehaald.
• NPO Radio 2 in actie voor KWF
Vanaf maandag 2 september tot en met vrijdag 6 september zet NPO Radio 2 zich traditiegetrouw een week lang in voor KWF. Vanaf een buitenlocatie maken de dj’s zich sterk voor het goede doel en laten zij wensen uitkomen van luisteraars die zijn geraakt door kanker.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- In het wiel van Allard Hansma CMO Greenwheels
- Nieuwe campagne tegen opvoeren e-bike: 't kan hard gaan
- Enterprise lanceert campagne met virtuele én echte glitter...
- Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
- Irene Moors trapt publiekscampagne voor onderzoekscentrum...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing