ING en KNVB helpen amateurvoetbalclubs verduurzamen

- Sponsoring
- 5 sep 2024 @ 08:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 sep 2024 @ 08:38
- Michiel van Zaane
Hoofdsponsor ING en de KNVB bundelen hun krachten om een concrete bijdrage te leveren aan de verduurzaming van amateurvoetbalclubs door de verouderde accommodaties van de verenigingen te vervangen.
ING stelt vanaf september financieringen beschikbaar aan voetbalverenigingen die duurzame nieuw- of herbouw willen uitvoeren. Ze moeten dan wel gebruikmaken van modulaire houtbouw met Arons en Gelauff architecten en Sustainer. Daarnaast sluit ING zich aan bij het duurzaamheidsprogramma van de KNVB, De Groene Club, en organiseert in samenwerking met de partners informatieavonden omtrent duurzaamheid.
Laurens de Vos, Directeur Business Banking ING Nederland: ‘Bij ING ondersteunen wij onze zakelijke klanten, waaronder voetbalclubs, in hun transitie naar duurzamere bedrijfsmodellen. Daarom bieden we voortaan een speciale financiering voor amateurvoetbalverenigingen die kiezen voor duurzame nieuw- of herbouw. Als trotse hoofdsponsor zetten we samen met de KNVB zo een belangrijke stap richting een duurzamere toekomst voor amateurvoetbalclubs in Nederland.’
De Groene Club
Dave Dekker, Commercieel Directeur KNVB: ‘Samen met onze hoofdsponsor en partner ING bieden we amateurverenigingen nu de tools om duurzame accommodaties te realiseren. Modulaire houtbouw biedt verenigingen eindelijk een duurzame en efficiënte oplossing voor de nieuw- of herbouw van verouderde sportaccommodaties. We zijn bovendien verheugd om ING te verwelkomen in de Groene Club, een mooi initiatief van de KNVB waarbij we clubs helpen toekomstbestendig te worden.’
De Groene Club is opgericht in 2018 en heeft als doel verenigingen te verduurzamen en financieel gezonder te maken. Het initiatief biedt maatwerkbegeleiding bij verduurzamingstrajecten en organiseert samen met de partners informatieve webinars over uiteenlopende duurzaamheidsmaatregelen, zoals modulaire houtbouw, financiering en energiebesparing. Inmiddels is ongeveer een derde van de verenigingen aangesloten, en samen hebben zij al meer dan 30 miljoen kWh elektriciteit en 870.000 m³ gas bespaard, wat heeft geleid tot een CO2-reductie van 12 miljoen kilogram.
Duurzaamheidsstrategie ING
Leon Wijnands, Hoofd duurzaamheid ING Nederland: ‘Vanuit de duurzaamheidsstrategie van ING is deze samenwerking een logische stap. Als bank beseffen we namelijk dat we de grootste impact maken door samen met al onze klanten te verduurzamen. Dit willen we dan ook graag aanmoedigen door klanten te stimuleren via bijvoorbeeld variabele rentes bij leningen of duurzaamheidsplannen als onderdeel van een financieringsaanvraag. Het verduurzamen van amateurvoetbalclubs als onderdeel van de Groene Club sluit hier perfect bij aan.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Erben en Joep Wennemars boegbeelden... 04-11-2025
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

