Anya Pieroen van Nestlé: Communiceren over duurzaamheid in een cancelcultuur
- B2b
- 10 jun 2024 @ 09:33
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MarketingFood
- 10 jun 2024 @ 09:33
- Nanny Kuilboer
Anya Pieroen is Director Corporate Affairs & Marketing bij Nestlé. Tijdens Nima Marketing Day a.s. donderdag 13 juni in DeFabrique in Utrecht is zij één van de keynote sprekers. Een korte kennismaking.
Anya is verantwoordelijk voor corporate affairs en marketing voor Nestlé Nederland. Zij werkt al diverse jaren in de voedingsbranche, waaronder voor Heineken Vrumona, Kraft Heinz en Jumbo. Zij heeft een passie voor merken met een purpose en simpele toegankelijke communicatie.
Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Geweldig om met gelijkgestemden ervaringen te delen en van elkaar te leren.
Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Ik hoop mensen te inspireren dat communiceren over duurzaamheid waardevol en zinvol is, maar dat het niet zo simpel is als het lijkt. In een kritische cancelcultuur word je als grote onderneming echt onder een maatschappelijk vergrootglas gelegd. Duurzaamheid is complexe materie en het is een uitdaging omdat dit helder te kunnen communiceren. Veel bedrijven kiezen dan ook voor simpele claims om het begrijpelijk te maken. Ik wil wat voorbeelden laten zien waarbij versimpelde communicatie heeft geleid tot klachten over greenwashing bij de Reclame Code Commissie.
Wat maakt de voedingsbranche zo leuk?
Het is de mooiste branche om in te werken. Voeding is emotie, voor sommigen religie zelfs en alle maatschappelijke thema’s komen hier samen: gezondheid, duurzaamheid, life style et cetera.
Wat is je persoonlijke drijfveer?
Ik wil Nestlé meer op de kaart zetten als de veelzijdige onderneming met prachtige merken, maar vooral ook als de Force for Good die we willen zijn. We doen fantastische dingen, maar communiceren dit nog veel te weinig.
Communiceren over duurzaamheid in een cancelcultuur:
Als alles Greenwashing lijkt…
Anya gaat nader in op de ervaring van Nestlé bij het communiceren over duurzaamheid, het verschil in impact tussen communiceren vanuit het corporate merk of de brands. Wat heeft meer impact, en hoe kun je als bedrijf met de beste bedoelingen toch het verwijt van greenwashing krijgen?
De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Tijdens dit festival van marketing geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 25, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Van bannerblindheid naar breinbewuste branding
- Sanne Houterman nieuwe Strategy Director bij Cheil
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- ‘Samen bouwen aan een verhaal’: AH Retail Media Services en...
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
- PXR verkoopt advertentieruimte voor... 27-06-2025
- Marketingtransfers week 25, 202527-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers