Toyota: 'Hoe je in een markt met vrijwel gelijke producten een positie inneemt'
- B2b
- 28 mei 2024 @ 11:33
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - AutomotiveMarketing
- 28 mei 2024 @ 11:33
- Nanny Kuilboer
Erwin Jongh (links op de foto) is Product & Development Manager bij Toyota en Nick Tuinenburg (rechts) Productmanager Toyota Bedrijfswagens. Samen vertellen zij tijdens Nima Marketing Day hoe je in een markt met vrijwel gelijke producten een positie inneemt.
Erwin is 24 jaar werkzaam bij Toyota Nederland, met name in het ontwikkelen van nieuwe strategieën en proposites die bijdragen aan de missie en visie van Toyota, namelijk het aanbieden van totale mobiliteitsoplossingen. Hierin staat de weg naar Zero Emission centraal.
Nick is sinds 2022 werkzaam als Productmanager Toyota Bedrijfswagens. Hij is verantwoordelijk voor het aanbod en de proposities in het compacte en middensegment bedrijfswagens. Met wijzigende wet- en regelgeving, meer nadruk op elektrisch rijden én stevige concurrentie is dit altijd uitdagend! Wij stelden hen enkele vragen.
Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Erwin: ‘Mijn motto is kennis is macht, kennis delen is kracht. Ik krijg energie van het inspireren en overdragen van kennis aan derden. Bovendien krijg je daar ook automatisch weer veel kennis voor terug.
Nick: Ik vind het ontzettend leuk om mensen mee te nemen in het verhaal van Toyota Bedrijfswagens.
Wat vinden jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
NMD biedt de mogelijkheid om te kunnen luisteren en napraten met diverse professionals uit het veld die je in het dagelijks werk niet zomaar tegenkomt.
Wat hopen jullie dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
Het doel van onze sessie is om de bezoekers ons verhaal te vertellen, te laten delen in de keuzes en hopelijk biedt het inspiratie voor de deelnemers.
Kunnen jullie een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
Veel bedrijven willen, andere zijn nu al verplicht en de rest moet op termijn hun wagenpark op enige manier verduurzamen. Dit levert ondernemers veel vragen en uitdagingen op, van praktisch tot aan fiscale en HR-vraagstukken. En opeens is energie niet vanzelfsprekend beschikbaar. Toyota ontwikkelde een strategie om juist hiervan het onderscheidende vermogen te maken en neemt jullie hier graag in mee.
De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in DeFabrique in Utrecht. Tijdens dit festival van marketing geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates van het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management